BMW Seria 2 Coupe facelift

3.0 Benzina Twin-Turbo (M2 Competition) 410CP Aut7

Consum

2.5

BMW M2 Competition vine cu un motor cu 6 cilindri în linie cu două turbine care se ocupă de supraalimentare, iar modelul bavarez e singurul din segment care își poate bucura pasagerii cu aceste caracteristici. Pentru că toate celelalte modele asemănătoare au trecut la 4 cilindri (Porsche 718 Cayman și eventual CLA45 AMG, cu toate că acesta din urmă nu e un coupe veritabil) sau 5 cilindri, în cazul lui TT RS (care nu există încă la noi, deci nu-l putem lua în considerare în comparație) și Audi RS3 (care e mai degrabă un hatch compact decât un coupe pur-sânge). 

În aceste condiții, e de la sine înțeles că niciunul dintre rivali nu are capacitatea de a urca la peste 400 de cai putere și la 550 Nm. Cu excepția lui TT RS, care, repet, nu poate fi cumpărat la noi în momentul acestui test. 

Cu toate acestea, un client care privește cu jind spre M2 Competition va avea în mod natural sub radar și celelalte modele din enumerarea de mai sus. Iar unul dintre avantajele pe care le oferă cifrele mai mici la nivelul motorului este consumul redus. În fine, asta în măsura în care poți să consideri că ritmul în care mănâncă benzină o astfel de mașină este unul redus.

În cazul lui M2 Competition, BMW anunță o medie de 9.0 litri/100 km în regim mediu mixt, dar testul de pe șoselele virajate din sudul Spaniei ne-a demonstrat că cifrele pot merge lejer spre 16 litri/100 km în ritm sportiv extraurban. Cum alternativa din test a fost circuitul, nu putem să vă oferim cifre relevante pentru oraș, de exemplu.

Cert e că cel mai "cuminte" rival la nivel de consum este CLA45 AMG, care profită de cei 20 de cai și de cei doi cilindri în minus pentru un consum mediu mixt anunțat oficial la 6.9 litri/100 km. Bineînțeles că nu se va întâmpla niciodată asta, dar testele de omologare sunt teste de omologare și au loc în aceleași condiții.

Apropo de teste de omologare, BMW M2 Competition primește odată cu grefarea noului motor un filtru de particule care are rolul de a alinia modelului bavarez la regimul cerut de noile teste WLTP.

  • Andrei, luni, 15.10.2018 10:19

    Deci, e mai puternic, dar mai greu si mai scump. Si vine cu S55 cu belelele lui si cu sunetul atrofiat (e drept, sunetul motoarelor M-urilor necesita imbunatatiri prin intermediul boxelor sistemului audio, de parca inginerilor le e rusine sau nu au fost in stare sa il faca sa sune bine). Problema lui cea mai mare e ca M2-ul original este foarte, foarte bun, iar modificarile propuse duc pretul prea sus si nu vor putea fi puse in valoare decat pe un circuit, unde masina asta nu va ajunge, poate, niciodata. Cealalta e ca vine aproape de Porsche, model care e mult mai bine finisat, mai precis si mai dezirabil in cercurile ''premiantilor''. M2-ul ramane M-ul cel mai apropiat de reteta originala, dar daca aveti bani de asa ceva cumparati-l cu cutie manuala si va deveni un cult car intr-o lume in care masinile vor ajunge cat de curand obiecte de transport si nu de placere a condusului. Cine are un M2 mai are alta masina si aia poate fi hibrid, SUV, break, electrica sau orice altceva cu cutie automata si placere zero in ale condusului. Asta e o masina de ranjit si merita muncita, clasic, cu ambreaj si bat. M2 ramane

  • vianu, luni, 15.10.2018 10:56

    de parca pana acum masinile "normale" nu erau zero placere la condus si nici nu erau decat strict pentru deplasare din pc A in B. Brusc masinile de tipul M2 devin cult pentru ca hibrizi, electrice si cutii automate. "daca aveti bani, cumparati-va" , "trebuie muncita"...unde, intreb? Pe sosele normale? ca cioara aia care a omorat o copila?

