Interior
Interiorul noului BMW Seria 5 este mai luxos și mai aerisit ca oricând, ducându-te tot mai tare cu gândul la fratele mai mare Seria 7. Butoanele fizice au fost reduse la minim, iar locul lor a fost luat de suprafețe finisate în negru lucios, cu butoane tactile.
Nu ar fi fost rău ca ele să aibă și răspuns haptic, pentru că, altfel, mai ales în timpul condusul, trebuie să îți iei ochii de la drum pentru a vedea, spre exemplu, dacă au fost activate luminile de avarie. Pentru că și acest "buton" este acum tactil.
La sentimentul de interior simplificat contribuie și faptul că aeratoarele au fost ascunse în bord.
Volanul în două spițe, în cazul mașinii testate de noi, a fost preluat de la Seria 7. Consola centrală, unde regăsim butonul de Start/Stop, selectorul transmisiei automate, celebrul buton rotativ cu ajutorul căruia navighezi prin sistemul multimedia și butonul care reglează volumul radio-ului, este de asemenea, o suprafață mare, finisată în negru lucios.
Pentru un aer premium, toate butoanele pe care le-am pomenit mai sus sunt din sticlă Crafted Clarity. În fața acestei zone ai două suporturi pentru pahare și o zonă dublă pentru telefoanele mobile. Dar numai o parte este cu încărcare prin inducție.
Ambianța întregului habitaclu se schimbă cu ajutorul modurilor My Modes: Personal, Sport (luminile ambientale se schimbă în roșu, la fel și grafica instrumentarului de bord și al ecranului central), Efficient, Expressive, Relax (închide automat plafonul) și Digital Art.
Că tot veni vorba despre spații de depozitare, acestea nu sunt atât de voluminoase pe cât te-ai aștepta. Inclusiv cotiera centrală este puțin cam mică.
Scaunele sunt confortabile și au funcții de încălzire și ventilație. Când activezi modul de rulare Sport, suporturile laterale se strâng și te susțin ceva mai bine. Până nu uit, un lucru care m-a șocat puțin, sunt spătarele scaunelor.
Ele nu au buzunare unde pasagerii din spate să își pună lucrurile, ci sunt o suprafața mare de plastic tare.
Mașina din imagini are o tapițerie din piele sintetică Veganza, perforată, în nuanța Alb Smoke. Sau Alb "murdar", mai simplu spus. A venit însoțită de ornamente negre, din lemn de frasin, și de un plafon panoramic, din sticlă, generos, care inundă habitaclul cu lumină naturală.
Noaptea, sau în condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de sistemul de iluminare ambientală cu suficiente culori.
Portbagajul are un volum de încărcare de 520 de litri. Ca o comparație, Mercedes-Benz Clasa E propune 540 de litri, iar Audi A6 se situează între cei doi rivali, cu 530 de litri.
Bitte, sechs Zylinder !