Tinuta de drum
Am ajuns și în acel moment în care trebuie să vă vorbesc despre ținuta de drum. Citroen C3 Aircross este un SUV de segment B, o mașină gândită pentru utilizarea în oraș și pentru a escalada, din când în când, bordurile metropolelor. Ce au în plus aceste SUV-uri de oraș comparativ cu un hatchback? O poziție mai înaltă la volan și o gardă la sol ceva mai mare. În rest, plăcerea de a conduce prezentă încă pe multe hatchback-uri este pusă pe planul secund, iar de cele mai multe ori primești o suspensie "moale" și o direcție super asistată.
Același lucru se întâmplă și în cazul lui C3 Aircross, dar majoritatea modelelor din clasă au parte de aceste "calități". Suspensia SUV-ului francez este și ușor zgomotoasă, iar senzația subviratoare este amplificată de poziția înaltă la volan. Direcția nu o să te transforme într-un chirurg plastician, ci o să te ajute atunci când ai de făcut manevre rapide în spații înguste.
Așa cum ne-am obișnuit, Citroen nu oferă un sistem de tracțiune integrală pe C3 Aircross, dar mai șterge din gustul amar cu sistemul Grip Control. Prin intermediul unui controller rotativ poți schimba modul de rulare în funcție de aderența suprafeței. Tot aici, trebuie menționat și sistemul Hill Assist Descent.
Modelul are o GARDA LA SOL de 20 cm.... Daca avea pozitionat si display-ul central inversat cu aeratoarele si o versiune 4x4 sau una hibrida merita chiar nota 8/9. Se apropie de SEAT Arona destul de mult ca si clienti potentiali in segmentul de crossover / SUV de oras.... Asa primeste "doar" o nota de 7/8. Mult succes !!!!