Motor / Transmisie
Citroen C4 X este una dintre acele mașini care încă pot fi comandate cu o gamă diversificată de motorizări. Ai la dispoziție unități pe benzină și diesel, iar dacă esți fanul mașinilor cu zero emisii, poți comanda chiar și o versiune pur electrică, cu până la 360 de kilometri autonomie.
CITEȘTE ȘI TESTUL NOSTRU CU CITROEN C4 X ELECTRIC
Noi, însă, am testat un C4 X echipat cu motorizarea pe benzină, de 1.2 litri PureTech, care dezvoltă 130 de cai putere la 5.500 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 230 Nm, disponibil la 1.750 de rotații pe minut.
Este un propulsor potrivit pentru cele aproape 1.3 tone pe care trebuie să le pună în mișcare, astfel că mașina nu se simte submotorizată. În oraș este destul de sprintenă pentru a te strecura prin trafic, iar la drum lung nu ai emoții când vrei să intri într-o depășire.
Începe să tragă când acul turometrului se apropie de 1.800 rpm, însă pe la 4.000 rpm începe să-și cam piardă suflul. Aici contează puțin și modul de rulare selectat, pentru că C4 X îți pune la dispoziție modurile Comfort, Eco și Sport.
Deși vorbim despre un motor cu 3 cilindri, unitatea de 1.2 litri este destul de silențioasă. Această configurație are și un mic dezavantaj, iar aici ma refer la vibrațiile simțite la oprirea și pornirea propulsorului de către sistemul Start/Stop. Dacă ai ghinionul să stai foarte mult în trafic, le vei simți destul de des.
În versiunea de 130 CP, motorul de 1.2 litri vine în compania unei transmisii automate cu 8 rapoarte, care își face bine treaba și gestionează așa cum trebuie resursele unității. Totuși, când cauți limitele sale sportive, o să înțelegi că nu se pricepe să schimbe atât de repede pe cât te-ai aștepta.
PREZENTAREA VIDEO A VERSIUNII ELECTRICE, TESTATE LA MADRID
13 la sută în oraș? Unde- i economia,nivelul redus de poluare din motoarele cu 3 cilindri la preț de 4 cilindri?