Tinuta de drum

4.5

Un M340i xDrive este puțin altfel decât un Seria 3 normal. Pare puțină bizară afirmația, în condițiile în care vorbim doar despre o motorizare mai virilă. Ei bine, la nivelul șasiului, avem pe ambele punți brațe ale suspensiei optimizate, atât din punct de vedere al masei, cât și al rigidității. Ecartamentul diferă, raportat la un Seria 3 cu motorizare inferioară și, în mod interesant, acesta este mai mic. Dacă un 318d are un ecartament față de 1589 mm, la M340i acesta este de 1583 mm, iar cel spate este de 1604 mm la 318d vs. 1567 mm la M340i. Și alinierea roților diferă. Garda la sol este de 130 mm, în timp ce la restul gamei este de 135-136 mm.

Suspensia dispune de amortizoare controlate electronic, care pot varia, independent, rigiditatea atât pe compresie cât și pe detentă. Cum acest prim contact cu noua Seria 3 a inclus și degustarea unui 320d, am avut un evident reper pentru a sesiza plusurile acestui M340i. În primul rând, controlul mișcărilor caroseriei este net superior, pentru că dispare acea mică senzație de plutire.

Feedback-ul de la trenul de rulare este mult mai bun, îți oferă mult mai multă încredere în cazul unui condus sportiv. Problema cu acest M340i este că îți garantează pe alocuri chiar prea multă încredere și poți ajunge la viteze ușor indecente. 

Direcția este asistată electric, este precisă, dar îi lipsește un procent de feedback. Iar în cazul navigării prin modurile de rulare, singura diferență este faptul că variază asistarea. Totuși, M340i este mult mai dezinvolt când vine vorba de schimbarea direcției, chiar dacă acest lucru îl realizezi pe frânare sau accelerare. O mașină neutră, cu o firească tendință de subvirare la limită. Dar îmbărbătat de încrederea dată de mașină, am descoperit și ludicul spatelui, pe vreo 2-3 viraje mai strânse.

Mașina oferă acea rigoare pe care o dorești de la un model performant, dar fără a pica în zona radicală, acolo unde dezvolți riduri gratuite pe frunte când îți ies în cale șine de tramvai. În plus, bonusul dinamic oferit de șasiu este un câștig și la nivelul siguranței. Dacă direcția ar fi fost ceva mai guralivă, mai comunicativă, aș fi lăsat de la mine un 10 curat la acest capitol.

  • Andrei, luni, 05.06.2023 12:16

    Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.

  • dan_grc, luni, 05.06.2023 12:52

    Aceasta variantă reprezintă cel mai bun compromis performanțe preț, concurenta este considerabil mai scumpă, arată perfect la exterior și putea să fie și la interior, dacă ecranul ar fi fost integrat mai elegant .

  • Andrei, luni, 05.06.2023 14:14

    Foarte bun, cu doua erori: tractiune integrala si mizeria aia de plansa de bord. Ce cauta D9 in comparatie e naucitor.

  • @Andrei, luni, 05.06.2023 15:04

    Da, nu știu. DS 9 se adresează cu totul altei clienteli. DS 9 e ce as lua eu dacă m-ar interesa un sedan.

  • petrush, luni, 05.06.2023 20:39

    @Andrei,bmw e in topul accidentelor cauzate de condus imprudent?? langa porsche? de ce cumparam asenenea masini? ca sa traim petuculos!

  • Mihai, luni, 05.06.2023 22:32

    Cui se adreseaza: Familisti :)) Nu, pe bune acuma, chiar trebuie sa invatam copiii de mici sa fie cocalari? Tocmai ce a fost prins un retard pe autostrada circuland cu vreo 240 km/h ca sa le arate celor 3 copii din masina cat de rapida este. Mai oameni buni, cand o sa incetati si voi sa faceti reclama acestor arme??? Carui roman ii trebuie 250km/h in conditiile in care viteza maxima pe autostrazi este 130 km/h in toate tarile normale din UE. Singura tara "handicapata" e Germania care sustine producatorii lor si nu a impus inca limite, desi UE se chinuie sa le explice ca ceea ce fac ei PUTE. Revenind la masina, nu mi-as lua BMW nici daca ar ramane ultima marca pe piata.

  • Seriff, marţi, 06.06.2023 11:21

    @Mihai poti sa iti iei Spring, te reprezinta perfect.

  • dan_grc, marţi, 06.06.2023 11:56

    Spuse Mihai care promovează electrice de 500-600 de cai ...

  • Demis, marţi, 06.06.2023 12:12

    O mașina perfecta din toate pct. de vedere !

  • andrei, marţi, 06.06.2023 12:26

    nu e nicio mizerie plansa de bord. arata senzatie live. si zi mersi ca mai ai idrive controller. alte modele l-au pierdut si dai doar click pe ecran.

  • bravos, marţi, 06.06.2023 13:23

    imi place la nebunie tapiteria lolo!