Tehnologie
Până să ajung la acest capitol am enumerat deja o mulțime de alte tehnologii la celelalte puncte ale testului. Chiar și așa, n-am rămas în pană de tehnologii revoluționare. Aș începe cu scaunele față și spate, echipate cu masaj, încălzire și ventilație. Nu mai vorbesc de sutele de posibilități de ajustare a poziției. Totul electric. Masajul este și el destul de complex și poate fi selectat pentru fiecare zonă în parte.
Și, dacă cel de pe bancheta spate obișnuiește să se lase condus pe distanțe lungi, BMW a pregătit și un program de exerciții fizice care să-l dezmorțească, fără ca el să se ridice din scaun. Pe lista elementelor de confort se află și suportul pentru picioare, dedicat doar pasagerului dreapta spate, măsuța de laptop ascunsă în consola centrală spate și climatizarea pe patru zone.
Pasagerii spate au la dispoziție și două ecrane generoase pentru a vizualiza filmele preferate. Ele sunt montate pe scaunele față, iar înclinarea lor poate fi ajustată. Centrul de comandă pentru acest detaliu, precum și pentru acționarea jaluzelelor posterioare sau a luminii ambientale, este o tabletă care stă tot pe consola centrală posterioară. De aici ai acces la aproape orice detaliu de personalizare a mașinii. Poți alege chiar și intensitatea iluminării difuzoarelor. Difuzoare pe care stă scris Bowers&Wilkins, numele specialiștilor în sisteme audio care au făcut să sune monumental orice melodie ascultată în Seria 7.
Aș mai pune pe listă și sistemul multimedia, care vine acum cu un ecran tactil în centrul planșei de bord. Meniul poate fi personalizat, iar interacțiunea este mult mai facilă. Totuși, parcă îi duc dorul vechiului iDrive. Să fie doar o nostalgie ușoară?
BMW a vrut să facă din Seria 7 prima mașină capabilă să recunoască gesturi. Și a reușit. Credeam că s-au grăbit să dea drumul tehnologiei pe piață, dar după ce am testat o pseudo-tehnologie similară pe Volkswagen Golf 7 facelift, m-am lămurit că ce au reușit cei de la BMW este un adevărat vârf în domeniu. Bineînțeles că e loc de mai bine și de creșterea numărului de gesturi recunoscute, însă trebuie să aplaud cu toată inima progresul nemților.
Aș mai enumera în fugă farurile cu laser și eficiența iluminării lor pe drumurile autohtone, sistemul de încărcare prin inducție al telefoanelor mobile care suportă această funcție, climatizarea care poate difuza două tipuri de parfum în habitaclu (aroma se simte însă destul de timid), unul dintre cele mai mari Head-up Display-uri din industrie și, bineînțeles, cheia inteligentă, al cărui display se mișcă însă cu viteza unui smartphone de acum 5 ani.
autonomie 400 km ... cool