Motor / Transmisie
Ca și până acum, BMW Seria 5, în versiunea 520d, vine echipat cu un motor diesel de 2.0 litri. Unitatea dezvoltă 197 de cai putere la 4.000 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 400 Nm, disponibil între 1.500 și 2.750 de rotații pe minut.
Pentru un consum redus de combustibil și emisii mai mici, agregatul diesel vine în compania unui sistem mild-hybrid la 48V. Bateria acestuia din urmă are o capacitate de 0.9 kWh și este acolo pentru a te ajuta atunci când ridici piciorul de pe pedala de accelerație (coasting, cum zic englezii) sau atunci când esti oprit la semafor. Bateria se încarcă la frânare.
Sistemul mild-hybrid suplimentează cu 11 CP și 25 Nm atunci când calci pedala de accelerație la podea. Dar acest surplus durează doar câteva secunde și este de folos mai ales atunci când faci o depășire.
Motorul diesel nu este subdimensionat pentru cele 1.9 tone, dar nici răspunsul său nu este foarte prompt atunci când apeși pedala de accelerație. Trage lin, de la turații joase (specific până la urmă pentru un motor diesel), dar cei 197 CP încep să nu mai galopeze atât de energic odată ce vitezometrul depășește 100-110 km/h.
Dacă, totuși, vrei ca motorul să reacționeze mai rapid, poți selecta modul de condus Sport. Situația nu se îmbunătățește foarte mult, dar acesta va menține motorul mai turat, treapta de viteză mai mult, iar răspunsul accelerației va fi ușor îmbunătățit.
Ai și un mod Efficient, care prioritizează un consum redus de combustibil și "amorțește" și mai tare răspunsul motorului. Nimic nou din acest punct de vedere.
Mai demult, Seria 5 avea puțin din sportivitatea lui Seria 3, dar acum germanii l-au dus mai mult spre confortul Seriei 7. Nu este un lucru rău, doar simțeam nevoia să îl menționez.
Unitatea cu 4 cilindri vine în compania unei transmisii automate cu 8 trepte, care, la fel, este reglată pentru confort. Dacă o lași în modul standard (pentru că are și ea mod Sport), nici nu vei simți că ai mai multe trepte. Atât sunt de line schimbările. Dacă vrei să iei problema schimbărilor în propriile mâini, ai la dispoziție padelele din spatele volanului. Chiar și cu acestea vei simți o ușoară întârziere a transmisiei.
Bitte, sechs Zylinder !