Tinuta de drum
Gândit ca o extensie sportivă a lui BMW X1, noul X2 se achită perfect de misiune. Ce misiune? Da, misiunea de a-ți înscrie un mare zâmbet pe buze și de a te face să te simți tânăr și neliniștit. BMW X2 vine cu o suspensie orientată către o rulare sportivă. Asta înseamnă e că mai rigidă decât cea a lui BMW X1 și se așează mai bine pe șosea atunci când decizi să abordezi virajele alea cu mai mult curaj.
Ruliul este estompat foarte bine, însă nu înlăturat complet. Un set de amortizoare adaptive încearcă să simuleze o mașină cu mai multe fețe, însă modificările ținutei de drum între modurile Sport și Comfort nu sunt atât de evidente. Pachetul rămâne unul destul de rigid, însă nu extrem de deranjant în oraș. Cursa suspensiei nu este una care să te facă să clănțăni din dinți la trecerile peste limitatoare de viteză. În plus, antifonarea suspensiei este foarte bună și este încă o dovadă a caracterului premium.
Direcția este, cel mai probabil, cea mai precisă din acest segment. Ușor greoaie în oraș, unde trebuie să fii mai hotărât în manevre, ea își arată beneficiile în extraurban, mai ales pe segmente de drum virajat. Aici poți trasa foarte precis traiectoria în viraj. Precizia asta îți oferă o senzație de siguranță fantastică și te face să forțezi de fiecare dată.
Tot o senzație de siguranță oferă și sistemul de tracțiune integrală xDrive. Acesta păstrează o aderență exemplară, însă, dacă pasiunea o cere, poate fi ușor permisiv, mai ales în modul Sport, când puntea spate capătă un caracter jucăuș, iar sistemul electronic permite o ușoară supravirare.
Una peste alta, BMW X2 este unul dintre cele mai „fun-to-drive” SUV-uri ale momentului.
Trendul hatchback-urilor ușor înălțate pe post de SUV-uri pare dus la extrem cu X2, dar măcar stilul/proporțiile sînt reușite-n cazul lui. ...Cu mici cărcoteli subiective, gen tăietura nașparliu de oblică - după mine - a prizelor de aer frontale, preferabil armonizată cu trapezele evazate la bază ale *rinichilor* (nărilor?) tipice mărcii. Interiorul e într-adevăr pe linia sobră, dar cade-n simplism (tot după mine) prin repetarea formulei pe mai toate seriile BMW de vreo 10 ani încoace, cu minime variații. ...Să mai zică deci cineva că noile Alfa Romeo sînt slăbuțe și nu chiar premium la capitolul ăsta... În rest, bine că la capitolul *preț* n-a luat 4,5 stele ca șeptarul diesel testat de curînd. ;-) (P.S. Și cele 2,5 astre pt. preț îmi par de fapt cam multe-n raport cu finisarea, dacă mă uit pe poza nr. 4 și văd - ooo, stupoare + oroare!!! :-) - o dez-aliniere de cca 5 mm între rama nichelată a ușii-spate și cea a ferestruicii false de lîngă ea. )