Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine

Consum

4.5

Dieselul este preferat în continuare pentru consumul său mai redus. În cazul versiunii testate de mine, 180 de cai putere sunt ceva mai gurmanzi. Poți să-i mai cumințești dacă te înduri să apeși butonul Eco și să anesteziezi reacțiile mașinii. Eu n-am făcut-o pe drumurile din Maroc și am finalizat testul cu o valoare de consum de 8 litri/100 de kilometri.

Traseul nu a fost așa de ușor, au fost porțiuni dificile, drumuri destul de proaste și un regim de rulare destul de alert. Între noi fie vorba, mi-a mai scăpat și degetul pe butonul Sport, care trage mai tare de resursele de sub capotă și întârzie schimbarea treptelor de viteză.

În fișa tehnică, Citroen ne promite o valoare medie a consumului de 4.7 litri la 100 de kilometri. Ea poate urca insesizabil până la 4.9 litri dacă optați pentru un set de jante mai mari.

Dacă ne uităm în segment, o să vedem că Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Seat Ateca, Mazda CX-5, Kia Sportage și Hyundai Tucson au valori de consum cu mult mai mari. E drept, toate aceste mașini, cu motorizări comparabile ca putere, sunt oferite cu 4x4, ceea ce cântărește destul de mult când vine vorba despre consum. La propriu.

Fratele Peugeot 3008 consumă ceva mai puțin, doar 4.4 litri/100 de kilometri, însă oferă doar o versiune cu 150 de cai putere. Tot 150 de cai are și Skoda Karoq, însă cehul vine cu 4x4 și cu un consum de 5.2 litri/100 de kilometri. Best-seller-ul segmentului, Nissan Qashqai, care poate fi comandat doar cu 130 de cai putere, dar cu 4x4 și manuală, consumă 4.9 litri/100 km. L-am lăsat la final pe Opel Grandland X, care promite tot un consum de 4.9 litri/100 de kilometri în versiunea sa diesel cu 177 de cai putere.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...

  • Marius, duminică, 23.06.2019 20:46

    Eu am comandat deja una