BMW X7

X7 xDrive40i 340 CP Aut8

Motor / Transmisie

4.5

Patru motorizări sunt disponibile pe noul BMW X7. Fanii motoarelor diesel pot alege fie varianta de bază X7 xDrive30d cu motor de 3.0 litri de 265 CP și 620 Nm, fie versiunea M50d echipată tot cu un motor de 3.0 litri capabil să dezvolte 400 CP și 760 Nm.

De curând, BMW a introdus în gama X7 și versiunea M50i cu motor V8 de 4.4 litri cu 530 CP, însă producția acesteia demarează în luna august, primele livrări fiind așteptate în toamna anului curent. În aceste condiții, singura motorizare pe benzină disponibilă în momentul de față o veți găsi sub indicativul X7 xDrive40i.

Pentru această variantă, BMW a pregătit un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 340 CP la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Motorul pregătit de BMW este unul potent și agil, capabil să-ți ofere senzații nebănuite, mai ales că a fost amplasat pe un model care cântărește aproape 2.4 tone.

Sunetul motorului cu șase cilindri este extrem de plăcut, iar zgomotele mai puțin dorite generate de acesta îți vor invada "teritoriul" abia după ce acul turometrului trece de 4.000 rpm. Modul în care puterea este oferită variază în funcție de modul de rulare ales.

Indiferent că alegi varianta Standard sau Individual a modului EcoPro, motorul lui X7 se va simți puțin amețit și va livra resursele într-un mod mai lent. Dacă mergi pe varianta Adaptive, motorul și pedala de accelerație vor răspunde mult mai rapid în funcție de cerințele tale. Cei care optează pentru un condus alert, în ciuda faptului că atunci când ești la volanul unui X7 nu ți-aș recomanda acte de huliganism, pot miza pe modul Sport. În acest fel, resursele sunt livrate prompt.

Deși nu este cea mai generoasă motorizare din gamă, X7 în varianta xDrive40i nu îți oferă impresia că poate obosi prea curând. Chiar și la viteze care depășesc cu mult limita maximă de pe autostrăzi, motorul își face datoria cu ușurință și fără să dea semne de sufocare.

Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu opt rapoarte Steptronic sau Steptronic Sport (256 de euro). Versiunea de test a fost echipată cu cea de-a doua variantă a transmisiei, iar schimbările treptelor au loc extrem de liniar. În momentul retrogradării, transmisia nu se "bâlbâie" în niciun fel. Cu toate acestea, în modul Sport, orice schimbare de raport în zona înaltă a turometrului aduce și o ușoară smucitură, iar acest fenomen o să crească nivelul adrenalinei din organism.

Deși ne-am aștepta la un sunet de evacuare plăcut, nemții continuă să ofere și pe X7 acel sistem capabil să modifice tonalitatea propulsorului în funcție de modul de rulare ales. 

  • pipo, vineri, 05.07.2019 12:53

    Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.

  • Sorin, vineri, 05.07.2019 14:26

    12,5 l/100 km consuma un motor pe benzina de 1,4....poate doar cu viteze de pana la 100 km/h...pariez pe 20 l/100 km....:)

  • dan_grc, vineri, 05.07.2019 14:42

    X7 este mai mare decât unele tancuri și cântărește aproape la fel, dar în SUA a fost bine primit, primele luni de vânzare au însemnat câteva mii de unități, în Europa cred că ca fi o raritate totuși. @ pipo La exterior aș fi înțeles această părere, dar interiorul este departe de a fi dizgrațios, în mare preluat de la X5, consider că este peste seria 7 ca stil, de altfel interiorul a primit cele mai multe laude.

  • someone, vineri, 05.07.2019 15:20

    cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei. interesant la motorul acestui X7 e cuplul mic: 450 nm are si motorul de 2.0 din camara bmw, motor montat pe X2 35 M . totusi e vorba de 2 cilindri diferenta si 1L cilindree.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 05.07.2019 19:46

    Masina numai buna de USA. Pt UE e suficient un crossover premium. Si daca se poate un Porsche Macan Exclusive. E peste orice BMW.

  • Andrei, vineri, 05.07.2019 22:24

    Cred ca 3.0i misca bine masina asta doar pe autostrada. In rest vei trage mult de el, iar consumul real la BMW este fix dublul celui din carte. 12.5 doar in EcoPro/Comfort si rulat constant pe autostrada la 110 km/h. Ridicola masina, venita prea tarziu pe piata, GLS are imaginea net mai buna. Intretinerea va fi exorbitanta.

