Pilot sau Familist?
După decenii întregi de așteptare, fanii BMW M și cei ai mașinilor practice, au primit ceea ce și-au dorit încă de la lansarea lui BMW E30 M3. Ce anume? O versiune Touring cu care să ajungă și pe circuit.
De ce spun asta? Pentru că BMW a mai jonglat cu ideea de a face un M3 Touring înainte, dar niciuna dintre versiunile experimentale făcute de ingineri, în spatele ușilor închise, nu a ajuns în producția de masă. Cel mai aproape de un astfel de model am fost în anii 2000, când un E46 M3 Touring a fost construit, testat, dar nu și aprobat pentru drumurile publice.
Motivele din spatele acestei așteptări ne scapă, mai ales din moment ce rivalii lui M3 au avut astfel de opțiuni parcă din vremuri imemoriale. Mai mult, acestea s-au dovedit extrem de populare, mai ales în Vest, unde sedanul nu este rege, cum se întâmplă pe la noi.
Ei bine, ce a fost a fost, iar BMW a decis, anul trecut, să lanseze versiunea practică a lui M3, cu toate surlele și trâmbițele obișnuite. Și, din moment ce noi trebuie să testăm, nu să credem producătorii pe cuvânt când vine vorba de potențialul unei mașini, am luat noul M3 Touring la test, să vedem ce îi poate... șasiul.
Interesant articol pt. un model deosebit ! Rigiditatea usor deranjanta a masinii ar putea sa se datoreze - partial - unor cauciucuri Run Flat care au devenit dotare standard pt multe automobile. Cauciucuri non Run Flat ar putea aduce vehiculul in parametri de comfort, atunci cand setarea corespunzatoare e activata.