Motor / Transmisie
Românii iubesc nespus zilele libere, mesele doldora, perioada reducerilor și motoarele germane de 2.0 litri diesel. BMW știe asta și a pus la treabă cei mai buni ingineri ai săi. Aceștia l-au blagoslovit pe X2 cu un diesel de 2.0 litri, clasic, însă cu o serie de noutăți. Este un agregat nou, biturbo, care dezvoltă 190 de cai putere. Nu aruncați cu pietre! Chiar e biturbo. Și e o noutate în lumea auto ca un motor să mai primească o turbină, dar să livreze aceleași resurse ca înainte. BMW susține că arhitectura biturbo îi permite acum motorului să livreze mai bine și să fie mai eficient. Același tratament se aplică și pentru versiunea diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere. Și ea rămâne cu aceleași resurse, dar devine mai eficientă.
Resursele sunt generoase pentru un SUV compact, dar ușor cam modeste pentru un brand atât de sportiv și pentru un crossover care arată atât de agresiv.
La pachet cu cei 190 de cai putere, BMW oferă un cuplu generos, de 400 Nm, livrat regulamentar, adică de pe la 1750 de rotații. Fiind vorba de un biturbo, plaja de cuplu se întinde acum până pe la 3000 de rotații. X2 se simte dinamic, fâșneț și disponibil, ori de câte ori pedala de accelerație primește câte un impuls de la piciorul meu drept. Momentul în care am simțit că X2 ar fi avut nevoie de mai mult s-a consumat pe autostradă, acolo unde o retrogradare și o pedală la fund nu au adus la iveală explozia aia pe care o aștepți de la un BMW.
Sunt situații în care o să primești semnale luminoase de la cei din spate, care vor să te depășească. Iar acest lucru este inacceptabil într-un BMW, nu-i așa?
Lăsând gluma la o parte, trebuie să vă povestesc despre cutia dumnezeiască pe care BMW se „încăpățânează” să o folosească. Este extrem de liniară, alternează cele opt rapoarte pe nesimțite și este etajată corect. În plus, ea poate răspunde foarte prompt. Chiar și atunci când rulezi în modul Ecopro și toate resursele sunt anesteziate încât ai impresia că te afli la volanul unui X2 cu vreo 100 de cai. Un simplu kick-down și cutia trezește din amorțeală agregatul diesel și cei 400 de Nm.
Antifonarea este și ea bună, spiritul gutural al dieselului fiind estompat bine. Primele intruziuni mai serioase apar abia pe la 3000 de rotații.
Trendul hatchback-urilor ușor înălțate pe post de SUV-uri pare dus la extrem cu X2, dar măcar stilul/proporțiile sînt reușite-n cazul lui. ...Cu mici cărcoteli subiective, gen tăietura nașparliu de oblică - după mine - a prizelor de aer frontale, preferabil armonizată cu trapezele evazate la bază ale *rinichilor* (nărilor?) tipice mărcii. Interiorul e într-adevăr pe linia sobră, dar cade-n simplism (tot după mine) prin repetarea formulei pe mai toate seriile BMW de vreo 10 ani încoace, cu minime variații. ...Să mai zică deci cineva că noile Alfa Romeo sînt slăbuțe și nu chiar premium la capitolul ăsta... În rest, bine că la capitolul *preț* n-a luat 4,5 stele ca șeptarul diesel testat de curînd. ;-) (P.S. Și cele 2,5 astre pt. preț îmi par de fapt cam multe-n raport cu finisarea, dacă mă uit pe poza nr. 4 și văd - ooo, stupoare + oroare!!! :-) - o dez-aliniere de cca 5 mm între rama nichelată a ușii-spate și cea a ferestruicii false de lîngă ea. )