Tinuta de drum

5.0

Scopul lui BMW Seria 8 nu a fost, în mod necesar, să rescrie regulile jocului în privința dinamicii din acest segment. Modelul bavarez e mai mult axat pe confort, deși nici atunci când mergi sportiv nu ești dezamăgit.

Prin oraș, Seria 8 Gran Coupe își face simțite dimensiunile. Vorbim despre o mașină de 5 metri, iar diametrul de bracaj de 12.6 metri nu ajută nici el. Fiind atât de lungă și cu extremități destul de greu de perceput, experiența de la volanul lui M850i poate fi ușor intimidantă într-un oraș mare și aglomerat.

Suspensia este, însă, la nivel înalt. Seria 8 Gran Coupe nu este disponibil cu suspensie pneumatică, dar încă de la începutul testului am fost convins că am de-a face cu un astfel de sistem. Nu, vorbim de amortizoare clasice, dar adaptive, care își fac treaba excelent.

Pentru că vorbim despre un model M Performance, suspensia se poate simți ceva mai rigidă în anumite momente, pentru a compensa cu ceva mai mult control în viraje, la viteze mari. Modul Sport duce lucrurile la un alt nivel, modificând reacția amortizoarelor și lipind mașina de asfalt în momentele în care mergi „dinamic”. În aceste momente, coupe-ul cu patru uși devine o mașină cu apucături „pantagruelice” în fiecare viraje mai strâns, încercând să-l înfulece pe nerăsuflate, ajutată și de tracțiunea integrală xDrive, perfect echilibrată pentru a alterna cuplul între cele două punți.

Cei 530 de cai putere te împing amețitor de pe loc, iar aderența este excelentă, atât pe puntea față, la intrarea în viraj, cât și pe puntea spate, la ieșire. Practic, modelul de față se simte neutru dacă ai grijă să nu îl bruschezi. Dacă vrei, poți dezactiva sistemele de control al tracțiunii și spatele devine extra jucăuș, mai ales grație diferențialului cu alunecare limitată, pe care îl avea instalat modelul de față. Drifturi cu tracțiune integrală? Desigur, pentru că vorbim despre sistemul xDrive.

Suspensia M Professional, menționată mai sus, are și bare stabilizatoare active incluse în pachet, iar acestea te mențin zdravăn pe virajele care pot fi scurtate cu ajutorul punții directoare spate. Per total, ai de-a face cu un sistem care face acest monstru de 2 tone să se simtă de parcă ar fi mult, mult mai ușor. Bravo, BMW!

Dacă mersul sportiv nu e neapărat preferatul tău și nu vrei să tai virajele ca Senna pe circuit, ei bine M850i Gran Coupe poate fi un GT adevărat fără nicio problemă. Adoră să înghită porțiuni uriașe de autostradă la viteze amețitoare, fără prea mult efort. E silențioasă, confortabilă și vei ajunge la destinație odihnit. Mai ales că ai la dispoziție și scaune cu masaj.

  • joe, luni, 21.08.2023 16:30

    Astea nu-s articole pentru consumatorul roman! Nu avem nici infrastructura,avem legi proaste care apara bombardierii,drogatii,vip urile,,,De starea materiala reala al romanilor,e alta poveste!