Citroen C3 Aircross

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 99CP Man5 Feel

Interior

4.0

În noua eră a automobilului, ne dorim o mașină care să ne reprezinte complet. Dacă pentru exterior este destul de complicat să dezvolți un astfel de proiect, interiorul rămâne spațiul unde constructorii pot oferi elemente pe placul fiecărui client. Iar aici C3 Aircross stă foarte bine. Francezii oferă cinci "ambianțe" de interior pe care clienții le pot personaliza până la cele mai mici amănunte.

Materialele folosite de Citroen au o calitate bună, iar tapițeria cu care a fost echipat modelul de test mi-a tot amintit de vremurile în care, zi de zi, eram nevoit să port cămășile acelea cu pătrățele. Instrumentarul de bord folosit de francezi pentru noul C3 Aircross integrează un ecran central care afișează informații esențiale despre vehicul, în timp ce atenția tuturor se îndreaptă către display-ul tactil de pe consola centrală.

Așa cum am mai spus-o și altă dată, sistemul de infotainment oferit de Citroen/Peugeot nu este cel mai intuitiv din gamă. Totuși, francezii își spală păcatele pentru că oferă Android Auto și Apple CarPlay. Și pentru că am ajuns în sectorul acesta, trebuie să vă amintesc de faptul că SUV-ul de segment B produs de Citroen este disponibil și cu o zonă specială dedicată încărcării wireless a telefoanelor inteligente. 

Citroen C3 Aircross reușește o figură frumoasă chiar și atunci când vorbim despre spațiu. Portbagajul are un volum de 410 litri, dar prin glisarea celui de-al doilea rând de scaune vei obține 520 de litri. Acum tu decizi ce și cum vrei să transporți: mai multe bagaje sau mai multe persoane. Pentru că prin creșterea volumului portbagajului vei scădea considerabil spațiul dedicat pasagerilor aflați în spate.

  • ACE - Craiova, miercuri, 29.11.2017 14:14

    Modelul are o GARDA LA SOL de 20 cm.... Daca avea pozitionat si display-ul central inversat cu aeratoarele si o versiune 4x4 sau una hibrida merita chiar nota 8/9. Se apropie de SEAT Arona destul de mult ca si clienti potentiali in segmentul de crossover / SUV de oras.... Asa primeste "doar" o nota de 7/8. Mult succes !!!!

  • Duster, miercuri, 29.11.2017 14:16

    Prefer Duster oricand in fata ciudateniei asteia!

  • Tibi, miercuri, 29.11.2017 17:18

    Cand am vazut Cactus pentru prima data mi-a venit sa vars. Aceesi senzatie traita la vederea lui X6, Actyon sau Juke. Intre timp fie Citroen a schimbat ceva, fie m-am obisnuit eu, insa acum C3 imi pare simpatic. Ceea ce nu pot spune despre X6 sau Juke. In orice caz, nu poti spune despre Aircross ca este varianta culturista a lui C3, pentru ca si C3 este destul de umflat. Aircross e doar mai inalt. @ACE - Craiova Garda la sol este de 17,5 cm. @Cornel Șocariciu Ideea ca aceste masini sunt folosite preponderent la escaladat bordurile metropolelor e un pic eronata. Nu cred ca locuitorii metropolelor civilizate parcheaza pe borduri ... :) De asemenea sunt curios ce utilitate are in oras sistemul de coborare a pantelor.

