Tehnologie
În noul BMW Seria 5, tehnologia este la ea acasă. Acesta este primul gând care îți trece prin minte atunci când te urci la volan, apeși butonul Start și toate sistemele se trezesc la viață.
Informațiile de condus îți sunt afișate pe un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch. Acesta are o grafică foarte bună, îți oferă 2 variante de afișaj, iar partea mediană, adică cea dintre vitezometru și turometru, este configurabilă.
Aici poți alege ce informații vrei să vezi, inclusiv date despre consum. Desigur, ai și o funcție cu realitate augmentată. Sistemul preia informații de la camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare, iar informațiile de la sistemul de navigație sunt "lipite" peste imaginea video.
Pentru a nu-ți distrage atenția de la drum, informațiile esențiale sunt afișate pe un Head-up Display cu afișaj mare.
Sistemul multimedia iDrive 9 vine alături de un display central de 14.9 inch. Întâmplarea face ca înainte de acest Seria 5 să conduc un BMW XM, care vine cu sistemul iDrive 8, actualizabil la 8.5. Într-adevăr am remarcat o mică îmbunătățire în ceea ce privește viteza de reacție a sistemului iDrive 9.
Meniul principal este format din multe pictograme, dar ele sunt grupate mai bine decât la versiunea 8 sau 8.5. Apoi, dacă nu vrei să pierzi timpul căutând printre zecile de pictograme, poți apela la ajutorul asistentului digital BMW.
Acesta are un limbaj mai natural decât înainte și te poate ajuta să accesezi aproape orice funcție a sistemului multimedia. Mai mult, recunoaște și locul de pe care a fost dată comanda. Spre exemplu, dacă stai în dreapta șoferului și îi ceri asistentului să deschidă geamul, acesta va deschide geamul față-dreapta.
Pentru momentele în care te plictisești la volanul noului Seria 5, sistemul multimedia îți oferă și câteva jocuri. Telefonul mobil devine telecomandă sau joystick, iar conținutul este rulat pe ecranul central de 14.9 inch. Desigur, acestea pot fi accesate doar când mașina nu se află în mișcare.
Dacă tot am pomenit de telefonul mobil, pentru o integrate mai ușoară, sistemul iDrive 9 vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Așa cum ne-au obișnuit germanii, ecranele de 12.3 inch și cel de 14.9 inch sunt integrate într-un ansamblu curbat.
Avem apoi o armată de tehnologii care fac condusul mai ușor, inclusiv sistemul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom în condiții de autostradă sau trafic bară la bară. Să nu uităm de asistentul la parcare. Toate aceste sisteme au fost îmbunătățite, astfel că manevrele par mult mai naturale și sunt mai rapide.
Pentru a te asigura că nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C în partea din față a consolei centrale. Porturi USB-C au și pasagerii din spate.
Bitte, sechs Zylinder !