  • Green_Alex, luni, 15.10.2018 11:41

    Vianu, discutia/argumentul astea le-am tot auzit cel mai des de la batrani. La ce bun se fac bolizi din astia (cu puteri peste 250 CP) daca nu te poti bucura de ei. Versiunile astea M/AMG,RS etc pot fi folosite la potential doar pe circuit sau pe autostrazile fara limita de viteza. Chiar as fi curios sa vad o statistica vis-a-vis de cate din masinile astea sunt duse pe circuit si eventual cat de des. Altfel sunt doar pentru orgolii personale. Si asa ajungi la concluzia ca masinile sport care-si justifica banii sunt cele facute dupa reteta veche (usoare si cu putere moderata) gen Mx5, GT86 sau 4C (ordinea e dupa cat de comune sunt)

  • Kirotractor, luni, 15.10.2018 12:18

    Era să-ntreb (caustic :-)) *Dar TT RS-ul of fi și el un fals coupe?*... însă absența lui - deocamdată - din catalogul Audi.ro l-a determinat probabil pe Mircea să-l omită. ...TT RS care, deși accelerează mult mai rapid (3,6 s) de la 0-100km/h (v. Quattro, 1.515 kg, 400 CP) și decît actuala declinare a M2-ului, nu cred să-l poată bate pe circuite f. *tehnice*. (n.b.: Deși văd acum că l-a învins uneori pe M2-C în versiune cu c.v. manuală; nu mai extind discuția și la Cayman - chiar m-aș transforma în fanboy :-)). Cam scump ce-i drept, dar divizia M i-a transplantat destul organe din motorsport (multilink-ul spate are 5 brațe din aluminiu, articulațiile-s cu joc zero etc.) Oricum, nu cred că-n segmentul ăsta contează-n primul rînd prețul. Ba nici măcar cifrele/timpii, ci factori subiectivi - design, senzații etc., majoritatea apropitarilor de M/RS/AMG-uri posedînd și (cel puțin) încă o mașină serioasă pe lîngă rachetozaurul de weekend.

  • SIMPLE MINDS, luni, 15.10.2018 13:57

    @kiro 7:48-TT RS vs 7:52 M2 Kompetitooonnenn !!!! (sport-auto). Deviza casei bavareze a devenit intre timp *festina lente*?!?:-)).N-as mai aminti doua hatch-uri cu tractiune frontala care-s mai *grabite* pe Ring ,la vreo 40.000 ,doar pentru a nu confirma odata in plus ca *rinichii*(Kompetioonennn) au nevoie de un examen urologic ! Din cauza prezentei calculilor ,evident:-))

  • mircea, luni, 15.10.2018 15:11

    @Kirotractor Ai dedus bine. Nu avem la vânzare, nu putem compara. Unfortunately. Dar poate îl luăm la pase când îi vine randul și punem M2 atunci în balanță. Mulțumesc pentru completări.

  • MarchenM, sâmbătă, 20.10.2018 03:03

    Mi se pare mie sau acum nu ne mai ferim de nici un fel? Pe prima pagina a site-ului avem 4 teste cu masini BMW, din care 3 sar de 60 de mii de euro iar a patra costa ”doar” 40 de mii. Colac peste pupaza, la stirea cu masini electrice, ce marca putea sa reprezinte cel mai bine segmentul? P.S. Este doar o observatie, nimic altceva.

  • xxx, luni, 22.10.2018 19:23

    @Automarket Cei care isi permit o astfel de masina noua, ori nu stiu sa citeasca sau nu au timp sa citeasca site-ul vostru. Aveti o apetenta deosebita in a face drive test cu masini pe care romanii le vor scoate din gunoi peste 20 de ani! PS. si vor spune ca este mai buna ca Loganul!