4.2
de Alexandru Monenciu, Foto: BYD, miercuri, 26 martie

Ambiție

Deși pentru mulți este o necunoscută, compania BYD sau, cu alte cuvinte, Build Your Dreams, ne influențează viețile de mai mult timp decât ți-ai putea imagina.

A fost înființată în 1995 și a pornit la drum ca o companie care producea baterii reîncărcabile și acumulatoare pentru telefoane mobile. De fapt, sunt șanse foarte mari ca multe dintre componentele din telefonul sau tableta de pe care citești acest articol să poarte semnătura chinezilor de la BYD.

De ce spun asta? Pentru că 50% dintre componentele unui iPad sunt furnizate de BYD. La fel, 65% dintre componentele unui telefon Nokia sunt BYD.

Dar nu suntem aici să vorbim despre telefoane, ci despre mașini. Chinezii au "atacat" sectorul auto în 2003, odată cu înființarea companiei BYD Auto și au urmat investiții de miliarde de euro în cercetare și dezvoltare. Într-un final, după câteva perioade dificile în care s-au aflat pe marginea prăpastiei, toate acestea au dat roade.

În 2022, BYD a comercializat 1.860.000 de vehicule NEV (electrice+hibride). Anul trecut, numărul a crescut la 4.272.145, astfel că BYD a devenit cel mai mare producător de vehicule NEV din lume. A fost, de asemenea, al treilea cel mai mare producător de automobile din lume, după vânzări.

Obiectivul principal al chinezilor este, însă, mult mai ambițios: ei vor să devină numărul 1. În lume. În drumul său spre izbândă, BYD se oprește, oficial, și în România. Până la finalul lunii aprilie, BYD intenționează să aibă, în țara noastră, circa 20 de puncte de vânzare în marile orașe.

Vin cu modele ca Atto 2, Seal U, Sealion 7 și, ulterior, vor prezenta un model surpriză care să concureze cu Dacia Spring. Nu este deloc o coincidență, pentru că, în următorii 5 ani, BYD vrea să devină numărul 1 și în România. Pentru asta ai nevoie în primul rând de ambiție, iar în al doilea rând de modele competitive.

Noi am călătorit la Londra tocmai pentru a conduce unul dintre aceste modele și anume Sealion 7. În rândurile următoare îți spunem ce inovații tehnologice integrează el, dar și cum se simte de la volan.

  • aha, miercuri, 26.03.2025 16:34

    Wow, deci masina asta are 3.5 stele la capitolul Design si trece neobservata, pe cand Skoda Kodiaq are 4.0 stele la capitolul Design si este interesanta. Ca sa nu mai spun de noul BMW X3: 4.5 stele la capitolul Design si, din nou, considerat a fi interesant. La fel, se dau preturile din Marea Britanie, iar comparatia se face cu preturile din Romania, nu cu cele din Marea Britanie, acolo unde cea mai ieftina Tesla Model Y costa 44.990 de lire sterline. Asa ceva? Doamne fereste!

  • Andi, miercuri, 26.03.2025 21:25

    Urâțică, banală, tristă, neinteresantă...

  • Cătălin, miercuri, 26.03.2025 22:52

    Luați site-ul BYD Italia si vedeți preturile. Nici vorbă de 70 000 euro. Cel AWD de top este 57-58.000. si se da discount la 53 in aceasta perioada

  • alex_cu_a_mic, joi, 27.03.2025 08:34

    Oau, inca suv coupe de 50k+ de la un brand inca anonim. O sa fie rupere. Mai ales ca tableta de pe bord se invarte. Mai ales ca are "tehnologie de ultima generatie".

  • MarS, joi, 27.03.2025 10:00

    Foarte greu sa cumperi o EV, in nici 2 ani deja e depasita lejer.

  • @MarS, joi, 27.03.2025 10:48

    Adevarul e ca un DIZAL obosit va fi mereu de actualitate.

  • parere, joi, 27.03.2025 11:58

    Fata de Tesla sau masinile europene masina asta este avion. Sigur ca mai au de lucru, dar punctajul mi pare influentat de teoria superioritatii europene (care nu se mai aplica de cel putin 2 decenii in nici un domeniu).

  • @penibil electric, joi, 27.03.2025 12:26

    Dieselurile vor rezista pe străzi mult după ce electrocasnicele vor fi casate, deja electricele de acum 10 ani nu le mai vezi pe străzi.

  • @penibil uleios, joi, 27.03.2025 15:02

    siiigur ca da, ca si multe electrice vedeai tu pe strazi in urma cu 10 ani. nu uita ca un motor termic, din cauza frecarilor interne se macina la propriu la fiecare pornire si in primii km rulati, de fiecare data fara exceptie si are nevoie anual de 5-6 litri din mizeria aia uleioasa 5w-30 ca sa-l tina in viata. asa ca pe aia cu rezistatul sa i-o spui lui mutu. la o electrica ai o singura piesa importanta in miscare, rotorul, si ala in camp magnetic, cu frecari zero.

  • ironR, vineri, 28.03.2025 13:27

    Ambitie?? Chinejii sterg pe jos cu orice masina europeana :)) ID.5 se incarca cu maxim 135 kW BYD se incarca cu 230kW Doar coreenii incearca sa tina pasul cu chinezii. Tesla e top, se stie asta pe toate forumurile "curentatilor" Sincer, cand te urci intr-o masina chinezeasca, eu m-am urcat, nu iti mai vine sa te dai jos cand stii cat costa! Daca ai de gand sa o iei pt cat tine garantia, apoi sa renunti de buna voie la ea la modul sa o dai buy back sau fiind electrica direct la rabla, atunci stii clar ca aia e masina pe care o vei cumpara!

  • Andrei, vineri, 28.03.2025 14:11

    Care e ideea unei sufragerii pe roti ce accelereaza in 4.5s 0-100km/h? Orgoliu, sau care e treaba?

  • Alin, sâmbătă, 29.03.2025 11:46

    70 de mii de euro pt o masina chinezeasca, construita cu costuri minime. Ha! S-a dus draq lumea cu asa ceva. Trebuie sa revenim la realitate, societatea valorii aparente versus societatea valorii reale bazate pe cost, nu pe bullshit si showoff.