BMW X6

X6 M50d 400 CP Aut8 xDrive

Motor / Transmisie

5.0

3.0 litri, șase cilindri în linie și patru turbine: ingredientele care fac din BMW X6 M50d o adevărată uzină de putere. Motorul diesel dezvoltă 400 de cai putere la 4.400 rpm și un cuplu colosal, de 760 Nm, atins între 2.000 și 3.000 rpm.

Și așa cum ne-a obișnuit producătorul german, resursele motorului diesel pot fi exploatate în mai multe feluri, în funcție de modul de conducere selectat.

În modurile EcoPro și EcoPro Individual, motorul cu șase cilindri este gata să livreze resursele într-un mod temperat, fără efort, într-un ritm "andante". E modul acestuia de a încerca să-ți domolească pornirile animalice atunci când vrei să abuzezi cu sete de pedala de accelerație.

Există și modul Comfort, care ascute reacțiile motorului și pe cele ale transmisiei, astfel încât, din când în când, să primești o doză suplimentară de adrenalină în momentul în care uiți cât de groasă e talpa pantofilor.

În modul Adaptive, sistemul de propulsie este gata să răspundă nevoilor tale într-un mod și mai prompt. Dacă apeși accelerația cu finețe vei descoperi un comportament eficient, dar dacă îți iei înfățișarea de Hulk și nu-ți mai controlezi instinctele, motorul cu șase cilindri o să te susțină până la capăt.

În modurile Sport, Sport Plus și Sport Individual descoperi o bestie care va încerca să te domine, în ciuda împotrivirilor tale. Capul se înfige adânc în tetiera scaunului ori de câte ori apeși accelerația, ficatul parcă ar face schimb de locuri cu cei doi rinichi, iar pleoapele ochilor se contractă pentru a putea face față schimbărilor rapide din peisaj. Singurele mici momente de respiro sunt acelea în care cutia schimbă treptele, iar grupele musculare au câteva fracțiuni de secundă să se relaxeze. În rest, totul se desfășoară rapid și ajungi cât ai clipi la viteze care te pot lăsa fără permis.

Indiferent de modul de rulare pe care îl alegi, motorul este unul elastic și nu dă semne de oboseală nici atunci când indicatorul vitezei a trecut de cealaltă parte a legii. O singură problemă persistă în continuare: sunetul motorului "livrat" artificial prin sistemul audio al mașinii.

Transmisia cu opt rapoarte se achită de sarcini într-un mod extrem de fluid. Ba mai mult, în modul Sport reușește să dea acele "șuturi" care cresc și mai tare nivelul serotoninei din organism. Și pentru că litera M de pe portbagaj are greutate în această partitură pregătită de nemți, cu transmisia pusă în manual vei primi pe Head-Up Display un indicator pentru schimbarea treptelor asemănător cu cel din motorsport. Odată ce turația motorului se apropie de limita de sus, pe ecranul virtual vor fi proiectate linii de culoare portocalie și roșie care te anunță că trebuie să schimbi treapta de viteză (în modul Sport și cu transmisia în Manual, cutia rămâne în treapta aleasă chiar și atunci când duci motorul în limita maximă de turații).

  • skoda, vineri, 31.01.2020 12:00

    O masina foarte frumoas si luxoasa ! Exteriorul, forma de SUV-coupe si stopurile imi plac la nebunie. Interiorul este foarte luxos si misterios, mai intunecat. Portbagajul este destul de mare, dar grila aia in forma de rinichi la niciun BMW nu o pot suporta pentru ca strica toata masina. Pretul este unul foarte mare totusi adica 116.000 de euro masina asta? A innebubunit BMW cu preturile, dar masina este aproape la fel de frumoasa ca noua Skoda Octavia 4. Masina asta BMW pare foarte aerodinamica si este foarte rapida si are o acceleratie extraordinara si este si foarte mare. Cred ca isi merita cele 4.7 stele.

  • skoda, vineri, 31.01.2020 12:07

    Porsche Cayenne Coupe este doar putin mai scump si este si mai rapid si are o acceleratie si mai buna. 3.9 pentru 0-100 si 286 km/h viteza maxima Cayenne versus 5.2 pentru 0-100 si 250 km/h viteza maxima BMW. Deci Cayenne-ul este mai bun pentru ca este la fel de luxos dar este mai rapid.

  • Tatraurs, vineri, 31.01.2020 14:44

    Si? Polueaza mai putin ca un Suzuki Jimnyde 1.5 aspirat si 1200kg care din 2021 are interzis in Europa? Stiu,media masinilor vandute,blabla,eu nu pun botul la vrajeala asta.A,10.9 media de consum :)) daca n.as fi condus si eu masin din toate categoriile incluaiv x5 as fi crezut,condus normal nu mers dupa mort cu a 8-a la 50. astept sa se interzica dieselurile in europa si cu ocazia asta o sa dispara si suvurile,sa ii vad eu p'aia care conduc suv de 2.5 tone pe benzina in oras si sa ii intreb daca tot mediu 10,9il au :)) sau asta e media in stare erecta la posesorii de suvuri pt oras

  • VJ, vineri, 31.01.2020 15:12

    Slab! Audi SQ8 avand un motor mai mic cu 0,4 litri ofera 435 CP si 900 Nm. Audi Power! :)))

  • VJ, vineri, 31.01.2020 15:15

    Pfhaiii... m-am grabit, M50i are 4.4 litri nu asta. My bad!

