Motor / Transmisie
3.0 litri, șase cilindri în linie și patru turbine: ingredientele care fac din BMW X6 M50d o adevărată uzină de putere. Motorul diesel dezvoltă 400 de cai putere la 4.400 rpm și un cuplu colosal, de 760 Nm, atins între 2.000 și 3.000 rpm.
Și așa cum ne-a obișnuit producătorul german, resursele motorului diesel pot fi exploatate în mai multe feluri, în funcție de modul de conducere selectat.
În modurile EcoPro și EcoPro Individual, motorul cu șase cilindri este gata să livreze resursele într-un mod temperat, fără efort, într-un ritm "andante". E modul acestuia de a încerca să-ți domolească pornirile animalice atunci când vrei să abuzezi cu sete de pedala de accelerație.
Există și modul Comfort, care ascute reacțiile motorului și pe cele ale transmisiei, astfel încât, din când în când, să primești o doză suplimentară de adrenalină în momentul în care uiți cât de groasă e talpa pantofilor.
În modul Adaptive, sistemul de propulsie este gata să răspundă nevoilor tale într-un mod și mai prompt. Dacă apeși accelerația cu finețe vei descoperi un comportament eficient, dar dacă îți iei înfățișarea de Hulk și nu-ți mai controlezi instinctele, motorul cu șase cilindri o să te susțină până la capăt.
În modurile Sport, Sport Plus și Sport Individual descoperi o bestie care va încerca să te domine, în ciuda împotrivirilor tale. Capul se înfige adânc în tetiera scaunului ori de câte ori apeși accelerația, ficatul parcă ar face schimb de locuri cu cei doi rinichi, iar pleoapele ochilor se contractă pentru a putea face față schimbărilor rapide din peisaj. Singurele mici momente de respiro sunt acelea în care cutia schimbă treptele, iar grupele musculare au câteva fracțiuni de secundă să se relaxeze. În rest, totul se desfășoară rapid și ajungi cât ai clipi la viteze care te pot lăsa fără permis.
Indiferent de modul de rulare pe care îl alegi, motorul este unul elastic și nu dă semne de oboseală nici atunci când indicatorul vitezei a trecut de cealaltă parte a legii. O singură problemă persistă în continuare: sunetul motorului "livrat" artificial prin sistemul audio al mașinii.
Transmisia cu opt rapoarte se achită de sarcini într-un mod extrem de fluid. Ba mai mult, în modul Sport reușește să dea acele "șuturi" care cresc și mai tare nivelul serotoninei din organism. Și pentru că litera M de pe portbagaj are greutate în această partitură pregătită de nemți, cu transmisia pusă în manual vei primi pe Head-Up Display un indicator pentru schimbarea treptelor asemănător cu cel din motorsport. Odată ce turația motorului se apropie de limita de sus, pe ecranul virtual vor fi proiectate linii de culoare portocalie și roșie care te anunță că trebuie să schimbi treapta de viteză (în modul Sport și cu transmisia în Manual, cutia rămâne în treapta aleasă chiar și atunci când duci motorul în limita maximă de turații).
O masina foarte frumoas si luxoasa ! Exteriorul, forma de SUV-coupe si stopurile imi plac la nebunie. Interiorul este foarte luxos si misterios, mai intunecat. Portbagajul este destul de mare, dar grila aia in forma de rinichi la niciun BMW nu o pot suporta pentru ca strica toata masina. Pretul este unul foarte mare totusi adica 116.000 de euro masina asta? A innebubunit BMW cu preturile, dar masina este aproape la fel de frumoasa ca noua Skoda Octavia 4. Masina asta BMW pare foarte aerodinamica si este foarte rapida si are o acceleratie extraordinara si este si foarte mare. Cred ca isi merita cele 4.7 stele.