BMW X1

4.2
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 17 martie

Binecrescut

În industria auto, cel mai mic membru al unei familii de modele nu este neapărat și cel mai răsfățat. Asta pentru că tehnologiile de top aparțin și sunt lansate, în general, pe frații mai mari, care se adresează unor clienți cu bugete corespunzătoare.

Cu toate acestea, familia BMW X a căutat să-i ofere micului X1, odată cu noua generație, cam tot ceea ce am văzut pe frații mai mari, X3, X5 și X6 din punct de vedere tehnologic. Cu mici excepții. Ele sunt atât de mici încât nu te vei simți complexat la volanul celui mai mic membru al gamei BMW X. Oare?

  • XXL, vineri, 17.03.2017 11:26

    cadranele vitezometrului si turometrului prea apropiate, arata ca o treaba de la 1900, puteau fi ceva mai degajate

  • tzenu_bmw, vineri, 17.03.2017 11:41

    O masina 'premium' la pret premium... Pacat ca nu au investit inca 20-25 euro sub capota so izolexe fonic putin mai bine...pacat ca nu sau gandit sa mai investeasca inca cativa euro in interior sa inlocuiasca schimbatorul acela oribil!!!!!!

  • sandu, vineri, 17.03.2017 12:22

    nu inteleg de ce nu au folosit schimbatorul pe care il folosesc la toate modelele si au venit cu uratenia asta....

  • Adrian, vineri, 17.03.2017 12:30

    @Automarket In secțiunea Performante comparați cu audi q5, și in rest cu q3. Ppun ca e o greșeală, fiind vba tot despre q3?

  • Octavian, vineri, 17.03.2017 12:58

    Am cochetat si eu cu aceasta masina. In final am ales altceva. Nu mi-au placut ceasurile, schimbatorul si pretul optionalelor. Ma gandesc ca atunci cand vor scoate facelift-ul (probabil cu faruri lipite de grila, cum au celelalte X-uri) vor reveni si la vechiul schimbator care era altceva...

  • mishazaitev, vineri, 17.03.2017 13:57

    Mie chiar imi place. Si masina, dar si cadrul ales pentru poze!

  • Danut, vineri, 17.03.2017 14:31

    O masina f aratoasa pt clasa ei, cu siguranta un pas mare inainte fata de modelul anterior. Am avut si eu ocazia sa conduc modelul 18d cu xdrive pe drum de munte plin de zapada, si s-a descurcat excelent. La fel, daca va bate un gand sa o cumparati ... optati pentru scaunele sport si cutia automata sport cu padele. Va veti simti cu adevarat in clasa premium. Intr-adevar ... schimbatorul ala .... ahhh, lasa de dorit, dar trecand peste asta ... e chiar o masina excelenta, muuult superior tiguanului si Q3-ului. PS: Daca aveti un buget mai peste standard ... alegeti si "acoperisul de sticla" ... it's awesome!!

  • Sam93, vineri, 17.03.2017 16:03

    Mie imi place mult BMW-ul asta dar articolul este varza. Bai ii comparat cu Audi Q5 si Volvo XC60, ba cu Q3 si GLA. Mai redactorilor, voi stiti despre ce vorbiti aici? Sunt clase diferite. Nu mai comparati aiurea. Nu are nici o legatura masina asta cu Q5 sau XC60, fiind dintr-un segment inferior. Se compara cu GLA si Q3, fara sa aibe rival de la Volvo in prezent. De asemenea, cum naiba puteti spune ca GLA il bate la mustata cu 7.1 secunde la 0-100? Pai peste 2 secunde in minus la 0-100 e la mustata la voi? Ori ati gresit timpul de acceleratie pentru GLA? 2 secunde e un timp enorm cand vine vorba de masini! In comparatie cu GLA si Q3 are cel mai bun interior din clasa. Imi place look-ul retro al ceasurilor si a schimbatorului. E mult mai frumos daca prostiile de ecrane electronice ale prezentului si schimbatorul arata ca unul adevarat, nu o ciuperca electrica pe care o misti in mod ciudat. Masina e una buna si spatioasa. Un progres enorm fata de vechea generatie. Pacat ca e scumpa rau cu optionale, ca orice BMW. Daca era in jur de 35-40 de mii, isi merita banii.

  • vianu, vineri, 17.03.2017 16:41

    XC60 e din segmentul compact premium...ca si GLA, Q3 ori Countryman despre masina...pai atata imi dau cu parerea despre ea ca imi si vine sa imi iau 2...kile de cartofi. Doar sa scap de SH-ul din ograda.

  • BNB, sâmbătă, 18.03.2017 08:40

    o masina cu valoare...valoarea mea

  • D, sâmbătă, 18.03.2017 08:46

    am observat o gramada de soferi de bmw noi care folosesc telefonul si nu hands-free-ul, e la optionale sau nu esti suficient de smecher daca nu tii iphone-ul la vedere?

  • Inutila, sâmbătă, 18.03.2017 09:36

    O masina inutil de scumpa. In banii astia iti iei clasa superioara de SUV-uri cu platforme tehnice mult mai bune.

