BMW M4 CS

3.0 Benzină Biturbo

Motor / Transmisie

5.0

Asasinul plătit despre care vorbim astăzi are o armă mortală ascunsă sub capotă: același motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, capabil să dezvolte 460 de cai putere. Asta înseamnă cu 10 cai putere mai mult decât un BMW M4 cu pachet Competition și cu 30 mai mult decât un M4 standard. Comparația asta face să pară prea cuminte un BMW M4 standard. Ceea ce e o blasfemie la prima vedere. Dar după ce conduci M4 CS, blasfemiile astea se acceptă.

Cei 460 de cai putere vin la pachet și cu un cuplu motor de 600 de Nm, cu 50 de Nm mai mult decât un M4 cu pachet Competition. Devin obositor cu aceste comparații, așa că o să vă spun cât se poate de simplu: tot ce se ascunde sub capotă este uluitor. M4 CS este o brută, un om de Neanderthal care te lovește în moalele capului cu momentul motor și apoi te lasă lat de uimire.

O să te trezești că inventezi vocale la fiecare accelerare, iar singura ta modalitate de comunicare cu cel de pe scaunul din dreapta vor fi onomatopeele.

Pe consola centrală ai un buton prin care poți selecta cât de repede să accesezi resursele de sub capotă: repede, , Speedy Gonzales și viteza sunetului. Glumesc. Modurile sunt de fapt: Efficiency, Sport și Sport+. În funcție de nivelul pe care îl alegi, urechile tale vor fi violate de cel mai înfricoșător sunet emis de un BMW de serie. Și nu doar tu vei fi agresat auditiv. Toată strada va fi. Dar, spre uimirea ta, agresiunea asta va fi răsplătită cu uimire, zâmbete și guri căscate.

Evacuarea a fost modificată pentru a asigura o fluență mai mare și un sunet incredibil. Până și sunetul la pornire este unul extaziant, cu un turometru fixat direct la 2500-3000 rpm. Sunetul ăsta nebun al evacuării, cu pocniturile de rigoare, va fi drogul pe care îl vei consuma cu nesaț în fiecare pasaj sau tunel. O să devii un dependent al acestor forme de infrastructură. Poți spune că M4 CS te transformă în tunelo-dependent.

Motorul de 460 de cai putere este agitat sau calmat de o cutie automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj M DCT. Și ea are trei niveluri de funcționare, selectabile cu ajutorul unui buton amplasat lângă levierul cu o cursă ușor ciudată, dar specifică modelelor M. Cutia oferă cele trei tipuri de rulare: Efficiency, Sport și Sport+. Cu mențiunea că ultimul îți va oferi și niște ruperi de ritm impresionante, soldate de multe ori cu pierderea aderenței pe puntea spate. Dar despre asta vorbim la capitolul Ținută de drum.

Cert este că trecerea din treapta a doua în treapta a treia, pe la 7500 de rotații, aduce o smucitură care îți trezește fluturi în stomac și îți creează, fără excepție, un șiroi de transpirație rece pe șira spinării.

  • Kirotractor, luni, 08.10.2018 10:21

    Bine găsit titlul, deși la modul obiectiv ar fi fost mai corect *Asasin SUPRA-plătit*, din moment ce un M5 (600 CP, 4x4) costă mai puțin. Și aici cred că-i vorbirea de o demonstrație de forță/tehnologie din partea BMW. Clar însă că bavarezii nu l-ar produce nici pe M4 CS dacă n-ar exista... cerere - inclusiv din partea unor pasionați (era să scriu maniaci :-)) de genul americanului ăla cu M4 CS cireașă pe tortul unui M2 - dacă nu cumva, doamne feri, bomboană pe colivă. Acu nu știu cîți practicanți ai turelor pe circuit(ele ungurești) sînt pe la noi, dar se va vinde probabil și aici. Rămîn totuși la părerea că și un *modest* M140i îți poate *rupe capu* cu maxim succes. Și cu cheltuială mult mai mică.

  • SIMPLE MINDS, luni, 08.10.2018 10:52

    Daca unii dintre noi o aleg pe Sylvia Kristel (evident la zenit :-)) in dauna Alinei Plugaru n-o sa insemne ca se afla sub nivelul marii dpdv al abordarii auto ?:-)) Nu m-as hazarda sa afirm ca atatea declinari ascendente ale puterii si implicit cuplu motor (eu avand cunostinta de vreo patru pentru CP si vreo doua ptr. cuplu) in cazul celebrului coupe de clasa medie nu au fost facute fortuit ,ci doar pentru a contracara concurenta care n-a ezitat sa vina chiar cu valori de peste 500 CP. Ca un sedan milanez a fost mai *harnic* pe Ring cu sase secunde decat M4 CS si mai *prietenos * cu portofelele noastre cu echivalentul unui 114d reprezinta detalii care chiar meritau sa fie *uitate* de mentionat in articol. De salutat oricum prezenta unui BMW *asortat* c-un Otto pe AM fiindca nu faceti altceva decat o propaganda excelenta normalitatii.

