Interior

5.0

Trebuia să fie un interior de Seria 3, dar suficient de condimentat pentru o teleportare în liga Rock Star. Și fix astale-a ieșit nemților cu M3 și M4. O calitate a materialelor și a fabricației căreia nu am ce să-i reproșez. Personal, consider că BMW oferă printre cele mai bune interioare de pe piață în zona premium. Da, este o discuție lungă, dar poate o să-mi justific punctul de vedere la un eventual The 7. Și nu aș dori să confundăm calitatea materialelor cu designul.

M3 și M4 au primit acces la culori. Slavă Domnului! Faptul că poți avea piele albastră, galbenă sau portocalie la interior, hrănește copilul din tine. Să nu uităm că adultul de astăzi are alte repere valorizante decât puștiul care își alege o caroserie drept idol și o așterne, mai nou, ca wallpaper pe laptop, tabletă sau telefon.

Dar, cred că producătorii au datoria, în cazul unor astfel de modele, să păstreze acel gram de nebunie care poate aprinde pasiunea în sufletul unui copil. Un volan tipic M, aici mă refer la calibrul lui. Priza este și ea excelentă.

Scaunele sport de serie sunt excelente, însă mi-au lăsat impresia că ar oferi o poziție la volan vag mai înaltă decât idealul. Ai reglaje suficiente pentru a găsi poziția corectă la volan.

Nu lipsesc clasicele butoane roșii M1 și M2, care îți permit salvarea a două presetări distincte pentru mașină.

Scaunele scoică sunt senzaționale, poziția la volan parcă este o idee mai joasă, dar sunt scaune anti-condus pe o fesă și cu încheietura mâinii pe volan, la ora 12. Același efect îl au și când vine vorba de o poziție la volan de tipul ”alunecat în fotoliu”. O poți încerca, dar unele piese componente, ale tale, nu ale mașinii, vor protesta vehement. Vezi insula de carbon dintre picioare.

Bineînțeles, sunt scaune pe care le recomand doar dacă plănuiești utilizarea mașinii în weekend și pentru circuit, întrucât, pentru o utilizare cotidiană, puțini sunt cei care le vor accepta.

M3 poate juca, fără nicio problemă, rolul de mașină de familie. Spațiul în spate este bun pentru doi adulți, dar mai greu cu trei. Avem un portbagaj cu un volum de 480 litri și nici M4 nu dezamăgește cu ai săi 440 litri.

În schimb coupe-ul este pentru voi doi, ocazional mai poți înghesui pe cineva în spate doar pentru a-l face invidios pe povestea de pe locurile față.

  • ds, luni, 07.02.2022 11:35

    Nu că ar conta, de fapt la cât scoți din cont pentru mașină nu prea te interesează ce bani dai pe benzină dar, cu un consum de 50% pe circuit, depășește consumul unui monopost F1. Îmi place punctul patru de la "Ne-a plăcut" - Faptul că poate fi utilizat zilnic. Și... să nu uit, culoarea tapițeriei: oribilă!

  • UPU, luni, 07.02.2022 11:40

    Masina performanta, cu materiale de calitate si aspect ok, CU EXCEPTIA Partii FRONTALE, care e HIDOASA si nu ma pot obisnui cu ea, oricat incerc. Varianta normala de Seria 3 arata bine, spre exemplu.

  • ConstantinCiobanu, luni, 07.02.2022 11:56

    @ds cei 50% sunt valabili într-un regim ”de calificare”, să zic așa. Dar în viața reală un consum extraurban de 8% este accesibil, de aici și ”faptul că poate fi utilizat zilnic”. În F1 au o limită de 7 litri pentru 2 tururi parcurse în regim de calificare. Se poate merge cu 8% și pe circuit...

