Tehnologie
BMW a pus preț pe tehnologie, iar Seria 7 adună tot ce există mai bun în laboratoarele constructorului german. Pachetul tehnologic poate fi descoperit chiar înainte să interacționezi cu mașina. De ce spun asta? Pentru că BMW Seria 7 este disponibil cu o cheie cu display tactil. Prin intermediul acesteia poți verifica statusul mașinii (uși, poziție, autonomie), poți porni sistemul auxiliar de încălzire sau poți parca mașina în spațiile înguste.
Printr-o simplă apăsare de buton, cheia pornește motorul lui Seria 7, iar oglinzile laterale se pliază. Apoi, cu un gest pe ecranul tactil poți mișca mașina față-spate, fără ca nimeni să stea pe locul șoferului. Nu te gândi că vei putea face asta din balconul casei. Sistemul dezvoltat de BMW funcționează doar dacă ești în apropierea mașinii. În plus, nu trebuie să-ți faci griji pentru obstacolele din drum, întrucât senzorii își fac treaba și vor opri mașina înainte să lovești ceva.
Imediat ce urci la volanul lui Seria 7, te întâmpină un instrumentar de bord digital cu mai multe skin-uri, în funcție de modul de rulare selectat. Dacă ridici ochii, vei vedea cum informații esențiale sunt proiectate prin intermediul Head-Up Display-ului.
Mercedes-Benz ne-a obișnuit ca butoanele care controlează poziția scaunelor să fie amplasate pe portiere. BMW nu poate să facă acest lucru, dar te poate ajuta atunci când cauți să reglezi poziția scaunelor. Imediat ce ai apropiat degetul de butoanele de comandă, pe ecranul central apar informații despre comenzile pe care le poți acționa.
Imediat ce sistemul multimedia pornește, îl vei putea controla cu ajutorul gesturilor. Dacă desenezi cercuri în aer vei modifica volumul sistemului audio. În cazul în care vrei să schimbi piesa/postul de radio, tot ce ai de făcut este să îndrepți două degete către ecran. Nu vrei să preiei un apel? Nicio problemă: mișcă agil din îngheietură către dreapta, și totul s-a rezolvat. Nu te aștepta ca aceste mișcări să îți iasă din prima încercare, întrucât senzorii și sistemul pot fi îmbunătățite.
La o primă vedere, acest sistem de control prin gesturi poate părea un moft, dar, de-a lungul timpului, aceste "mofturi" au făcut ca industria auto să evolueze, iar mărcile de volum să vină cu soluții care păreau rezervate doar brand-urilor premium.
Ecranul sistemului multimedia disponibil pe Seria 7 este unul tactil, iar răspunsul oferit este prompt. Dacă nu vrei să te "întinzi" către ecran pentru a introduce diverse comenzi, o poți face cu ajutorul controller-ului rotativ de pe tunelul median.
Despre sistemele de siguranță v-am povestit în dreptul capitolului dedicat, iar tehnologiile disponibile pentru pasagerii scaunelelor din spate le-am bifat în momentul în care am discutat despre captiolul "Interior".
Mai rămâne să vă spun că pachetul First Class Upgrade vine și cu sistemul audio semant de Bowers&Wilkins. Acesta integrează 16 difuzoare cu o putere totală de 1400 W, două dintre acestea (cele dedicate undelor înalte) fiind realizate din diamante sintetice.
Iar Bmw? Vad ca aveti o relatie privilegiata cu astia. Ce nu inteleg eu este de ce ne tot bombardati cu masinile lor, oricum arata si se conduc identic. Diferentele sunt minimale, sunt doar niste matrioska cu dimensiuni diferite.