Tehnologie

5.0

În noul BMW Seria 5, tehnologia este la ea acasă. Acesta este primul gând care îți trece prin minte atunci când te urci la volan, apeși butonul Start și toate sistemele se trezesc la viață.

Informațiile de condus îți sunt afișate pe un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch. Acesta are o grafică foarte bună, îți oferă 2 variante de afișaj, iar partea mediană, adică cea dintre vitezometru și turometru, este configurabilă.

Aici poți alege ce informații vrei să vezi, inclusiv date despre consum. Desigur, ai și o funcție cu realitate augmentată. Sistemul preia informații de la camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare, iar informațiile de la sistemul de navigație sunt "lipite" peste imaginea video.

Pentru a nu-ți distrage atenția de la drum, informațiile esențiale sunt afișate pe un Head-up Display cu afișaj mare. 

Sistemul multimedia iDrive 9 vine alături de un display central de 14.9 inch. Întâmplarea face ca înainte de acest Seria 5 să conduc un BMW XM, care vine cu sistemul iDrive 8, actualizabil la 8.5. Într-adevăr am remarcat o mică îmbunătățire în ceea ce privește viteza de reacție a sistemului iDrive 9.

Meniul principal este format din multe pictograme, dar ele sunt grupate mai bine decât la versiunea 8 sau 8.5. Apoi, dacă nu vrei să pierzi timpul căutând printre zecile de pictograme, poți apela la ajutorul asistentului digital BMW.

Acesta are un limbaj mai natural decât înainte și te poate ajuta să accesezi aproape orice funcție a sistemului multimedia. Mai mult, recunoaște și locul de pe care a fost dată comanda. Spre exemplu, dacă stai în dreapta șoferului și îi ceri asistentului să deschidă geamul, acesta va deschide geamul față-dreapta.

Pentru momentele în care te plictisești la volanul noului Seria 5, sistemul multimedia îți oferă și câteva jocuri. Telefonul mobil devine telecomandă sau joystick, iar conținutul este rulat pe ecranul central de 14.9 inch. Desigur, acestea pot fi accesate doar când mașina nu se află în mișcare.

Dacă tot am pomenit de telefonul mobil, pentru o integrate mai ușoară, sistemul iDrive 9 vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.

Așa cum ne-au obișnuit germanii, ecranele de 12.3 inch și cel de 14.9 inch sunt integrate într-un ansamblu curbat. 

Avem apoi o armată de tehnologii care fac condusul mai ușor, inclusiv sistemul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom în condiții de autostradă sau trafic bară la bară. Să nu uităm de asistentul la parcare. Toate aceste sisteme au fost îmbunătățite, astfel că manevrele par mult mai naturale și sunt mai rapide.

Pentru a te asigura că nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C în partea din față a consolei centrale. Porturi USB-C au și pasagerii din spate.

 

 

 

 

 

 

  • 506cm x 190cm x 151cm, joi, 14.12.2023 11:55

    Bitte, sechs Zylinder !

  • CiprianSS, joi, 14.12.2023 12:04

    Dar cum de nu are număr B xxx JOY?

  • nsrei, joi, 14.12.2023 12:43

    Poate ea (masina nu moare) dar eu era s o fac cand am vazut PRETUL. un minus ar putea fi faptul ca e urata cu craci. Versiunea de dinainte, 2017 cred a fost mult mai frumoasa. Asta noua aduce a Logan Low Cost. Sa l cumpere babele germane.

  • Andrei, joi, 14.12.2023 13:07

    Au efeminat mult modelul, a pierdut din prestanta vechiului model, iar interiorul e dezamagitor si se va demoda rapid, moda asta a la Mercedes e lipsita de imaginatie. Desi ati spus de doua ori ca nu e submotorizat, modelul este submotorizat, e mare diferenta fata de un 6 in linie.

  • Adi, joi, 14.12.2023 15:32

    Interior de masina electrica (adica urat in draci), sportivitatea s-a dus pe copca, adio seria 5 pe care o stiam inainte... Toate porcariile au pornit de la gunoaiele electrice gen Tesla!

