BMW Seria 7

6.6 Benzina Biturbo (M760Li) 610CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Interior

5.0

Lumina de întâmpinare pe care oglinzile laterale o proiectează pe asfalt îți dă de înțeles că urmează să ai o experiență aparte. Interiorul lui BMW Seria 7 este o catedrală opulentă, în care s-au investit nu doar materiale de calitate, ci și multe ore de muncă.

Poate că designul planșei de bord nu este la fel de atrăgător ca în cazul lui S-Klasse, dar materialele sunt din același film. Piele fină oriunde vezi cu ochii, scaune confortabile, cusături speciale și un șnur din piele care decorează întreaga tapițerie. Plafonul este din alcantara, iar o parte din planșa de bord beneficiază de lemn nobil.

Fiind vorba despre o variantă cu ampatament mărit, este cât se poate de clar că atenția se concentrează asupra celor de pe locurile din spate. Portiera uriașă îți dezvăluie un loc la picioare impresionant pentru cei doi pasageri de pe bancheta spate. De fapt, e impropriu spus banchetă. Sunt două scaune individuale, care se înclină, au masaj, ventilație și cam tot ce îți poți dori. Mai mult, pasagerul dreapta spate are și un suport pliabil pe care își poate sprijin picioarele în căutarea unei poziții cât mai confortabile.

Spațiile de depozitare sunt și ele generoase, chiar și la nivelul portierelor. Aș aprecia însă foarte mult dacă n-ar mai trebui să folosesc spațiul de pahare amplasat pe consola centrală pentru a-mi ține telefonul și alte chestii de prin buzunare. Ar fi fost foarte utilă o zonă dedicată telefonului mobil.

Portbagajul lui Seria 7 este unul încăpător, ajungând la 515 litri, cu 5 litri mai mult decât în cazul lui S-Klasse. Gura de încărcare este suficientă, însă profunzimea sa ar putea face greu accesibile anumite bagaje.

Chiar dacă a trecut la un ecran tactil pentru comenzile climatizării, BMW a reușit să păstreze ergonomia exemplară cu care ne-a obișnuit. Chiar și pe volan avem comenzi simple și ușor de intuit.

  • Nicolae, joi, 12.10.2017 12:06

    autonomie 400 km ... cool

  • dan_grc, joi, 12.10.2017 13:05

    @Nicolae Este asemănătoare cu a lui Mercedes C180, care are rezervor de 38 litri în standard, vorbim de 4 cilindri benzina. Despre acest test pot să spun că cei care se plâng de puzderia de dieseluri testate, ar trebui să se bucure, practic este ca o gură de aer proaspăt :). Foarte posibil să fie ultimul V12 produs de Bmw.

  • Andy, joi, 12.10.2017 13:10

    Limuzina la superlativ. Nu pot insa sa nu zambesc cand ma gandesc ca-s destui care critica modele de volum care au pretul de pornire X, iar varianta testata costa 2X sau 2.5X (in general varianta de top). Asta e lumea masinilor noi. Get used to it.

  • ~, joi, 12.10.2017 14:50

    @automarket iar ati scris o mica prostiuta. Rivalul lui M760LI xDrive este Mercedes-AMG S 65L, nu Mercedes-AMG S63 4Matic cum ati scris in articol. S65 este cel cu V12 si 630 CP, iar S63 este cu V8 4.0L dupa cum ati spus si voi In rest, jos palaria pentru test-drive.

  • zen, joi, 12.10.2017 15:21

    Cum ar fi sa poti alege intre un M760Li si un B7 Alpina? https://www.alpina-automobiles.com/en/models/b7-biturbo/highlights/

  • Adrian C, joi, 12.10.2017 16:39

    @zen Asa e....grea decizie. Dar totusi daca alegi rational, cand vrei sa stai pe locul din spate dreapta si sa lasi soferul sa te duca la destinatie, alegi M760Li. Daca ai de gand sa iti conduci septarul, alegi Alpina. Sunt sigur ca Alpina ofera mai multa adrenalina la volan....

  • Kirotractor, joi, 12.10.2017 18:05

    De unde le-o-ți scoate, fraților, p-astea cu rezervor 38 litri la C-Klasse? Că sub 59 n-a avut niciodată, iar actuala generație are 66. Ontopic acum, mastodonți bivalenți (adică și sportivi) ca BMW-ul testat se vor mai produce încă destul timp, cererea existînd mai ales pe la cămilarii miliardari - zic și eu, cu riscul să mă electrocutez :-) cînd oi atinge viitorul E-Șeptar de 1.333 kW.

