Calitate / Pret
Citroen nu a publicat încă prețurile pentru C5 Aircross. Ele vor fi disponibile începând cu luna ianuarie a anului 2019. Totuși, în conferința de presă susținută de francezi în Maroc, s-a dezvăluit poziționarea SUV-ului în raport cu celelalte modele din segment.
C5 Aircross va fi mai scump decât Nissan Qashqai, prețul său urmând să se încadreze undeva între Ford Kuga și Hyundai Tucson. Asta ar urma să îl facă mai accesibil decât Volkswagen Tiguan și Mazda CX-5.
Pe piața din România, în raport cu fratele de concern Peugeot 3008, noul membru al familiei Aircross va fi mai ieftin cu aproximativ 5%.
Dacă ar fi să speculez, calculele ar sta cam așa: un Nissan Qashqai în echipare de top, cu motor de 130 CP, 4x4 și manuală, costă 33.800 de euro. Un Ford Kuga cu motor de 180 CP, 4x4 și automată, nivel de echipare Titanium ajunge la 36.000 de euro. Hyundai Tucson costă și el 38.000 de euro în cea mai generoasă echipare a sa. Prin urmare, un Citroen C5 Aircross similar cu cel testat de mine în Maroc ar putea ajunge pe la 35.000 de euro pe piața de la noi.
Ce facem însă cu Volkswagen Tiguan, pentru că socotelile francezilor din conferința de presă nu se potrivesc foarte bine cu piața din România? Aici, un Tiguan de 190 CP, cu 4x4, DSG și echipare Highline ajunge la 34.500 de euro. Vom vedea ce se adeverește din aceste speculații în momentul publicării prețurilor oficiale.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.