Tinuta de drum

4.0

Deși fâsneață în unele situații, Citroen C4 X este o mașină înclinată spre confort. Un lucru deloc rău, mai ales în oraș, acolo unde ai de trecut peste linii de tramvai, gropi și alte cele. În toate aceste cazuri, suspensia cu amortizare hidraulică progresivă își face bine treaba, dar este puțin cam gălăgioasă în unele situații.

La drum lung, mașina este, de asemenea, confortabilă, direcția este ușoară (puțin cam prea ușoară), iar pedala de accelerație are o sensibilitate scăzută. Cu alte cuvinte, trebuie să apeși destul de tare pentru a obține o reacție din partea motorului.

Așa cum spuneam, ai la dispoziție 3 moduri de rulare: Comfort, Sport și Eco.

În modul Comfort, care este și cel default, mașina are un comportament subvirator pe viraje, iar ruliul este destul de prezent. Dar, dacă nu ai pretenții de mașină sportivă, C4 X este plăcut la condus. 

Modul Sport îi ascute puțin simțurile, iar transmisia păstrează mai mult treapta de viteză pentru un răspuns îmbunătățit al motorului. Se simte atunci când comuți din Comfort în Sport, dar nu foarte tare. 

Modul Eco îl activezi atunci când vrei să obții un consum cât mai scăzut de combustibil, dar trebuie să fii atent pentru că acest mod adoarme aproape complet motorul. 

Pentru că are o gardă la sol de aproximativ 16 centimetri, am rulat cu mașina și pe teren accidentat. Nu are tracțiune integrală și nici unghiuri care să îți permită cucerirea unui traseu de off-road autentic, însă, chiar și așa, s-a descurcat admirabil, aș putea spune.

Nu mi-a dat niciun semn că ar pierde aderența, chiar dacă suprafața era acoperită cu pietre de dimensiuni mici și medii. 

  • Joe, joi, 09.11.2023 13:54

    13 la sută în oraș? Unde- i economia,nivelul redus de poluare din motoarele cu 3 cilindri la preț de 4 cilindri?

  • mika, joi, 09.11.2023 14:33

    @joe Sunt convins ca poti scoate si sub 10, daca il conduci rezonabil si nu ca un adolescent scapat la masina parintilor, cum fac majoriatea jurnalistilor cand se vad cu masina de presa si rezervorul plin.

  • ds, joi, 09.11.2023 14:42

    "...vibrațiile simțite la oprirea și pornirea propulsorului de către sistemul Start/Stop. Dacă ai ghinionul să stai foarte mult în trafic, le vei simți destul de des." Ghinionul și-l mai face și omul cu mâna lui. Pentru așa ceva există buton pentru activare/dezactivare.

  • ^^^, joi, 09.11.2023 14:46

    cica la astea noi s-a scos butonul ala.

  • alex_cu_a_mic, joi, 09.11.2023 16:00

    @AM Poate adaugati si o viteza medie la consumul pe care il scoateti si detaliati si daca ati folosit start-stop-ul. Nu de alta dar traficul "sufocant" nu inseamna nimic. 13% la 10km/h e un consum bun pentru motorul asta insa 13% cu o viteza medie de 25km/h e un consum oribil. Apropo, consum de 13% scotea in oras si un 1.8-2.0 de acum 20 de ani.

  • dan_grc, joi, 09.11.2023 19:09

    Motoarele turbo mici pe benzină sunt praf la consum, mai ales extraurban, dar și urban, puse pe SUV-ulete cu roti de 19, ceva deosebit .

  • Andrei, joi, 09.11.2023 23:25

    Rotile de 19 nu influențează foarte mult raportat la greutatea SUV-ului. Dar da, motoarele astea sunt pentru mediu urban și limitrof. Altfel nu doar ca le muncești din greu dar și consuma mult. Plaja de turații și sarcină optime e foarte îngustă. Eu închiriez masina de câteva ori pe an și am testat diverse modele cu motor 1l - 1.2l. Cu sau fără turbo. Unele sunt ok, de exemplu EcoBoost, care mai nou e și hibrid. Sau tot hibrid la Fiat 500. Dar altele sunt dezastru. Pe autostradă, 130km/h, in a 5-a, încetinește cu pedala la podea. În a 4-a menține viteza dar gâfâie, iar în a 3 parca trăiește dar bea benzina ca o cămilă. Nu mai știu ce model era, posibil sa fi fost și prost întreținută. La fel și pe drumuri de munte - iei minim 1.5 turbo, preferabil 2l.

  • George Simion, vineri, 10.11.2023 04:33

    e masina lgb++...lumea vrea tancuri, nu conteaza ca sunt praf defapt. iar benzinarele trebuie sa stii sa le turezi, altfel te plangi aiurea ca un dizelist.

  • Trilulilu, vineri, 10.11.2023 07:41

    Ăsta-i suv?! Doar pentru că are 16cm gardă? Păi clasicul Logan are 15 fără jante de 19. O struțo-cămilă marca Citroen. Cu 31000 iți poți lua Tucson. Ba chiar și Kodiak dacă mai adaugi 2-3000.

  • Nu mai vorbiți din cărți!, vineri, 10.11.2023 09:00

    @dan_grc Din foto văd că ai bmw, bănuiesc că diesel. Sau, mai bine zis, musai diesel. Că așa trebuie să aibă orice proprietar de bmw. Așa că e normal să ai un dinte împotriva benzinarelor cu motor de 1-1.2 Deh, multe trec fluierând pe lăngă bmw tău model 2003. Așadar, nu știu câte motoare mici ai condus dar, ca unul care merg zilnic cu așa ceva, iar firma la care lucrez are o întreagă flotă, și vreau să zic că de căteva ori pe lună merg distanțe considerabile pe autostradă, zic că acestea se comportă super bine la consum, inclusiv la viteze de 130-140-150 km/h. Și știu foarte bine ce spun! Condu o Skoda Octavia sau un Ford EcoSport cu motor de 1l și vezi ce resurse are în treapta a cincea la 130. @George Simion La fel ca tizul tău, ești praf!

  • ^^^^, vineri, 10.11.2023 09:26

    prietene ce ai fumat. Ai grija ca sunt multe filtre. Nu te baza ca opresc doar BMW-uri.

  • Mone, vineri, 10.11.2023 12:57

    @alex_cu_a_mic, Consumul de 13% a fost la o viteză medie de 17 km/h. Sistemul Start/Stop a fost pornit tot timpul.

  • ds, vineri, 10.11.2023 14:55

    Comparativ, la aceeași viteză medie de 17 km/h, cu un motor de 1.0 l am scos un consum de 10,2%.

  • @Mone, vineri, 10.11.2023 20:47

    pe bune, iar ne dati poze cu jegul de sub capota? voi chiar o faceti intentionat?

  • @@, sâmbătă, 11.11.2023 02:26

    e periculos sa indepartezi praful. ar trebui spuma speciala si compresor. am auzit si de ceva cu aburi dar n-am incercat de teama.

  • quest, sâmbătă, 11.11.2023 09:52

    @AM,AM c4x este cu 24 cm mai lunga decat c4. nu e clar, are portbagajul mai lung,sau diferentele sunt mai multe