4.5
de Bogdan Mirică, duminică, 27 februarie

Timp de calitate

Într-o lume în care monovolumele au devenit mai rare ca motoarele V12, BMW și Mercedes-Benz își permit luxul de a ține în viață un segment care a fost devorat în ultimii ani de SUV-uri.

Așa se face că, printre zecile de SUV-uri premium, de toate dimensiunile, cei doi producători germani oferă și un monovolum. Și nu e vreo fantomă a trecutului. Actualul Mercedes-Benz Clasa B a fost lansat în 2018, iar BMW tocmai ce ne-a invitat la Malaga, în Spania, pentru a testa a doua generație a monovolumului Seria 2 Active Tourer.

Da, știu, mașina asta și-a luat multe pietre de la puriștii brandului, care au considerat monovolumul o blasfemie (acum o blasfemie cu tracțiune față). Însă, de-a lungul a 7 ani de existență, Seria 2 Active Tourer a adunat peste 400.000 de clienți. Și, așa bătrân cum îl știți, anul trecut, în 2021, a fost cel mai vândut monovolum premium pe piața din România.

Așa că, aruncați cu pietre, puriștilor, pentru că proverbul autohton „Câinii latră, ursul merge” nici că și-a găsit o aplicare mai bună.

Am descoperit cu ce noutăți vine a doua generație Seria 2 Active Tourer în cadrul testului internațional, desfășurat la Malaga.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

  • @Edikk, duminică, 27.02.2022 21:15

    *Nu o fac!

  • ds, luni, 28.02.2022 09:54

    Cred că este cel mai "cuminte" design al bmw. De fapt, cred că este reușit și echilibrat cam din toate punctele de vedere.

  • Andrei, luni, 28.02.2022 17:16

    Motorul e destul de slab si consuma mult.

  • LUCCI LUCIANO, luni, 28.02.2022 17:28

    Nu credeam vreodata ca marca BMW se va orienta vreodata spre domeniul monovolumelor dar chiar au scos un produs foooarte competitiv. Si ma refer la prima generatie. Piata auto de la noi confirma faptul ca romanii, mai putin potenti financiar, au descoperit in varianta sh, o masina foarte buna. Modelul Acrive Tourer este din ce in ce mai vizibil , proband astfel faptul ca si-a gasit locul in peisajul urban. Iar faptul ca deja avem o noua generatie, ne confirma succeul modelului. Daca la VW, fenomenul Sportsvan s-a oprit dupa doar o generatie( si nu inteleg dece!?!?!!?) se pare ca bavarezii au preluat stafeta su acest segment si au continuat productia. Stiam ca modelul A Tourer este scump, ca orice BMW , devenind prohibit pe piata masinilor noi din Romania, dar pe piata sh chiar sunt cautate. AutoBavaria a mai facut si reduceri astfel ca , o cunostinta, a cumparat un model 218d, echipare de top, in august 2020, cu doar 25.600 euro, redus de la ....cca 36.000 !!! Care , pana acum , merge - ceas ! La scurt timp am cumparat si eu , sh, din Germania, un Sportsvan 1.6 TDI, si le-am putut compara: Golful pare mai mic la exterior dar sigur, da senzatie de spatiu mai mare la interior, avand si portbagajul mai mare si mai modulabil. BMW-ul este mai puternic si cu materiale mai moderne dar cred ca VAG nu pierdea nimic daca scoteau o noua generatie sau daca ar fi fcut un facelift mai amplu masinii sale al carui an de debut , 2014, se vede la capitolul design, cel putin. Noul ATourer, cu noile sisteme de propulsie cred ca va da o replica si mai viguroasa in segmentul sau, mai ales ca este un compromis intre utilitate si....figuri ( iti iei un BMW- deh !!!), dar mai ales pt ca nu are multi contracandidati in gama.Poate mai rotunjesc preturile, in jos, dar nu cred, atata timp cat in timpurile actuale, un Polo full a ajuns sa coste cat acest BMW entry....cca 31-32.000. Astea sunt timpurile...! Acum 8-9 ani, la banii astia, luai Evoque nou.....