  • Ovidiu, joi, 14.12.2023 15:56

    Sunt curios daca acest Seria 5 este mai confortabil la drum lung fata de C5-ul meu II.

  • Mayei, joi, 14.12.2023 17:47

    Modelul testat 90k euro? A sunat Tesla Model S să spună că o doare burta de râs. Să se dea câte una să ajungă la toți fraierii :)

  • @Ovidiu, joi, 14.12.2023 17:50

    Felicitări! Am avut și eu una cu suspensia hydractive, 3.0 HDI Biturbo. Incredibilă masina.

  • Andrei, joi, 14.12.2023 21:53

    De pe acolo începe și Porsche Taycan. Iar la banii ăștia începi să ai alte pretenții, nu dacă poți parcurge X sute de km fără să te oprești.

  • Andrei, joi, 14.12.2023 22:45

    Porsche Taycan începe cam tot pe acolo. La banii ăștia începi să ai alte pretenții/priorități nu dacă poți parcurge X sute de km fără oprire.

  • Mihai, joi, 14.12.2023 23:31

    Auleu, voi vorbiti serious??? Adica in anul de gratie 2023 sunt persoane care dau 90000€ pe un BMW cu motor diesel????? Mai oameni buni, voi sunteti ok la mansarda??? :)) 90000€ pe un amarat de diesel de 197 CP :)) Doar dan_grc si inca vreo 2-3 ar cumpara un semn de BMW la banii astia. Consum mic? Acum 6 ani cumparam cu 88000€ un Volvo XC90 T8 PHEV. Am circulat cu el prin toata Europa, am schimbat doar anvelopele, stergatoarele si consumabile la service. Am inca placutele de frana si discurile ORIGINALE si masina are peste 100000 km. Am cutie automata cu 8 trepte (asemanatoare cu acest BMW din 2023 si 421 CP!!! Masina accelereaza mai repede decat acest diesel obosit si are viteza maxima 230 km/h. Cat despre consum: 7,5-8 l/100 la drumuri lungi. La facut naveta, full electric si respect! La 90000 € se poate mult mai bine decat un diesel amarat de 2.0, mai ales ca BMW isi face reclama la liniute si viteza.

  • traktor, vineri, 15.12.2023 04:35

    daca horcaie ca un tractor e tractor! cat de mare poate fi plugul?

  • DanG, vineri, 15.12.2023 09:45

    Cu 90.000 luai vechiul M5, azi iei un 520 d :)) Si eu ma plang de inflatie cand merg la Lidl si s-au scumpit bananele.

  • Dizăl Rulz Forevăr, vineri, 15.12.2023 11:00

    Au amuțit dizeliștii care se excitau ieri că scade tichetul pentru electrice :)) De parcă au ei bani de electrice... luați 520d măi băieți :))

  • ironR, vineri, 15.12.2023 13:32

    @Mihai veeeezi, daca luai 520d, la 100k km te pregateai sa schimbi filtrul de particule! Cum naiba scaune fata piele si NE-ventilate la BMW in 2023???

  • @inexorabil, sâmbătă, 16.12.2023 11:36

    Cred ca tu nu prea vezi bine cine conduce BMW-uri. Esti dus in eroare de "cui se adreseaza: manageri si familisti" Eu in drumurile mele prin tara am vazut cefe groase tatuate, niste tarani in trening, unii prin Timisoara care circula fara placute de inmatriculare ca sa nu poata fi identificati si amendati, unii parcati pe locuri de persoane cu handicap, desi ei au handicap doar la creier si nu ar trebui sa conduca, etc. Managerii isi iau masini practice si fiabile, nu le e rusine cu Kia, Hyundai, Lexus, Toyota, Mazda, etc Familistii isi iau in general break sau SUV, aleg Volvo pentru siguranta, pentru ca au de bagat carut copil si multe bagaje. In Seria 5 berlina nu poti baga mare lucru, te poti doar da smecher ca in teorie ai masina frumoasa si cam atat. Pretul de 90000 Euro pentru caruta asta diesel e o aberatie marca BMW. Suspectez ca se primesc bani grei pe la anumite publicatii auto ca sa se faca reclama la aceasta marca renumita pentru ce tipuri de soferi atrage peste tot prin lume.

