Tinuta de drum
Un M340i xDrive este puțin altfel decât un Seria 3 normal. Pare puțină bizară afirmația, în condițiile în care vorbim doar despre o motorizare mai virilă. Ei bine, la nivelul șasiului, avem pe ambele punți brațe ale suspensiei optimizate, atât din punct de vedere al masei, cât și al rigidității. Ecartamentul diferă, raportat la un Seria 3 cu motorizare inferioară și, în mod interesant, acesta este mai mic. Dacă un 318d are un ecartament față de 1589 mm, la M340i acesta este de 1583 mm, iar cel spate este de 1604 mm la 318d vs. 1567 mm la M340i. Și alinierea roților diferă. Garda la sol este de 130 mm, în timp ce la restul gamei este de 135-136 mm.
Suspensia dispune de amortizoare controlate electronic, care pot varia, independent, rigiditatea atât pe compresie cât și pe detentă. Cum acest prim contact cu noua Seria 3 a inclus și degustarea unui 320d, am avut un evident reper pentru a sesiza plusurile acestui M340i. În primul rând, controlul mișcărilor caroseriei este net superior, pentru că dispare acea mică senzație de plutire.
Feedback-ul de la trenul de rulare este mult mai bun, îți oferă mult mai multă încredere în cazul unui condus sportiv. Problema cu acest M340i este că îți garantează pe alocuri chiar prea multă încredere și poți ajunge la viteze ușor indecente.
Direcția este asistată electric, este precisă, dar îi lipsește un procent de feedback. Iar în cazul navigării prin modurile de rulare, singura diferență este faptul că variază asistarea. Totuși, M340i este mult mai dezinvolt când vine vorba de schimbarea direcției, chiar dacă acest lucru îl realizezi pe frânare sau accelerare. O mașină neutră, cu o firească tendință de subvirare la limită. Dar îmbărbătat de încrederea dată de mașină, am descoperit și ludicul spatelui, pe vreo 2-3 viraje mai strânse.
Mașina oferă acea rigoare pe care o dorești de la un model performant, dar fără a pica în zona radicală, acolo unde dezvolți riduri gratuite pe frunte când îți ies în cale șine de tramvai. În plus, bonusul dinamic oferit de șasiu este un câștig și la nivelul siguranței. Dacă direcția ar fi fost ceva mai guralivă, mai comunicativă, aș fi lăsat de la mine un 10 curat la acest capitol.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.