Motor / Transmisie
Să presupunem că banii nu reprezintă o problemă, iar pe ecranul laptopului ai deschis configuratorul BMW în dreptul lui Seria 7. Ce ai alege, diesel sau benzină? Consum mic și autonomie mare între opriri sau sunet mult mai plăcut și sportivitate accentuată?
În cazul de față, am plecat din garajul BMW România cu un 740 Ld xDrive: "L" de la ampatament mărit și "d" de la diesel. Cel mai accesibil Seria 7 diesel (dacă îmi permiteți să-i atribui acest adjectiv) este 730d. Versiunea are un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care promite 265 de cai putere și 620 Nm. Urmează varianta 740d, în timp ce vârful în gama diesel se numește 750d.
A avut la dispoziție, deci, dieselul "intermediar". Sub capota lui BMW 740Ld xDrive găsim tot un motor de 3.0 litri cu șase cilindri dispuși în linie care produce 320 de cai putere la 4.000 rpm și un cuplu motor de 680 Nm începând cu 1.750 rpm. Resursele unității diesel sunt gestionate cu ușurință și cursivitate de o cutie automată Steptronic cu opt rapoarte.
Dacă vei controla fin pedala de accelerație, vei descoperi un Seria 7 docil, calm și nu foarte gurmand. Dar imediat ce îngropi pedala de accelerație în podea, lucrurile se schimbă radical: partea frontală se ridică ușor (asemeni unui muscle car echipat cu motor V8), sunetul baritonal se intensifică, iar valorile indicate de acul vitezometrului trec foarte facil de la două la trei cifre. În tot acest timp, tot ce ai tu de făcut este să încerci să-ți tragi capul din tetieră și să privești cu atenție cum peisajul își schimbă formele. Dar Seria 7 nu este o mașină pe care s-o conduci într-un mod barbar și imoral, cu toate că modelul german poate să-ți ofere plăceri vinovate la tot pasul.
Iar toate aceste sentimente îți sunt oferite chiar și atunci când mașina se află pe modul Comfort. Pe modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor anesteziate. Partea plină a paharului: consumul este ceva mai mic. Pe modul Sport, nu vei avea parte de accelerații violente cu sunete grave pentru că nu trebuie să uităm câteva lucruri: sub tine se află o mașină de 2 tone, iar sub capotă nu ai motorul V12 de 6.6 litri. Dar chiar și așa, motorul și transmisia vor răspune unui nou set de comenzi controlate electronic.
Totuși, 740Ld xDrive nu scapă de acel bolborosit specific motoarelor diesel. În exterior, motorul are un sunet pronunțat, în timp ce la nivelul habitaclului "ronțăitul" motorului pe motorină își face simțită prezența imediat ce treci de 3.000 rpm.
Iar Bmw? Vad ca aveti o relatie privilegiata cu astia. Ce nu inteleg eu este de ce ne tot bombardati cu masinile lor, oricum arata si se conduc identic. Diferentele sunt minimale, sunt doar niste matrioska cu dimensiuni diferite.