  • dan_grc, sâmbătă, 16.12.2023 11:50

    Dupa scădere pomenii la electrice, lumea bună curentata s-a mutat pe articolele cu Bmw diesel . Este scump ? Desigur, ca întotdeauna, este doar cu câteva mii față de precedenta generație, asa au fost mereu Bmw-urile, puteți sa le râdeți în față cocalarilor, cu o electrică de doar 50-60k, din păcate redusă doar cu 2k, aia e . Eu am de aproape 4 ani un F11 ( dupa 11ani de E39), care astăzi valorează cu maxim 1000 euro mai puțin, sunt clientul etern de second, cocalar evident, îi las pe alții sa cumpere de noi, nu sunt pretențios la vechime, doar la confort, am schimbat tampoane motor, pivoți cu bratele inferioare, plăcuțe față/spate, anvelope noi vara/iarna, plus 3 revizii, cele mai scumpe au fost anvelopele pentru c-am ales mărci bune, n-as da-o decat pe ceva asemănător, sau următorul model . Dacă aveți întrebări, țăranul/ cocalarul va răspunde .

  • dan_grc, sâmbătă, 16.12.2023 13:54

    Pentru a fi credibil și decent, ar trebui sa vorbești despre ce mașină este vorba, nu doar " ca-ti permiți și ai bani ", voi intrați mereu și provocați la orice stire cu Bmw și nu numai, oamenii cu bani nu fac asta :).

  • Lumea bună curentată, sâmbătă, 16.12.2023 16:14

    Nu e treaba ta ce mașini am eu. Nu e bmw la mana a doua și dacă ar fi, nu m-aș lauda cu asta de parcă aș fi prins iepurele de coadă. PS: oamenii fără bani intră pe articolele despre electrice să ne explice ce acri sunt strugurii și se laudă cu vechitura lor "premium" la care n-au schimbat decât o grămadă.

  • Lumea bună curentată, sâmbătă, 16.12.2023 17:03

    Nu e treaba ta ce mașini am eu și n-am nevoie sa ma crezi. Nu sunt bmw la mana a doua și dacă ar fi, nu m-aș lauda cu asta de parcă aș fi prins iepurele de coadă. PS: lumea fără bani intră pe articolele despre electrice să ne explice ce acri sunt strugurii, în timp ce se laudă cu vechitura lor "premium" la care n-au schimbat decât o grămadă.

  • @dan_grc, sâmbătă, 16.12.2023 20:58

    Te cred ca iei sh si tot BMW. Mai stiu vreo 3 ca tine care baga bani in troace si nu sunt pretentiosi. Au masina evaluata la vreo 1000€, au bagat in ea vreo 2000 de euro si tot cu spaga trec ITP, ca nu e totul ok. Cat despre anvelope, nu-si permit si de vara si de iarna, au o marca obscura si o folosesc si vara si iarna, ca din cate zice specialistul, nu anvelopa e importanta, ci cum stie el sa conduca. E plina lumea de experti. Si pentru ca iti place subiectul, m-am uitat din curiozitate la ofertele Volvo S90: cea mai scumpa e vreo 84000€ cu TVA: motorizare T8 PHEV, 455 CP. E cu vreo 70 de clase peste un Dizal amarat si te face orice sofer la o liniuta daca vrea (dar nu o sa faca asta pentru ca are destula minte si nu a luat masina pentru liniute). Si poate circula electric fara sa imputa vreo 70 km, hai sa zic real iarna vreo 50 km lejer. Deci alta mancare de peste si alte prietentii. Si un S90 arata mult mai bine ca un BMW cu grila aia oribila si marlaneasca. Doar un super limitat care nu stie altceva ar alege o troaca diesel la 90000€ si nu s-ar uita la un PHEV in anul 2023! Lumea mai evolueaza...aia din vest care va vinde voua troace diesel obosite si voi bagati bani in ele la greu.

  • Lumea bună curentată, sâmbătă, 16.12.2023 21:25

    N-are el 90k, vorbește ca să nu tacă. F11 probabil a costat 15k dacă era decent, 10k dacă e adus din Germania cu 250.000km făcuți pe autobahn.