Motor / Transmisie
Patru motorizări sunt disponibile pe noul BMW X7. Fanii motoarelor diesel pot alege fie varianta de bază X7 xDrive30d cu motor de 3.0 litri de 265 CP și 620 Nm, fie versiunea M50d echipată tot cu un motor de 3.0 litri capabil să dezvolte 400 CP și 760 Nm.
De curând, BMW a introdus în gama X7 și versiunea M50i cu motor V8 de 4.4 litri cu 530 CP, însă producția acesteia demarează în luna august, primele livrări fiind așteptate în toamna anului curent. În aceste condiții, singura motorizare pe benzină disponibilă în momentul de față o veți găsi sub indicativul X7 xDrive40i.
Pentru această variantă, BMW a pregătit un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 340 CP la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Motorul pregătit de BMW este unul potent și agil, capabil să-ți ofere senzații nebănuite, mai ales că a fost amplasat pe un model care cântărește aproape 2.4 tone.
Sunetul motorului cu șase cilindri este extrem de plăcut, iar zgomotele mai puțin dorite generate de acesta îți vor invada "teritoriul" abia după ce acul turometrului trece de 4.000 rpm. Modul în care puterea este oferită variază în funcție de modul de rulare ales.
Indiferent că alegi varianta Standard sau Individual a modului EcoPro, motorul lui X7 se va simți puțin amețit și va livra resursele într-un mod mai lent. Dacă mergi pe varianta Adaptive, motorul și pedala de accelerație vor răspunde mult mai rapid în funcție de cerințele tale. Cei care optează pentru un condus alert, în ciuda faptului că atunci când ești la volanul unui X7 nu ți-aș recomanda acte de huliganism, pot miza pe modul Sport. În acest fel, resursele sunt livrate prompt.
Deși nu este cea mai generoasă motorizare din gamă, X7 în varianta xDrive40i nu îți oferă impresia că poate obosi prea curând. Chiar și la viteze care depășesc cu mult limita maximă de pe autostrăzi, motorul își face datoria cu ușurință și fără să dea semne de sufocare.
Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu opt rapoarte Steptronic sau Steptronic Sport (256 de euro). Versiunea de test a fost echipată cu cea de-a doua variantă a transmisiei, iar schimbările treptelor au loc extrem de liniar. În momentul retrogradării, transmisia nu se "bâlbâie" în niciun fel. Cu toate acestea, în modul Sport, orice schimbare de raport în zona înaltă a turometrului aduce și o ușoară smucitură, iar acest fenomen o să crească nivelul adrenalinei din organism.
Deși ne-am aștepta la un sunet de evacuare plăcut, nemții continuă să ofere și pe X7 acel sistem capabil să modifice tonalitatea propulsorului în funcție de modul de rulare ales.
Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.