BMW Seria 7

3.0 Diesel Turbo (740d) 320CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Tehnologie

5.0

BMW a pus preț pe tehnologie, iar Seria 7 adună tot ce există mai bun în laboratoarele constructorului german. Pachetul tehnologic poate fi descoperit chiar înainte să interacționezi cu mașina. De ce spun asta? Pentru că BMW Seria 7 este disponibil cu o cheie cu display tactil. Prin intermediul acesteia poți verifica statusul mașinii (uși, poziție, autonomie), poți porni sistemul auxiliar de încălzire sau poți parca mașina în spațiile înguste.

Printr-o simplă apăsare de buton, cheia pornește motorul lui Seria 7, iar oglinzile laterale se pliază. Apoi, cu un gest pe ecranul tactil poți mișca mașina față-spate, fără ca nimeni să stea pe locul șoferului. Nu te gândi că vei putea face asta din balconul casei. Sistemul dezvoltat de BMW funcționează doar dacă ești în apropierea mașinii. În plus, nu trebuie să-ți faci griji pentru obstacolele din drum, întrucât senzorii își fac treaba și vor opri mașina înainte să lovești ceva.

Imediat ce urci la volanul lui Seria 7, te întâmpină un instrumentar de bord digital cu mai multe skin-uri, în funcție de modul de rulare selectat. Dacă ridici ochii, vei vedea cum informații esențiale sunt proiectate prin intermediul Head-Up Display-ului.

Mercedes-Benz ne-a obișnuit ca butoanele care controlează poziția scaunelor să fie amplasate pe portiere. BMW nu poate să facă acest lucru, dar te poate ajuta atunci când cauți să reglezi poziția scaunelor. Imediat ce ai apropiat degetul de butoanele de comandă, pe ecranul central apar informații despre comenzile pe care le poți acționa.

Imediat ce sistemul multimedia pornește, îl vei putea controla cu ajutorul gesturilor. Dacă desenezi cercuri în aer vei modifica volumul sistemului audio. În cazul în care vrei să schimbi piesa/postul de radio, tot ce ai de făcut este să îndrepți două degete către ecran. Nu vrei să preiei un apel? Nicio problemă: mișcă agil din îngheietură către dreapta, și totul s-a rezolvat. Nu te aștepta ca aceste mișcări să îți iasă din prima încercare, întrucât senzorii și sistemul pot fi îmbunătățite.

La o primă vedere, acest sistem de control prin gesturi poate părea un moft, dar, de-a lungul timpului, aceste "mofturi" au făcut ca industria auto să evolueze, iar mărcile de volum să vină cu soluții care păreau rezervate doar brand-urilor premium.

Ecranul sistemului multimedia disponibil pe Seria 7 este unul tactil, iar răspunsul oferit este prompt. Dacă nu vrei să te "întinzi" către ecran pentru a introduce diverse comenzi, o poți face cu ajutorul controller-ului rotativ de pe tunelul median.

Despre sistemele de siguranță v-am povestit în dreptul capitolului dedicat, iar tehnologiile disponibile pentru pasagerii scaunelelor din spate le-am bifat în momentul în care am discutat despre captiolul "Interior".

Mai rămâne să vă spun că pachetul First Class Upgrade vine și cu sistemul audio semant de Bowers&Wilkins. Acesta integrează 16 difuzoare cu o putere totală de 1400 W, două dintre acestea (cele dedicate undelor înalte) fiind realizate din diamante sintetice.

  • Adi, vineri, 04.05.2018 13:57

    Iar Bmw? Vad ca aveti o relatie privilegiata cu astia. Ce nu inteleg eu este de ce ne tot bombardati cu masinile lor, oricum arata si se conduc identic. Diferentele sunt minimale, sunt doar niste matrioska cu dimensiuni diferite.