  • cifre, vineri, 31.01.2020 15:39

    Test care vrea parca sa il scuze ca nu e electric.Curios si cita uree a baut, poate mai putin ca misanii lu guru bivolaru. :) Am fi insa circotasi sa strimbam din nas la asa masina chiar inutila in esenta. Care e pere vs mere incomparabila ca suv diesel cu Cayene Coupe doar benzinar. Dar cu 4 turbine cred ca trebuie sa te imprietenesti cu 4 mecanici nu doar cu 1-2.

  • cifre, vineri, 31.01.2020 15:55

    Sa nu uit, cam multe teste cu bombe-uzine-rachete si ultimul de fapt singurul cu noul Duster e de acum doi ani.. si e cu diesel. Ma gindesc doar sa nu o suparati pe Greta ca va toarna la ONU.

  • VJ, vineri, 31.01.2020 16:15

    @cifre Nu inteleg de ce conteaza cata uree a baut, conteaza ca in ziua de azi se pot face motoare diesel in asa fel incat sa fie cat mai putin poluante. La o electrica te intereseaza cat curent "mananca", sau numai in cazul diesel te intereseaza cata uree bea??

  • Joe, vineri, 31.01.2020 16:34

    4 turbine in 2020? slab, speram ca pana in acest an sa ajungem cel putin la 10 turbine, mai ales ca a crescut si "rinichiul" pe bot... dezamagit.

  • cifre, vineri, 31.01.2020 17:04

    VJ- fiindca si ureea costa ceva. Ok targetatii de X6 nu se uita la asta dar e una din datele lipsa interesante daca am cistiga la loto. Nu mai incep sa numar altele ca decibeli metri franari timpi reprize raza viraj etc ca ne apuca noaptea. Sau garda la sol da imi pare obligatoriu de comunicat dar mi-e o lene de ma doare sa o zic eu.

  • dany, vineri, 31.01.2020 20:53

    ok, am mai scris asta in trecut, excludem discutia despre hibrizi sau electrice si ne axam pe benzina vs diesel... dai 100 000 euro pe o masina de zi cu zi si iei varianta tractor?! asta când puteai opta pt un V8 benzina? a, consuma 20 litri la suta? pai cei care dau 20 mii nu se plang de consum de 6-8... esti castigat pt ca proportional V8-ul tau ar trebui sa consume 30-40, nu?! detn o masina diesel si am detinut otto, dieselul e pt saraci/ zgarciti si pt tractat rulote/remorci... daca ai dat pe masina 30-40 mii inseamna ca nu esti interesat de astfel de discutii superficiale...

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 01.02.2020 07:52

    Daca tot ne promite BMW o viata din ce in ce mai buna, de ce nu, un model X6 electric, cu baterie de 120 kWh, asa cum va monta TESLA, peste 2-3 luni, pe Model S si Model X?! Cred ca ar iesi o masina electrica INTERESANTA, cu o autonomie de minimum 500 km WLTP, langa ea putand sa-ti bei linistit cafeaua, ascultand muzica buna, fara noxe si fara a-i deranja pe altii, la orice ora....

  • Andrei, sâmbătă, 01.02.2020 14:59

    Vulgar, complicat inutil cu 7 moduri de conducere (wtf?), 4 turbine si cu sunet fals in difuzoare. Daca tot vrei cuplu de vapor iei un SQ8, daca vrei sunet si materiale luxoase iei un Cayenne Coupe pe benzina. Ambele mai rapide Masina asta, dincolo de motorizare este de prost gust.

  • skoda, sâmbătă, 01.02.2020 17:12

    @andrei si de cocalari.

  • adi_10, luni, 03.02.2020 10:54

    consum de 10% mixt??? opriti-va, va faceti de ras. nu exista motor de 3.0 peste 400 de cai care sa consume MIXT sub 15%...si sunt finut cand zic 15%. in rest, masina la interior este f frumoasa, la exterior e pe principiul BMW = Ba Ma Vezi?..adica de prost gust

  • adi, marţi, 04.02.2020 15:22

    Vedeti ca prim poza din articol creaza dizonanta. Un BMW X se parcheaza pe minim 2 locuri de parcare la mall

  • Spill, sâmbătă, 15.02.2020 17:43

    E o uzina si e ceva special asta e lesne de inteles , dar ca design nu se apropie macar cu x6 le 2019 dpmdv. In plus DOAMNE cat de urate pot arat niste jante subdimensionate si negre fara nici un farmec pe masina asta. Daca iti iei asa ceva pai pune ti niste 355 /40/20-22 sau ceva de genul pe spate ca doar un x6 arata cu adevarat impunator .

  • Sorin, joi, 05.03.2020 10:23

    Sincer, arata din lateral si spate groaznic...