
Amenințare directă
Cel puțin în ultima perioadă, să zicem un an, maxim doi, am avut parte de o așa zisă invazie a mașinilor chinezești, lucru care a devenit un subiect principal de discuție. Mulți oameni sunt încă reticenți cu privire la producătorii din China, care au intrat în Europa și, implicit, în România.
Doar în ultimul an am asistat la intrarea în țara noastră a unor mărci precum Leapmotor, Geely, Lynk & Co și, nu în ultimul rând, BYD, care este cel mai recent brand intrat în România. Mai mult, în viitorul apropiat vom mai avea două companii, adică Cherry și Zeekr. Dar cum s-a întâmplat acest lucru?
Ei bine, când vine vorba de motoarele termice, producătorii europeni, americani și asiatici (aici mă refer la cei din Japonia și Coreea de Sud) au o tradiție de zeci de ani. Vă dați seama că, atunci când a început tranziția spre electrificare, mulți producători care au investit de-a lungul timpului miliarde de euro în dezvoltare, nu își puteau abandona planurile pur și simplu.
De cealaltă parte a spectrului, producătorii chinezi nu au avut niciodată tradiție în dezvoltarea vehiculelor cu motoare termice. De cele mai multe ori, acestea s-au dovedit a fi nefiabile. Așa că atunci când planurile de tranziție către vehiculele electrice au început să se vehiculeze, chinezii au avut șansa de a șterge totul cu buretele. Astfel, puteau da foaia pentru a începe un nou capitol.
Iată că acest lucru s-a dovedit a fi foarte profitabil pentru ei. Și nu trebuie să mă credeți pe cuvânt. De luna trecută, BYD tocmai a depășit Tesla și a devenit brandul cu cele mai multe modele electrice vândute, iar acest lucru spune multe.
Recent, BYD și-a făcut intrarea și la noi în țară, iar acum au adus oficial și primul model. Se numește Dolphin Surf și este cel mai mic și accesibil model din gama producătorului chinez. Mai mult, este un atac direct la prima și singura mașină cu zero emisii care poartă emblema unei mărci românești, adică Dacia Spring (la rândul ei produsă în China).
Pentru ca voi să înțelegeți mai multe, am pregătit și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO CU NOUL BYD DOLPHIN SURF
Eram convins că marele avantaj incontestabil este prețul, după scăderea subvenției, puțin peste 18.5k euro este de necontestat, doar că eu l-as contesta puțin mai mult, cum sa coste 26k euro prețul curat, fără subvenție ? De unde ies aceste sume de la producătorii chinezi super ieftini ? Cu programul Rabla, un Sandero Stepway pe benzină pleacă de la 12.790 euro cu TVA, până la 18.000 intra opționale la greu . Acum m-am uitat pe OLX, dupa epave și cazane normal, vă dau eu preț imbatabil, există un superb Tico verde, cu 65k km, sub 2000 euro, cu aer condiționat, arată super bine, or fi trucate pozele poate, la ergonomie și ținută de drum pun pariu ca este peste această încercare numită mașină, am mers cu Tico acum vreo 25 de ani și m-a surprins spațiul și manevrabilitatea . Amenințare directă, auzi :).