  • mircea, vineri, 04.05.2018 14:23

    @Adi În ultimele 30 de teste publicate pe Automarket, avem în zona premium așa: - 3 teste Mercedes-Benz (Clasa A, GLC Coupe, Clasa X) - 3 teste BMW (Seria 1, X5 PHEV, Seria 7) - 1 test Audi (A8) - 1 test Lamborghini (Urus) - 1 test Jaguar (E-Pace) Așa că nu înțeleg întrebarea. Pe de altă parte, invitațiile la test nu vin dinspre Automarket spre branduri, ci invers. Așa e procedura la noi. În măsura în care oamenii sunt interesați să apară cu test pe Automarket, ne contactează. Programăm testul în ferestrele libere și that's it. Mulțumesc. Weekend plăcut.

  • unsirb, vineri, 04.05.2018 14:27

    Cu doi ani prea tarziu testul pentru dragnea

  • adi_10, vineri, 04.05.2018 14:54

    Mie nu imi vine sa cred consumul....6.5% la drum lung????? Laguna mea cu motor de 1.5 110CP consuma 7% la drum lung..ori sunt eu ghinionist ori care e explicatia?

  • XOW, vineri, 04.05.2018 15:06

    bajetii cu 3-4 buticuri sau 2-3 combinatii, tot neto la 50 de mii isi iau septar din germania. si vin si fac figuri pe 3 lei, la service la bavaria ceilalti, baietii mari, isi iau masinile noi.

  • LR, vineri, 04.05.2018 15:18

    "Test drive BMW Seria 7 740Ld xDrive - Seven Lounge" Dacă zici "BMW 740", "Seria 7" devine redundant. Și, fiindcă nu-i destul, mai bagi și "Seven"! Ce drac de titlu mai e și ăsta?! Zici că urmează un articol despre trei mașini! Pe rând, nu vă înghesuiți, pe rând!

  • Seth, vineri, 04.05.2018 15:45

    La sectiunea "CUI SE ADRESEAZA?" mai puteti sa adaugati si "Penalilor de rang inalt cu vile prin Brazilia si cu functii in guvernul si parlamentul Romaniei care isi ascund averile furate in firme de porci prin Teleorman si alte judete"

  • mircea, vineri, 04.05.2018 15:57

    @LR Sigur că e redundant, dar într-o bază de date nu ai cum să construiești numele altfel decât Marcă-Model-Versiune-Echipare. Iar aici avem BMW - Seria 7 - 740Ld xDrive, că băieții n-au echipări. E o chestiune de structură, nu de plăcere carnală de a repeta lucruri :)

  • inexorabil, vineri, 04.05.2018 23:48

    AM și tu, Mircea, ȋn special, parcă v-ați hotărât să nu mai permiteți “comentarii politice”. După atâtea experiențe eșuate, cine ar mai putea să pună preț pe asigurările/promisiunile voastre? Legat de subiect, țin minte că am calificat drept blasfemie conceptul de limuzină asociată cu termenii Diesel, turbo și sport. Mă uit cu luare aminte pe oferta Triadei pentru clasa F. Ce constat? “Turbare” pe toată linia frontului. A, ba nu, MB propune și o motorizare NA (de fapt, un ansamblu hibrid), recte un V6 care ȋmparte arhitectura cu Pentastar-ul lui Chrysler. O licărire de speranță se arată și dinspre Lexus LS, Jaguar XJ, Cadillac CT6, Lincoln Continental și Chrysler 300, dar…Continuarea frazei ar fi inutilă, nu? Poate și ridicolă.

  • mm, sâmbătă, 05.05.2018 06:55

    misto cele 5 stele date pt. pret

  • dan_grc, sâmbătă, 05.05.2018 09:44

    Acest model este cu doar 100 mii euro mai scump ca Mercedes clasa A testat de AM. Prețurile modelelor de volum vor deveni premium în 10 ani, iar cele premium intangibile pentru majoritate, cu toate acestea vânzările cresc an de an. Vede cineva cum se vor aerisi străzile pe viitor ? Se vorbește de car sharing, tinerii nu mai sunt interesați de mașini, etc, dar toți constructorii vand din ce în ce mai mult, deschid mai multe fabrici, nu declară nimeni că vrea mai puțin, deci cum se va reduce numărul de mașini ?

