Calitate / Pret
Gama Seria 1 facelift de la BMW porneşte de la 20.950 de euro cu TVA inclus. Varianta testată de noi, 120d cu xDrive şi transmisie automată, pleacă de la 36.700 de euro. Între timp, echipările opţionale aplicate exemplarului testat de noi au dus preţul total de vânzare la un incredibil 54.400 de euro cu toate taxele, totul pe fondul opţionalelor în valoare de 17.700 de euro.
Pentru că BMW are o strategie care nu implică niveluri de echipare, ci oferă "linii" pentru fiecare model în parte, comparaţia cu rivalii săi direcţi este mai complicată. În cazul de faţă, exemplarul testat de noi era în varianta Urban Line, care costă la fel de mult ca Sport Line, dar arată diferit şi costă cu 3.100 de euro în plus faţă de modelul standard. Între versiunea standard şi cele două linii de echipare şi design cu preţ identic mai stă echiparea Advantage. Iar deasupra acestora vine varianta M Sport, care include un pachet aerodinamic şi aduce un preţ mai mare.
Am ales să comparăm BMW 120d xDrive AT Urban Line cu echipările de top din ofertele rivalilor, disponibile în variantele cu tracţiune integrală, transmisie automată şi motor diesel de aproape 200 CP. În cazul Mercedes-Benz, o versiune echivalentă a lui A-Klasse pleacă de la 33.400 de euro, în timp ce un Audi A3 Sportback într-o variantă echivalentă costă 37.700 de euro. Suedezii de la Volvo au şi ei o variantă comparabilă cu această versiune a lui V40 în ofertă, care pleacă de la 31.000 de euro pentru echiparea de top, dar nu este disponibilă şi cu tracţiune integrală. Competitorii de la Lexus nu cred în diesel-uri şi nu prezintă nicio motorizare comparabilă în oferta lui CT200h, cu toate că sunt destul de apropiaţi de BMW la nivel de preţuri. Italienii de la Alfa Romeo nu oferă nicio variantă diesel cu transmisie automată a lui Giulietta, cu toate că ar fi avut beneficiul unui preţ mai redus decât oricare altă marcă premium cu o asemenea versiune.
Exemplarul testat de noi are un preţ ridicat de achiziţie, de aproape 55.000 de euro, ceea ce îi aduce o penalizare suplimentară la punctajul total faţă de cea revenită variantei de echipare testate.
E culmea nesimtirii. Dao-n pisci. Cum bai nene sa dai 54k pe un seria 1 cu doar 190 cai ? Cu banii astia cumperi un Grand Cherokee SRT8 de peste 400 cai, si crapi buza la posesorii cu parjoale de M3 .