Motor / Transmisie
De obicei urcam la volanul unor versiuni cu șase cilindri și câteva sute de cai putere. Însă nu tot românul își caută un SUV echipat cu motorizări de top. Chiar și în segmentul premium cele mai populare alegeri vizează tot agregate cu patru cilindri, care pot fi și accesibile și eficiente.
Prin urmare, în cazul noului BMW X3 ne-am intersectat cu versiunea xDrive20d, una dintre cele mai populare configurații vândute în țara noastră. Motorul de 2.0 litri dezvoltă acum 190 de cai putere și are un cuplu total de 400 de Nm. Acesta din urmă se simte devreme, încă de pe la 1800 de rotații, și continuă chiar și pe la 3000. Ai o senzație plăcută de resurse generoase, întocmai cum ai fost obișnuit de marca bavareză.
Doar până la un punct. Asta pentru că la viteze de autostradă, atunci când cauți un impuls care să te ajute să depășești mai repede, s-ar putea să ai surprize. Eram obișnuit cu o explozie, cu un cuplu care te împinge în scaune, cu un ac al vitezometrului care galopează către 200 de km/h.
În cazul versiunii xDrive20d lucrurile sunt ceva mai pământești. Accelerația se face destul de gradual și X3 nu încearcă să impresioneze prin asta.
Când nu vrei să-l alergi pe autostradă, BMW X3 se poartă decent, cu destul aplomb și nu se dă înapoi de la sarcini solicitante pentru unitatea sa.
Transmisia este asigurată de o cutie cu opt rapoarte, care schimbă liniar, pe nesimțite. În treapta Sport lucrurile se animă, iar schimbarea se face foarte târziu. Reacțiile cutiei sunt destul de bune și în modul normal de funcționare, apăsarea la fund a pedalei de accelerație fiind însoțită de o retrogradare rapidă a vitezelor. Pentru cei care vor să își testeze experiența, există și padele în spatele volanului, care schimbă foarte rapid.
Spre deosebire de generația anterioară, noul BMW X3 a separat mai bine dieselul de compartimentul pasagerilor. Motorul este excelent antifonat și începe să trădeze din spiritul gutural abia pe la 3000 de rotații.
"BMW a construit de-a lungul istoriei oale" sau e vorba de "istoriei sale" ?