  • Andy, miercuri, 29.11.2017 17:40

    Subscriu in mare la ce zice Tibi, cu precizarea ca sunt foarte curios cum va arata viitorul Juke care va aparea la anul. Si sincer, prin Europa vestica am vazut pe autostrazi foarte multe masini de clasa mica, de alea care au 0-100 in 13-14 sec si prind maxim 170. Mult mai multe ca berline sau suv-uri medii. E o idee preconceputa ca o masina din clasa mica isi va pretrece mai tot timpul prin oras. Se face confuzia cu clasa mini. Vad C3 Aircross ca o masina excelenta pentru o familie tanara care are maxim 1 copil. Spatiul e mare si portbagajul suficient cu bancheta impinsa la maxim inspre scaunele din fata. Mult mai practica ca o compacta hb, zona in care portbagajele sunt in general sub 400 l. Acceleratia e ok, si faza cu directia asistata e iar un mic cliseu care e repetat la majoritatea modelelor din ziua de azi, pentru ca sincer nu trebuie sa iei curbe pe serpentine cu 80-90 km/h. Le poti lua si cu 50-60 km/h. Vrei sa le iei cu viteza mare, te uiti la un hb sport. Ca orice produs, si automobilul e un compromis. Trebuie sa stii la ce vrei sa-l folosesti si sa-l cunosti, astfel incat sa nu te vezi fortandu-l aiurea doar ca sa demonstrezi ca esti pilot de raliuri intr-un model gen Polo cu 75 cp sau Duster cu 115 cp (sunt doar doua exemple, insa intelegeti ideea)

  • @Andy, miercuri, 29.11.2017 19:09

    AI dreptate. Ce inseamna "hb sport"? Merci

  • Coco, miercuri, 29.11.2017 19:41

    Nu vreau să fiu critic dur sau să supăr iubitorii și posesorii anumitor mărci dar am luat contact cu trei noi modele lansate recent, respectiv Kia Stonic, Hyundai Kona și modelul din acest test și concluziile au fost negative. La Stonic și Kona mă așteptam la mai mult, din păcate au multe aspecte inexplicabile pentru un model din segmentul crossoverelor iar C3 Aircros este foarte slăbuț.... păcat pentru că este vorba de un segment în ascensiune iar producătorii auto trebuiau să propună mult mai mult.

  • lol, joi, 30.11.2017 07:52

    ce coteata au scos aiuritii astia

  • Vic, sâmbătă, 27.01.2018 17:26

    Eu chiar azi am fost la un test drive cu C3 aircross cu motorul de 1.2 puretech de 110 CP si pot sa va spun ca va inselati cand spuneti ca e slabut !. Am fost 3 persoane in masina (cca 270 kg total) si masina ma baga in scaun pe dealul Felecului cand apasam pedala. Turbina intra f. rapid si puternic imprimand masinii o putere cum nu as fi crezut daca nu simteam eu. Va recomand sa incercati si voi si astept pareri... Spatiu interior excelent atat la sofer (1.85 m, 110 kg) cat si la pasageri, iar design-ul daca poti aprecia pozitiv botul mai bombat sigur iti va placea. Chestie de gust... Eu zic ca merita nota 9 (merita 10 daca avea 6 viteze si varianta de 130 CP)

  • Secretul lui vw, vineri, 09.02.2018 12:17

    @Vic Se simt trepidatii in habitaclu de la acest motor ?

  • Vic, miercuri, 14.02.2018 16:17

    @Secretul lui vw Nu, motorul este silentios si fara trepidatii, cand calci pedala se simte actiunea turbinei insotita si de un sunet f. placut urechii -eu oprind muzica tocmai ca sa ascult motorul- am mai auzit asa ceva la audi a3 1.4 tfsi. Cel putin pe mine m-a cucerit atat motorul asta 1.2 puretech precum si spatiul generos din cabina. E drept ca nu am mers pe teren accidentat sa vad cum se comporta suspensia sau grip controlul dar daca o voi lua pana la vara promit sa revin cu noi impresii, sau poate altcineva care a luat-o sa ne lamureasca...

  • mg, sâmbătă, 24.03.2018 23:03

    Pentru ca s-a pomenit de Seat Arona,vedeti pe What Car un video comparativ intre Aircross,Arona si VW T-roc.Citroen iese cel mai slab.Criticate indeosebi sunt tinuta de drum osclanta,cutia de viteze rigida,directia ezitanta.Verdictul general este de 3*.

  • Jafar, luni, 30.04.2018 20:10

    Cei de la What Cat sunt niste fan-boi ai grupului vw.Cutia de viteze eete in regula,precisa,fara probleme.Tinuta de drum este buna chiar daca suspensia e ceva mai moale.Nu toti suntem piloti de raliu ca cei de la What Car.Asa ca mg condu si tu asa ceva inainte sa-ti dai cu parerea sau sa citezi pe altii