  • Megale, sâmbătă, 06.07.2019 00:27

    Hai sa fim seriosi ! Nu ne comparam cu cei din State , mai ales la sistemul lor d a cumpara masini noi -ptr cine stie cum e pe la ei . Mult mai ieftin -in dolari, iar benzinosu costa mai cipatone . Sa tot a-ti iei motoare mari. Eu tot cu cele 2006-2009 sunt , mai vechi dar mai legate mecanic si tehnic.

  • Scrooge, sâmbătă, 06.07.2019 12:37

    @someone.....si cine cumpara o Skoda (exemplu aleatoriu) nu primeste nici o grila ci primeste masina din spatele unei potentiale grile. E o marca premium, e mare cat o zi de post, cine face comparatii intre marci premium si non-premium nu ar trebui sa scrie pe forumuri de genul asta pentru ca e total pe langa, masinile la general vorbind s-au scumpit mult in utimii ani, avand in vedere ca si un XC 90 ajunge lejer la 100 de mii de euro nu stiu la cat ai vedea tu si cei ca tine autobuzul asta la pret. 60.000 de euro cam cat un Touareg e ok ?

  • Aha, sâmbătă, 06.07.2019 13:56

    Sa ai optiunea eco pro la utilajul asta... pare o gluma proasta. In rest acelasi calorifer pe post de grila, linii curbe zero barat, cred ca designerii au lipsit la lectia asta, dar in general nemtii nu stiu notiunea de linie curba care se invata in clasa a lll-a. Acelasi design din topor, adica linii drepte, (rog fanii bmw sa se abtina, nu ma intereseaza opinia lor), consumul anuntat, o gogorita... Concluzia? Bun pentru piata USA si imbogatitii urmariti de DNA.

  • someone, sâmbătă, 06.07.2019 18:55

    @scrooge: cred ca nu la mine te refereai cu premium-non premium ,pt ca eu nu am atins aceasta coarda deloc in comentariul meu, nu am zis nimic despre pret sau valoarea masinii, asa-i? dar daca e asa, atunci nu am inteles nimic din ce ai zis, dar am inteles ca nici tu nu ai inteles ce am scris eu .

  • Mihai, luni, 08.07.2019 08:34

    Si daca nu sant manajeryy nu o pot cumpara ? :)))

  • Scrooge, luni, 08.07.2019 11:46

    "cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei" - cu aceasta fraza ai atins subtil tot ce zici ca nu ai atins. Dar daca tu scrii ceva si nu-ti dai seama ce scrii imi pare rau pentru tine.

  • alex, marţi, 09.07.2019 16:09

    La masinile pe benzina de genul asta consumul nu e o problema pentru primul proprietar. Dar dupa 5-7 ani cand, va merge inevitabil pe piata de SH, consumul devine o mare problema. De ce? Simplu, pentru ca de la un proprietar pentru care 100k euro nu-s o problema si-si permite sa piarda prin devalorizare 80k si sa mai dea 20 k pe benzina masina va trebui sa treaca la un proprietar pentru care 15-20k euro sunt multi bani care vor trebui sa cumpere o multa masina care trebuie sa consume si putin pe deasupra. Ori un vehicul pe benzina de 2.5 tone nu a fost si nu va fi niciodata economic. De aceea multi se indreapta spre diesel ca e mai temperat cu consumul si are mai multe sanse la revanzare. Eu unul etichetez cumparatorul de masina premium/lux diesel drept pragmatic.

  • MMe, marţi, 16.07.2019 15:48

    Nu e o masina pentru piata din Romania. Se adreseaza oamenilor cu multi bani, la noi sunt doar comentatori cu tuciuri si cazane rupte in doua cu km de zici ca au castigat concursuri care are cei mai multi km.

  • MMe, marţi, 16.07.2019 15:51

    Intreb si eu redactia Automarket.....nu e bine sa va mutati si pe youtube? Sunt multi care nu au habar fac niste review-uri execrabile si primesc vizualizari ca na e cerere nu ar trebui sa faceti si voi asta pe langa articolele care sunt chiar bune? THX

  • FAD, joi, 08.08.2019 21:44

    Cand ma uit la acest model imi vine in minte un cuvant. Bocanci de iarna grea :)). Sunt foarte curios sa vad aici cate un test pentru celelalte modele pe care eu le as pune in fata X7 ului nu ca motoare ci ca design si atmosfera pe care o creeaza tot ansamblul in anumte nunate pe care la bmw nu cred ca le as vedea . Range Rover Vogue sau Vogue L / noul GLS si mai ales Lincoln Aviator care sper sa ajunga si in Europa pe aceeasi filiera ca si Mustangul .