  • vianu, sâmbătă, 05.05.2018 12:39

    @dan poate ca imaginea trebuie privita in ansmblul ei analizand caracteristicile fiecarei piete, geografic vorbind. Tinerii din Europa de vest sunt prea putin interesati de automobil, cei din Asia sunt ahtiati. In Eu de vest hatch-urile sunt cerute, in China daca automobilul nu are 5 metri nu se mai numeste automobil, bogatii devin mai bogati si mai numerosi si in general populatia devine mai bogata de unde si cererea in crestere. PE unele piete automobilul se transforma intr-o banala unealta, pe altele o necesitate sau o forma de etalare a bogatiei. Populatia atinge 8.000.000.000 de indivizi cu o rata anuala a nasterilor de 3 ori mai mare decat a deceselor...lumea vrea sa cunoasca automobilul si este dispusa sa plateasca.

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 05.05.2018 12:45

    150 de mii pe un 3 litri diesel ? Am inebunit cu totii ! La banii astia in 2004 primeai V12 de 6 litri. 760 Li costa sub 150 de mii. Se pare ca intre timp, lucrurile s-au schimbat. Primesti mai putin la bani mai multi.

  • S, duminică, 06.05.2018 00:25

    De pe banii septarului imi iau 15 logane full si imi fac o firma de taxi :))

  • koala, luni, 07.05.2018 11:54

    @adi_10: Explicatia e ca nu stii sa conduci eficient. @Corocsenie Adrian: vad ca sunt inca multi care nu inteleg ca nu poate exista masina productie 2018 cu pret de 2004. Cel mai bine se poate rezolva dilema asta, izbindu-se o masina din 2004 de una din 2018. Atunci se va intelege diferenta de preturi.

  • biofum, luni, 07.05.2018 12:06

    mai usor cu intepaturile la nea Dragnea ca inexorabil nu mai rabda, deja are ochii umezi.

  • inexorabil, luni, 07.05.2018 19:19

    @bioiz, gust umorul de calitate! Bravo, cum ai ghicit că sunt un admirator/susținător feroce al “corupților” și “penalilor” (musai de stânga, căci cei de dreapta mânuiesc ghioaga…anticorupției) ? Axiomatic, orice țară nu poate fi guvernată decât de…ȋntregul popor care șade ȋntr-ȋnsa. Că doar conducătorii provin tot dintre plebei, nu din cosmos. Iar realitatea crâncenă ne indică, fără niciun echivoc, că străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre naturale, inclusiv terenuri agricole, sub privirile noastre, chipurile, revoltate, dar, de fapt, impasibile…Așadar, dacă există ȋn dreptul calității de român, vina se distribuie ȋn mod (L)EGAL. Prin absurd, adică schimbând locurile ȋntre ei aleșii și alegătorii, tot același drac s-ar ȋntâmpla, garantat! Și unora, și altora le-ar fi anesteziată conștiința cu ultra-iluzia lui modus pensandi/operandi/vivendi occidental transpus ȋn rafturile/vitrinele ȋmbietoare ale consumismului. Eu mă ȋncumet la un QED, dar, ȋn acest scop, ar trebui să mă imite…toată țara. Scuze de off-topic.

  • LR, miercuri, 09.05.2018 15:11

    Inexo, Nu sub ochii noștri se întâmplă toate astea! Toate astea se întâmplă pe ascuns. De aproape 29 de ani, străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre sub privirile îngăduitoare ale acelorași nomenclaturiști care dețin majoritatea în Șparlament: FSN și emanațiile acestei adunături de păduchi, care imploră șpaga! Nu străinii sunt de vină, ci hoții care îi încurajează să încalce legea! Lăcomia acestor politicieni și prostia și indiferența alegatorilor ne-au adus în rahatul ăsta! Să ieșim pe 12 mai în stradă, să terminăm odată cu stapânirea asta de infractori!