Tehnologie
BMW Seria 7 este un munte de tehnologie. În primul rând ai tehnologia pe care o vezi, adică cele două ecrane care tronează în spatele volanului, ambele integrate într-un ansamblu curbat. Instrumentarul de bord, complet digital, are 12.3 inch.
Sistemul multimedia de generația a 9-a rulează, fluid și fără întreruperi, pe un display de 14.9 inch. Am vorbit deja despre asistentul virtual, mai intuitiv decât înainte. Pictogramele care alcătuiesc meniul sistemului sunt grupate în ordine alfabetică, astfel că găsești destul de ușor funcția pe care o cauți.
Nu și în timpul mersului. Chiar dacă BMW îți pune la dispoziție mai multe scurtături pentru funcțiile principale. Nu ai butoane pentru a interacționa cu sistemul de climatizare, astfel că și funcțiile sale au fost integrate la baza ecranului central.
Conexiunea Android Auto și Apple CarPlay se realizează fără fir, iar conținutul este afișat pe toată diagonala display-ului. Există mai multe port-uri USB-C, unde poți încărca dispozitivele mobile, dar și o zonă de încărcare prin inducție.
Piesa centrală din habitaclu este, fără îndoială, ecranul BMW Theatre Screen, cu diagonala de 31 de inch și rezoluție 8K. Display-ul coboară din plafon, fie atunci când apeși un buton dedicat, fie atunci când activezi modul de rulare Theatre.
Odată coborât, partea din spate se transformă într-un cinematograf pe roți, pasagerii de aici putând urmări clipuri sau podcast-uri pe Youtube, sau chiar filme și seriale pe Netflix sau Amazon Prime.
Ecranul are și un port HDMI, astfel că poți conecta și o consolă de jocuri. Asta dacă nu te mulțumești cu jocurile pe care le are deja instalate.
Vechea iterație avea o tabletă pentru pasagerii din spate. În cazul noii generații, avem câte un display separat pentru fiecare portieră. Prin intermediul său, pasagerii din spate pot activa diverse funcții, pot interacționa cu sistemul de climatizare, cu sistemul audio și așa mai departe.
Cele două display-uri au o rezoluție destul de bună și se mișcă decent.
Până acum am vorbit despre tehnologia pe care o vezi. Apoi avem tehnologia pe care nu o vezi, neaparat, dar o simți. Ea îți face viața mai ușoară, fie că ești pasager, fie că te afli la volan.
Despre unele funcții am vorbit mai sus, cum ar fi deschiderea automată a portierelor și geamurilor. Apoi ar mai fi modurile de rulare, care nu doar schimbă unele caracteristici ale trenului de rulare.
De pildă, modul Sport nu doar îmbunătățește răspunsul motorului și transmisisiei, ci și strânge suporturile laterale ale scaunelor față și schimbă culoarea luminilor ambientale. Mai departe, modul Expressive pornește automat masajul în scaune, iar cel Relax închide toate perdeluțele pentru intimitate maximă.
Nu în ultimul rând avem sistemele de asistență. Amintim aici sistemul Reverse Assistant, care funcționează acum pe o distanță de până la 200 de metri, parcarea mașinii din telefonul mobil, schimbarea automată a benzii de rulare atunci când rulezi pe autostradă și tehnologia care permite un condus semi-autonom pe autostradă sau în trafic bară la bară.
Clar, mild hybridul ăla e ca să fie. Adică să fie bifat acolo, utilitatea tinde spre zero barat. Consumul declarat bag de seamă că e o glumiță, că în serios nu prea are cum să fie luat. În altă ordine de idei, asta este o mașină pentru ceva CEO, mari investitori, chestii din astea, adică oameni cu ștaif care de obicei stau pe locul din spate dreapta, așa că ferice și de șoferul din dotare. În rest... chiar așa: nu e cea mai atrăgătoare limuzină de pe piață, la banii ăștia, sigur, aș opta pentru cu totul altceva, iar dacă mai are și grila luminată, e clar, maneliștii cu bani vor sări la cap.