  • bogdanm, luni, 08.10.2018 11:17

    Multumim pentru comentariu, @kirotractor. Ne-am amuzat :) Da, BMW face și mașini accesibile care iti pot rupe capul. M140i poate fi una dintre ele.

  • Giulia, luni, 08.10.2018 11:41

    @ Simple Minds, si asa a luat o nota cam micuta, daca mai bagau si Giulia QV in discutie, se mai micsora un pic,macar pe la "Pret" si "Performante" :) aaaa, da, Giulia are 2 usi in plus, d-asta nu au pomenit-o

  • Kirotractor, luni, 08.10.2018 12:14

    @bogdanm: Pentru puțin. Și la mai multe teste bine scrise! Fie și unele ca ăsta, deși nu tocmai utile unor *normalos*... la portofele ca noi. @SIMPLE MINDS & @Giulia: Dacă am lua în calcul nu doar timpii de pe Nurburgerking, :-))) ci și prețul actual (cu discount) al Giuliei QV Aut.8 - 65.866 € - prăpastia monetară se adîncește și mai abitir de la cei deja f. mulți 52K € (125K - 73K = peste prețul unui M140i 4x4 de ex.). ...Și totuși, *badge*-ul contează încă-n segmentul ăsta, dincolo de orice alte argumente logice. Strict subiectiv, și designul BMW îmi pare o idee peste cel al Alfei... deși nu decisiv în sensul justificării supra-evaluării bavarezului. Cum însă nici juma de Giulia nu-mi pot permite...;-)

  • SIMPLE MINDS, luni, 08.10.2018 13:54

    @kiro Stand stramb si judecand inevitabil drept :-)) , dupa verificari amanuntite *onorabilul* de-acuma 114d ,full echipat reuseste sa detroneze pretul unei Giulia Veloce 280 ,admirabil in opinia mea .:-)Daca si aici se poate invoca *badge*-ul las altora optiunea deciziei .Ca au corectat cronometrul pe Ring cu o varianta de 150.000 euro ,dar doar in inevitabila declinare coupe M4 GTS face doar sa reliefeze ingamfarea la adresa rivalilor de peste Alpi,deh latinii prezenti cu o *fiara* la 1/2 pret. P.S.Sa fie oare o coincidenta *dpdv auto* ca italienii numesc capitala Bavariei tocmai Monaco? :-))sau chiar o fi un pui de adevar in toate .;-)

  • Snow, luni, 08.10.2018 14:50

    Frumos reportaj, frumoasa masina, felicitari ! Destul de trist ca trebuie sa calatoresti 2-3 ore (Bucuresti - Paduchosu') ca sa te poti bucura de ea in linistea Transbucegiului (probabil in cursul saptamanii ca in w-e e omor si pe-acolo). Iar pretul ... evident ca conteaza. Probabil ca in Romania sunt trei-patru pasionati care si-o pot permite. Si probabil 200-300 de pasionati care s-ar incadra intr-un buget de 35-40.000 euro. Putine masini noi performante intra aici, dar la mana a 2-a e loc destul. Cum mentioneaza Kirotractor mai sus de M140 i care 'iti rupe capul' putem vorbi si de Golf R, Focus RS, Civic Type R, Megane RS noi. Iar la mana a doua ... e loc pt toata lumea. Raman probleme uzuale, gen: traffc descurajant pt. uz zilnic, garaj necesar pt. parcarea in siguranta etc

  • Corocsenie Adrian, luni, 08.10.2018 22:57

    La 130 de mii prefer oricand un M3 CSL cu cutie SMG. Prietenii stiu de ce ! Chiar daca nu il poti lua decat SH.

  • Andrei, marţi, 09.10.2018 10:48

    E92, V8, cutie manuala. Ultimul M capabil de emotie si caracter. Sau un M2 pentru 95% din performantele acestui M4 CS la mult mai putini bani. La un astfel de buget huliganismul unui M actual nu poate fi ales in fata unui foarte manierat 911 GTS.

  • mo, marţi, 09.10.2018 15:40

    @Corocsenie Adrian: de ce ? si de ce atat de scump M3 CSL?

  • Corocsenie Adrian, marţi, 09.10.2018 16:48

    @mo Atat de scump M3 CSL pt. ca au fost editie limitata. De ce ? Pt. ca e mecanica pura la el si echilibrat perfect. + ca arata a BMW autentic. M4 si-a pierdut identitatea BMW din trecut.

  • adi_10, vineri, 12.10.2018 10:24

    masina asta costa cat un BMW X5 model 2018 (3.0 265 CP 4x4) si un Mercedes clasa C (2.0 190CP 4x4) la un loc. Acum uitati-va la toate 3 masinile si trageti voi concluzia daca merita sau nu. Mai are si 2 usi...( da stiu pt ca e SPORT )

  • vw s-a apucat de facut carnati, sâmbătă, 13.10.2018 11:35

    @ Snow Si inca ceva ptr. cei viseaza cai verzi si multi pe sosea : https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22755599-foto-video-dou-persoane-murit-urma-unui-accident-produs-timi-oferul-care-provocat-accidentul-cea-live-facebook.htm

  • Baltaru ionut daniel, marţi, 01.03.2022 13:04

    As vrea un bmw x4 2012