  • Kirotractor, joi, 12.10.2017 18:20

    P.S: Testul e f. la obiect și plastic scris, dar am o unică nelămurire: cum vine autonomia de 330 km cu 78 l benzină? - care ar implica un consum mediu mai mare și decît cel constatat în oraș (unde s-ar fi ars fix 66 litri.)

  • dan_grc, joi, 12.10.2017 18:46

    @kirotractor Actuala generatie are 66 de litri, dar este optional, pentru cine nu vrea sa plateasca in plus, are 41 de litri, nu 38, am gresit.

  • nume, joi, 12.10.2017 20:14

    Altii fac masini electrice cu autonomie de 500+ km si suspensii care ridica masina in caz de impact lateral; BMW baga control prin gesturi si ala limitat / prost optimizat. Noroc cu Mirica, care aplauda cu toata inima toate rahaturile.

  • @nume, joi, 12.10.2017 20:58

    aia care fac masini ce se ridica in caz de impact lateral, ce masini electrice au ? Macar Bmw are un model, iar aici este un articol despre altceva, nu pentru fan boy Tesla.

  • REALLY, joi, 12.10.2017 22:11

    aia care fac masini care se ridica in caz de accident dar uita sa modifice si designul macar putin asa de rusinea concurentei ca totusi farurile generatiei din 2012 sunt mai interesante si par mai evoluate decat cele de pe noul a8...sa renunti la ecranul ala care iesea din bord ca sa revii la o pozitionare sub nivelul marii, pardon a ochilor ca modelele din anii 95-2000 asta da evolutie .

  • nume, joi, 12.10.2017 22:24

    Corect. Este vorba despre Seria 7. Adica varful de gama al BMW. Adica tot ce are mai bun de oferit marca bavareza. Si ca sa vezi, cea mai tare chestie la masina asta e ca poti da muzica mai tare doar rotind un deget in aer. Apoi, ce sa vezi?! Seria 7 nu e singur in segmentul lui. Si cand te uiti la concurenta, vezi suspensii care ridica masina in caz de impact lateral, vezi sisteme mild hybrid, chestii cu rol functional, nu material pentru baietii de la marketing. Iar referitor la faza cu Tesla, fan boy sau nu, nu schimba cu nimic faptul ca BMW sau altii nu au fost in stare sa faca nici pana acum o masina competitiva, cu autonomie de 500+ km.

  • LOL, joi, 12.10.2017 22:26

    Am mari indoieli ca ala care are bani de asa ceva o sa sufere din cauza consumului. Sa fim seriosi... Totusi, pt cei care viseaza la asa ceva, mai stati vreo 15 ani. O sa fie plin OLX de m760li trecut pe GPL, proaspat adus din Germania, condus DOAR de o batrana pana la piata si inapoi.

  • TheArrogantOne, vineri, 13.10.2017 10:59

    ridicatul masinii lateral tradeaza o slabiciune a usilor la impactul lateral, cine stie, poate ca au trebuit sa taie din materiale ca iesea masina prea grea si consuma prea mult, si asa au gasit o solutie care sa ia ochii fraierilor , aplaudacilor si lingailor Audi, niciodata nu vom uita SOT din 2012. On topic; respect BMW pt ca in Era de plin ecofascism inca mai sunt unii producatori care sa respecte dorintele clientilor care cer motoare adevarate

  • nume, vineri, 13.10.2017 21:49

    Desigur. Si prezenta sistemului MHEV tradeaza o viitoare scumpire a carburantilor. Cat despre baietii cu design-ul, nu a zis nimeni ca noul A8 te da pe spate. Partea amuzanta e ca nici Seria 7 nu sta mai bine la acest capitol. Parca e un Seria 3 pe steroizi. Nici nu e de mirare ca va primi un facelift la numai 2 ani de la lansare. Atentie, nu am nimic cu Seria 7. Pana la urma-urmei e prima limuzina care foloseste carbon la platforma, are faruri cu laser si ofera directie integrala. Din pacate, unii se uda doar pentru ca pot da muzica mai tare rotind un degent.

  • GuguValentin99, marţi, 24.10.2017 01:29

    Cum te inscrii pentru test drive? :)