  • inexorabil, luni, 07.02.2022 12:02

    Antrenant stilul d-lui Ciobanu. “Curge” frapant. Am citit entuziasmat (de pildă, precum am menţionat şi eu, dacă vă amintiţi: “Personal, consider că BMW oferă printre cele mai bune interioare de pe piață în zona premium” – facem obligatoriu abstracţie de cuvântul impropriu “premium”) până la pasajul “Preţ de achiziţie”. Acolo m-am tăiat ca maioneza. Bine, nu că în cazul concurenţei ai constata altă realitate, dar atunci nu te mai indigna, Mafănikkk, că ne limităm la “cazane”. De fapt, nici tu (oricât de bugetivor ai fi) n-ai de unde să scoţi j’ de mii de iepuroi, dar măcar vezi-ţi lungul nasului înainte de a-i zeflemisi pe (alţi) săraki. Şi, oricum, ridicarea în pod a preţurilor (cam la orice: bunuri şi servicii) nu mai constituie o surpriză pentru nimeni, cum nici AM nu mai vede rostul să le treacă pe lista cu “Nu ne-a plăcut”. PS. Apropo, “multe kg” au fost echivalate de “amatorii” de la IIHS cu “multă siguranţă”.

  • Kirotractor, luni, 07.02.2022 13:07

    Paradoxuri: M3-ul ”normal” cu c.v. manuală are doar 1.635 kg, deci cu 170 kile mai puțin decât ăsta (versiunea 4x4 mai plusează cu 50 kg.) Cutia automată ar fi deci responsabilă de kg în plus -- și probabil de dinamica insesizabil mai bună a M3-ului Comp. (care, matematic vb., are un raport CP/kg ceva mai slăbuț.) În rest, subscriu la aprecierea stilului scriiturii lui C. Ciobanu... dar și a căpoșeniei bavarezilor de a nu hibriz-briz-diza măcar vârfurile lor de gamă.

  • Snow, luni, 07.02.2022 13:28

    Spate frumos, fata urata. Performante serioase. Masa proprie ... cu care nu ma pot obisnui. M3 E46 avea 1570 kg (cu SMG). Modelul urmator 1655 kg. Acum vorbim de 1805 kg ... Greu sa pastrezi manevrabilitatea si performantele la asa o masa proprie. Da, masina e mai tehnologizata si mai sigura decat a fost vreodata. Si puterea si cuplul compenseaza, oarecum. Dar oare e suficient ? Intr-o nota pozitiva as mentiona cilindreea moderata care in tara socialistilor de caviar duce la un impozit de doar 2511 lei/an fata de E90-ul V8 care cerea ... 6753 lei/an. In anul in care ai dat 110.000 de Euro pe masina nu prea conteaza, 10 ani mai tarziu insa incepe sa atarne greu ! Una peste alta: felicitari BMW si nu va opriti aici !

  • ss, luni, 07.02.2022 14:08

    hibridizare nu ar aduce decat multe kg in plus (peste 200). Vezi cazul lui 330e. M3 e facut cu alte scopuri, pt cine stie la ce ma refer

  • jiji, marţi, 08.02.2022 09:45

    Sunt bune ca nu prea am vazut pe strada??!

  • arhitect, marţi, 08.02.2022 10:57

    alternativa la aceesi bani: ALFA ROMEO Giulia Quadrifoglio... mai cu stil, mai frumos, mai zglobiu, mai rosu competizione, mai 3/4 Ferrari...

  • Andrei, miercuri, 09.02.2022 15:19

    Cine a configurat masina aia cu portocaliu la interior, nu cred ca vede bine culorile. Daca adaugi si verdele de la exterior, ti se cam strepezesc dintii, lasand la o parte grila fata oribila. 1800kg un Serie 3, pe cat de mult imi place varianta obisnuita, pe atat de siderat sunt cand vad ca are greutatea unui Serie 5.

  • jiji, marţi, 15.02.2022 10:14

    Best in class!Inca nimic nu egaleaza performantele mai dureaza. Meltenii de la noi stiu ei fara sa vada sau sa se urce in asa capodopera ca e mai buna nus ce vechitura, merita sa traiasca in aceasta tara. P.S Cam mica nota finala.