Interior
Germanii au schimbat complet planul habitaclului. Acum ai mai multe linii drepte, un volan nou M, cu o inserție metalică în partea inferioară, gurile de ventilație au fost ascunse în bord, iar numărul butoanelor fizice a fost redus la minim.
De fapt, întreg tunelul central a fost schimbat și, în această configurație, nu îl mai găsești pe niciun model BMW. A dispărut celebrul buton rotativ iDrive, ceea ce înseamnă că pentru (aproape) orice funcție trebuie să îți îndrepți atenția către display-ul central al sistemului multimedia.
Vrei să modifici temperatura din habitaclu? O faci din ecranul central. Vrei să activezi alt mod de rulare? O faci din ecranul central. Iar aceste lucruri devin deranjante în timp și, să nu mai spun, îți distrag atenția de la condus. Da, există câteva scurtături, dar nu ajută foarte mult.
Pentru a interacționa cu sistemul de lumini, vechiul Seria 1 avea o serie de butoane situate în partea stângă a bordului. Și ele au dispărut, iar funcțiile respective au fost integrate pe comutatorul din stânga volanului.
Și numărul butoanelor de pe volan a fost redus, dar măcar acestea nu au fost înlocuite cu zone tactile, cum se întâmplă la alte modele.
În ceea ce privește materialele, BMW Seria 1 vine, în standard, cu o tapițerie realizată în proporție de 95% din materiale reciclate. Fiind un M135, noi am avut la dispoziție o tapițerie din piele ecologică în combinația de culori roșu-negru.
Deși se vrea a fi un model premium, întâlnești destul plastic dur la interior, unele zone fiind chiar în raza ta vizuală. De pildă ornamentul care "îmbracă" zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Nici calitatea finisajelor nu este chiar la nivelul cu care ne-au obișnuit cei de la BMW.
Benzile LED ale sistemului de iluminare ambientală au fost integrate în diversele ornamente interioare, de pe bord și portiere. Nu spun că nu arată bine, dar, mai ales noaptea, aceste secțiuni iluminate vor cauza destul de multe reflecții în oglinzile laterale și în parbriz.
Spațiile de depozitare sunt decente, având în vedere că avem de-a face cu o mașină compactă. Chiar dacă a crescut în dimensiuni, un aspect pe care îl voi dezvolta mai încolo, spațiul pe banchetă este, în continuare, destul de limitat.
Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 380 și 1.200 de litri, în funcție de poziția banchetei. Ca o comparație, Audi S3 are un portbagaj de 325 de litri (1.145 litri maxim), Mercedes-AMG A 35 se apropie de volumul rivalului din Munchen (370 litri), iar Cupra Leon VZ chiar îl egalează (380 litri).
"Apesi (...) si poti face depasiri cu mai multa lejeritate" Accidentul de ieri din Suceava ca urmare a lejeritatii cu care soferul a depasit LEJER cel putin o coloana de trei masini conducea un BMW. Suntem pe un site auto dar nu aveti nici cea mai vaga banuiala care va este puterea de influenta asupra cititorilor? Ok, avem de'a face cu adulti dar parca mi-as mula textul si pe realitatea romaneasca...practic voi "hraniti" animalul din roman sa se comporte fix asa cum nu este de dorit.