  • vianu, sâmbătă, 18.03.2017 10:44

    @D Nu numai de BMW, dar da, in general cei cu masini "cu valuare". Eu ma gandesc ca e chiar scump un blustutz ori masina e "full fara hentzfrii". Pana si mecanicul la care imi schimb gumele are bluetooth-ul in permanenta: vorbeste cu tine, vorbeste in telefon, scoate, echilibreaza, repara, incaseaza...

  • adi, sâmbătă, 18.03.2017 11:35

    daca si un X1 a ajuns sa coste peste 50 de mii de euro...ce mai e de zis....nu ne mai miram ca un x5 poate ajunge la peste 100 de mii de euro cu toate optionalele...per total, pretul este mult prea exagerat, cu banii astia te poti orienta spre multe ale SUV-uri mult mai ok.ca sa nu mai vorbim de cat te costa piesele de BMW, te apuca plansul

  • dan_grc, sâmbătă, 18.03.2017 15:07

    Actualul X1 este un mare pas inainte fata de fosta generatie, la toate capitolele, drept urmare se vinde foarte bine pe majoritatea pietelor importante. Asta pe scurt, ca pe lung Bmw poate avea o problema cu acest model, cel putin la noi, din cauza pretului, aspect pe care de obicei nu prea il comentez la constructorii premium, dar acum fac o exceptie. Am configurat un 320d Touring 4x4, 190 cai, spun eu o alternativa atat la X1 cat si la X3, care ofera o placere a condusului superioara, mi-a iesit asa: Pret de pornire 41.293 euro, apoi am pus, nu m-am incurcat...pachet M Sport, Albastru Estoril, jante 18" M Star-spoke tip 400M, piele Dakota bej, sistem navigatie Professional, Pachet Innovation ( cuprinde info limita de viteza, pilot automat activ cu stop&go, Head Up display), transmisie automata Steptronic, trapa panoramica, faruri LED, scaune incalzite fata +spate, sistem audio Harmann Kardon. Pretul optionalelor a fost de 20.373 euro, suma finala 61.666 euro, cu 10.000 mai mult ca X1 testat, dar care este mai slab dotat si cu putere mai mica, cu aceleasi optiuni si aceeasi motorizare pretul ar ajunge tot cam pe acolo, dar sa fim seriosi Bmw, X1 de peste 60 de mii ? Si mai sunt dotari de adaugat:).

  • Stefi, duminică, 19.03.2017 13:23

    Multi se uita crucis la pretul modelelor testate, fie ca e vorba de masini de buget, fie ca e vorba de suv-uri premium. Degeaba le spui ca pe masina de test se gasesc aproape toate optionalele disponibile, tocmai pentru ca este o masina de test si potentialul cumparator ar trebui sa vada cum functioneaza si la ce-s bune fiecare, ca apoi sa-si poata configura si adauga la varianta de baza pachetul sau optiunile care-l intereseaza, rezultand in 99,9% dintre cazuri un pret mult sub cel al masinii testate ... Dar nu, la noi reactia e aceeasi "huoooo de ce costa atata? De banii aia mai bine iti iei nu stiu ce." Sau "a ajuns X1 sa coste 50 de mii." Daca optionalele iti ofera posibilitatea sa-ti configurezi masina cum vrei si sa ti-o dotezi cu tot ce ti-ar fi util, tot nu e bun... Adevarul e ca noi suntem departe de mentalitatea sanatoasa a europenilor vestici de a ne adapta masina nevoilor personale. La majoritatea romanilor exista mentalitatea ca, de exemplu, decat sa-ti iei un X1 bine dotat, mai bine iti iei un X3 mai de baza, desi nici tu, nici sotia n-aveti mai mult de 1.65 inaltime si nici planuri de a face mai mult de un copil...

  • dan_grc, luni, 20.03.2017 13:43

    @Stefi Ai dreptate în principiu, dar ți se pare că exemplarul testat de AM este burdușit de opționale? Un SUV în segmentul compact, premium, cu motor de 2 litri gâtuit la 150 de cai, cutie manuală și cu multe opționale lipsă, nu are de ce să sară de 50.000 euro. Asta este valabil și pentru concurență.

  • vianu, luni, 20.03.2017 15:41

    tinand cont de vanzarile de SUV-uri (in continua crestere) vi se pare ca vesticului (cu veniturile sale isi face asa mari probleme? sau vorbim despre salariul romanesc? caz in care discutia este inutila. Acu', ce ati vrea, sa scada preturile masinii pentru piata romaneasca?

  • Vizitator, marţi, 04.04.2017 18:10

    E curios ca recenzia nu mentioneaza amplasarea transversala a motorului si tractiunea preponderent fata. Este o diferenta substantiala pentu traditia BMW si un minus din perspectiva pasionatilor. Chiar si asa este in continuare un BMW mai sprinten decat un Q5 model nou cu 190 CP sau un X3 tot de 190. Le- am incercat pe toate si prefer X1 ptr. ca e mai sportiv, mai economic, mai ieftin decat Q5 si X3.