Interior
Interiorul lui X7 facelift mizează pe o rețetă deja cunoscută. Imediat ce urci la volanul noului SUV vei descoperi un set de scaune gata să te îmbrățișeze confortabil pe tot parcursul drumului. Volanul sport, îmbrăcat în piele, este oferit standard, iar în spatele acestuia vei descoperi un nou instrumentar de bord digital, așa cum am mai văzut pe toate modelele nou-lansate de BMW, de la iX încoace.
Practic, e vorba de un ecran curbat, alcătuit din două unități, una pe post de instrumentar de bord, una pentru sistemul multimedia. Integrarea lor ar fi putut fi mai bună în schema generală a lucrurilor. Așa cum arată acum, planșa de bord a lui BMW X7 facelift pare prinsă între două lumi: cea a modelelor vechi BMW, din 2018, și cea a modelelor noi, care sunt lansate chiar acum.
Tot planșa de bord a câștigat și un element ornamental în fața pasagerului, o inscripție a modelului, care e iluminată pe timp de noapte. Încă nu m-am hotărât dacă îmi place sau nu.
Materialele alese de nemți pentru interiorul lui X7 sunt dintre cele mai bune. Singurele zone în care plasticul s-ar putea să-ți ofere senzații mai puțin plăcute se află în partea de jos a portierelor. În rest, totul este fin, moale și plăcut la atingere. Poți alege o serie de pachete care să condimenteze interiorul cu accesorii din piele, lemn și chiar cristal (selectorul de viteze și butonul pentru pornirea motorului).
BMW X7 va fi disponibil atât în variantă cu șase locuri (opțional), cât și în varianta cu șapte locuri. Indiferent de alegere, al doilea rând de scaune va veni cu reglaje electrice. Cu o simplă apăsare de buton, scaunele de pe rândul al doilea vor executa o mișcare lină și se vor poziționa în așa fel încât accesul pe al treilea rând de scaune să devină o joacă de copil.
Și pentru că am amintit de ultimul rând de scaune, vă pot spune că acolo pot călători chiar și adulți, spațiul oferit fiind unul bun. Nemții propun suporturi pentru pahare, cotiere și chiar un mic plafon panoramic, gândit pentru a elimina complet sentimentul de claustrofobie. Controlul scaunelor poate fi realizat și de pe un panou aflat în partea laterală a portbagajului. În plus, BMW a introdus pe portiera șoferului și o funcție pentru controlul poziției celui de-al doilea rând de scaune, funcția fiind ușor asemănătoare cu cea întâlnită în cazul lui Seria 7.
Al doilea rând de scaune poate culisa pe o lungime de 14.5 centimetri, iar asemeni versiunii pre-facelift, pasagerii care vor călători aici pot fi răsfățați cu ajutorul unor ecrane montate pe spătarul scaunelor față.
Funcția pentru încălzirea scaunelor a fost extinsă și pentru cotieră și zona superioară a fețelor de uși, adică acele zone unde ți-ai putea sprijini din când în când coatele. Sistemul de climatizare cu patru zone este oferit standard, însă BMW oferă opțional un astfel de sistem și pentru ultimul rând de scaune, mașina având, în acest ultim caz, climatizare pe 5 zone.
Atunci când toate cele trei rânduri de scaune sunt în poziție verticală, portbagajul lui X7 poate "înghiți" doar 322 de litri. Prin rabatarea celui de-al treilea rând de scaune, volumul crește până la 750 litri, iar prin înclinarea completă a celui de-al doilea rând de scaune, portbagajul poate "găzdui" bagaje cu un volum de 2.121 de litri.
În cazul lui Mercedes-Benz GLS 600, cu rândul trei de scaune pliat, ai acces la 520 de litri de spațiu în timp ce pe Range Rover LWB P530 ai acces la 725 de litri, foarte aproape de ce oferă BMW X7.
Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))