Tinuta de drum
BMW a căutat să nu știrbească nimic din ținuta de drum exemplară cu care și-a obișnuit clienții. Caracterul premium al suspensiei de sub tine se simte la primele gropi sau denivelări. Suspensia este foarte bine antifonată și nu transmite vibrații sau zgomote neplăcute în habitaclu.
Suspensia standard, cu care a venit echipată mașina mea, a primit și ea o serie de îmbunătățiri pentru a încerca să aibă o adresabilitate mai mare. Are un set de amortizoare cu o compresie variabilă, progresivă. Prima parte a cursei amortizorului face ca Seria 3 să pară o mașină mult mai agreabilă, mult mai dispusă să absoarbă denivelările. Ultima parte a cursei amortizorului rigidizează lucrurile și îți aduce aminte că te afli într-o mașină cu pedigree.
Cum se traduc aceste trăsături? Să spunem că abordezi ceva mai hotărât un viraj. La prima vedere ar putea părea că Seria 3 se înclină ceva mai mult decât ești obișnuit. Apoi realizezi că mașina este la fel de țeapănă și păstrează la fel de bine aderența. E un amestec care ar trebui să împace și capra și varza.
De altfel, pentru aderența exemplară contribuie și sistemul de tracțiune integrală xDrive. E acolo să se asigure că tu te înscrii pe traiectoria ideală. Ca și sistemele de siguranță, foarte insistente atunci când vrei să pierzi aderența intenționat. Este suficient să le dai o pauză și BMW își aduce aminte din ce aluat e făcut. Repartiția 50/50 a masei totale și sistemul xDrive, educat să transmită mai mult către puntea spate, te ajută să te bucuri de un comportament supravirator clasic.
Pe lângă suspensia standard, BMW pune la dispoziție și o suspensie sportivă, instalată odată cu alegerea pachetului M. De asemenea, există și o suspensie cu amortizoare adaptive, mult mai rafinată, echilibrată și ușor de personalizat.
Direcția a devenit ceva mai asistată și parcă nu mai este atât de greoaie în oraș, la viteze mici. Nu pierde din precizie, însă pierde din capacitatea de transmitere a informațiilor despre suprafața de rulare.
Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)