Motor / Transmisie
Pentru a putea fi în continuare la fel de popular, BMW Seria 3 nu își permite să renunțe la motoarele diesel care l-au consacrat. Își permite în schimb să ofere modificările potrivite pentru ca dieselurile sale să facă în continuare carieră.
Întâlnirea mea cu noua generație Seria 3 s-a desfășurat sub indicativul 320d xDrive, una dintre cele mai apreciate combinații de către publicul din România. motor diesel cu resurse suficiente și consum redus. Este compromisul perfect, întrucât vine disponibil cu 190 de cai putere și are o arhitectură nouă, cu două turbine. Marele său avantaj este că poate livra un cuplu motor generos, de 400 de Nm, care începe de la 1750 de rotații și se desfășoară pe o plajă suficientă, capabilă să facă motorul de doi litri elastic și plăcut.
Chiar dacă versiunea 320d nu este sinonimă cu explozia unor nume mari din gama BMW, plecările sale de pe loc sunt plăcute și nu îți dau niciodată impresia că te afli într-o mașină submotorizată. În fond, ar fi o blasfemie. Ai suficient aplomb în depășiri, bagaj de putere constant și capacitatea de a solicita mereu mai mult. Propulsorul cu patru cilindri și două turbine (de concepție nouă) are o liniaritate foarte bună în livrarea resurselor și nu dă dovadă de întârzieri.
Comportamentul exemplar este obținut și cu ajutorul transmiei Steptronic cu 8 rapoarte, care se mișcă atât de intuitiv, încât parcă e conectată direct la rețeaua ta neuronală. Este o cutie care poate alterna rapid rapoartele, cu un rafinament exemplar, pentru ca tu să consumi puțin și să percepi o rulare fluidă. De asemenea, poate retrograda în orice moment.
Ai la dispoziție și câteva moduri de rulare clasice. E clar că în EcoPro vei fi viciat de o mare parte din resursele pe care le aveai la pedală. În modul Sport însă, BMW Seria 3 ține să te convingă că nu știe ce e aia turbo lag și că resursele pot fi livrate fără nici o întârziere. Cutia rămâne mereu alertă și te ajută cu retrogradări și pe frânare.
Toate aceste caracteristici creează o pereche motor-cutie de referință în segmentul premium. Totul se leagă natural, iar Seria 3 este o mașină care se conduce foarte ușor.
Izolarea fonică a dieselului este și ea superioară modelului anterior, chiar și la turații înalte, când, de obicei, cei patru cilindri încep să își trădeze caracterul gutural.
Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)