Tinuta de drum
Spuneam și mai sus că în urmă cu șase ani BMW X3 nu prea avea rival în segment când venea vorba de ținută de drum. Însă, de când cu Porsche Macan, Alfa Romeo Stelvio și Jaguar F-Pace, lucrurile s-au complicat. Deci miza noii generații este una extrem de mare.
Inginerii bavarezi s-au ridicat însă la înălțimea așteptărilor. În primul rând, suspensia lui X3 a devenit mai confortabilă. Contează foarte mult și amortizoarele adaptive comandate opțional, care configurează mult mai bine ținuta de drum. X3 nu se mai simte ca o mașină rigidă la trecerea peste denivelări și suspensia nu transmite zgomote sau vibrații în habitaclu, fiind foarte bine izolată. Fiecare obstacol peste care treci, fiecare groapă, îți reafirmă spiritul premium al mașinii în care te afli.
Bineînțeles, ca în majoritatea modelelor BMW, există mai multe moduri de rulare: de la banalul EcoPro, până la Sport. Recunosc că pe parcursul testului mașina a stat mai mult în modul Sport, pentru a exploata mai bine resursele de sub capotă. Dar au fost și multe momente în care funcția Comfort m-a dezlipit complet de gropile sau liniile de tramvai din București.
La drum lung, atunci când vrei să testezi ce poate X3, suspensia te ajută. Plantează destul de bine mașina pe șosea, estompează ruliul și te îndeamnă să cauți noi limite. Direcția ajută și ea mult în acest sens. Este extrem de precisă și îți dă curaj. Te face să scoți sistemele de asistență și să-ți dorești să glisezi măcar puțin cu puntea spate. Și nu e mult până acolo.
Spiritul acesta ludic pe care îl poți atinge foarte ușor nu trebuie să fie neapărat periculos, câtă vreme îți cunoști limitele și nu forțezi pedala de accelerație. Cât privește utilizarea direcției în zonele urbane, ea rămâne destul de greoaie și nu va fi tocmai confortabilă la manevre complicate de parcare.
Cei care își fac planuri pentru ieșiri în off-road nu vor fi dezamăgiți. X3 vine cu un xDrive care gândește foarte repede și transmite cuplul către roata cu cea mai bună aderență. Garda la sol este de 20.4 centimetri, iar capacitatea de traversare a unui vad cu apă este de 50 de centimetri. Nu poate atinge nivelul de explorare al unui Range Rover cu suspensie pneumatică, dar te va duce pe drumuri accidentate și te va scoate din câteva noroaie zdravene.
"BMW a construit de-a lungul istoriei oale" sau e vorba de "istoriei sale" ?