Tinuta de drum
Deși fâsneață în unele situații, Citroen C4 X este o mașină înclinată spre confort. Un lucru deloc rău, mai ales în oraș, acolo unde ai de trecut peste linii de tramvai, gropi și alte cele. În toate aceste cazuri, suspensia cu amortizare hidraulică progresivă își face bine treaba, dar este puțin cam gălăgioasă în unele situații.
La drum lung, mașina este, de asemenea, confortabilă, direcția este ușoară (puțin cam prea ușoară), iar pedala de accelerație are o sensibilitate scăzută. Cu alte cuvinte, trebuie să apeși destul de tare pentru a obține o reacție din partea motorului.
Așa cum spuneam, ai la dispoziție 3 moduri de rulare: Comfort, Sport și Eco.
În modul Comfort, care este și cel default, mașina are un comportament subvirator pe viraje, iar ruliul este destul de prezent. Dar, dacă nu ai pretenții de mașină sportivă, C4 X este plăcut la condus.
Modul Sport îi ascute puțin simțurile, iar transmisia păstrează mai mult treapta de viteză pentru un răspuns îmbunătățit al motorului. Se simte atunci când comuți din Comfort în Sport, dar nu foarte tare.
Modul Eco îl activezi atunci când vrei să obții un consum cât mai scăzut de combustibil, dar trebuie să fii atent pentru că acest mod adoarme aproape complet motorul.
Pentru că are o gardă la sol de aproximativ 16 centimetri, am rulat cu mașina și pe teren accidentat. Nu are tracțiune integrală și nici unghiuri care să îți permită cucerirea unui traseu de off-road autentic, însă, chiar și așa, s-a descurcat admirabil, aș putea spune.
Nu mi-a dat niciun semn că ar pierde aderența, chiar dacă suprafața era acoperită cu pietre de dimensiuni mici și medii.
13 la sută în oraș? Unde- i economia,nivelul redus de poluare din motoarele cu 3 cilindri la preț de 4 cilindri?