BMW Seria 2 Gran Tourer facelift

2.0 Diesel Turbo (218d) 150CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

4.0

Cheia primită la biroul de presă BMW din Munchen a deschis portierele unui Seria 2 Gran Tourer în versiunea 218d cu xDrive. Asta înseamnă un motor de 2.0 litri diesel, cu patru cilindri, care livrează 150 de cai putere. Rușinos, se vor grăbi unii să spună. Nu e mult, într-adevăr, dar cei care se gândesc la o mașină de familie vor considera suficientă valoarea.

Vine la pachet cu un cuplu de 350 Nm, cu 20 de Nm mai mare decât pe versiunea de dinainte de facelift. Este un cuplu generos, care mișcă bine monovolumul, reușind să-i imprime un comportament dinamic, care îți oferă suficientă încredere în depășiri. Lipsește explozia specifică modelelor BMW, sentimentul fiind acela de diesel muncitor, care merge la limită ca să nu te dezamăgească.

Momentul motor maxim apare devreme și începe să pălească dincolo de 2500 rpm. Acolo e și zona în care dieselul devine guraliv și destul de prezent în habitaclu. La viteze mici nsă, el este bine antifonat.

Resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte, Steptronic, care își face mereu treaba pe nesimțite. Treptele sunt schimbate cu o liniaritate fantastică, iar retrogradările sunt destul de bune, chiar dacă rulezi în modul EcoPro sau Comfort. Modul Sport al transmisiei face ca totul să fie alert și ca cei 150 de cai putere să nu ți se pară anemici.

Singurul moment în care bagajul de putere pare insuficient a fost consemnat pe autostrăzile din Germania, unde la peste 150 de km/h accelerarea se face destul de greu.

După cum probabil ați intuit, există mai multe moduri de rulare, fiecare cu un răspuns diferit al cutiei și motorului. EcoPro ține cu buzunarul tău și te lasă fără o mare parte din resurse. De asemenea, pe autostradă, la viteză de croazieră, poate decupla motorul de cutie pentru un consum redus. Comfort îți oferă o mașină absolut normală, iar Sport îți dezvăluie o accelerație sensibilă și o față surprinzătoare a monovolumului.

  • Rahateca Tedei, joi, 09.08.2018 13:14

    un VW Touran la 40000 are doar "pret ridicat", un BMW la 37000 e de-a dreptul piperat :))))) http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volkswagen-touran-20-tdi-67773.html

  • ANV, joi, 09.08.2018 13:25

    Ati uitat sa treceti la NE-A PLACUT: DIESEL!!

  • Nelu.Pantofaru, joi, 09.08.2018 13:34

    Mie tocmai pretul mi s-a parut ok. Adica stiu ca ati testat mai demult un mini care sarea lejer de 40 mii.

  • someone, joi, 09.08.2018 15:01

    nu stiu unde am citit ca : seria 2 gt incepe acolo unde se termina c-max ( care e cel mai sportiv monovolum compact ) . puteati sa spuneti ceva putin mai mult despre acest aspect.

  • SIMPLE MINDS, joi, 09.08.2018 17:36

    Ma uit cu uimire la valoarea din caseta tehnica a inaltimii acestei constructii teutone (1.61 m) si constat ca pentru depasirea bornelor in vanzari n-au facut altceva decat sa-si vanda sufletul necuratului.Bine ca nu-i si cu tractiune fata modelul testat ! Cand veti atinge borna 3 milioane/an???Raspuns:numaidecat!!!!!!!!!!!

  • SIMPLE MINDS, joi, 09.08.2018 17:47

    ......De ce asa repede? Pentru ca BANII n-au miros.Asa sa fie!

  • arhitect, joi, 09.08.2018 20:06

    ...pt. cei care doresc stil, design de avangarda, spatiu, tinuta de drum buna, motor diesel silentios si economic exista Citroen Grand C4 Picasso ( Space Tourer pe stil nou), campionul clasei la vanzari monovolume compacte in Europa...

  • xxx, vineri, 10.08.2018 08:34

    TOP vânzări monovolume in Europa luna iulie: Scénic 13367 -15,8% fata de 2017 C4 Picasso 9738 - 15,8% VW Touran 8561 -16,2% BMW Seria 2 Gran Tourer facelift 8204 -7,7% Segmentul este in scădere al 2-lea an consecutiv si tendința este de scădere. Strict daca faci pret/vânzare pare ca BMW Seria 2 suferă mai puțin In nume personal: este o mașină cu un design urat

  • Frank, vineri, 10.08.2018 10:06

    Seria 2 Gran Turismo? Asa incepe capitolul Tehnologie.... Credeam ca e Gran Tourer.