Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine

Tinuta de drum

4.5

Atunci când a ales locul pentru testul internațional al noului C5 Aircross, Citroen cred că a avut un singur criteriu în minte: o țară cu drumuri dificile, care să probeze calitatea suspensiei. Iar Marocul este o astfel de țară. De ce este atât de importantă suspensia pentru mașina asta? Pentru că, așa cum ziceam și la început, în ADN-ul Citroen s-a aflat dintotdeauna un cromozom al confortului.

Poate că în ultimii ani gama de modele a uitat de această trăsătură tradițională, dar acum, odată cu noile produse, francezii vor să se asigure că revin la ceea ce i-a consacrat. Revenirea a fost consemnată odată cu introducerea lui C4 Cactus, iar acum este consolidată cu C5 Aircross, care beneficiază, în standard, de aceeași tehnologie denumită pompos Progressive Hydraulic Cushion.

Ea are la bază un set de amortizoare hidraulice care absorb excelent denivelările. Singurele scăpări se observă în cazul gropilor adânci, unde compresia este ușor cam violentă, mai ales dacă viteza de deplasare este ceva mai mare. Dar astea sunt detalii pe care abia dacă le observi.

Confortul lui Citroen C5 Aircross este seducător. Indiferent de suprafață. În Maroc, limba de asfalt care traversează deșertul este prea îngustă pentru două mașini. N-am avut nici o problemă să ies pe acostament de fiecare dată când m-am întâlnit cu o mașină din sens opus.

Spre deosebire de ceilalți producători din zona SUV-urilor compacte, care vor să-ți garanteze o rulare țeapănă, cât se poate de sportivă, Citroen își asumă o misiune diferită: aceea de a-ți pune la dispoziție un SUV care merge confortabil. S-a creat nișa aceasta, iar Citroen este cel mai îndreptățit să profite de ea.

Francezii nu emit pretenții de sportivitate și este de admirat curajul acesta de a fi diferit. Cum se traduce asta atunci când vrei să forțezi virajele? Cu un ruliu destul de pronunțat, o înclinare mare, o traiectorie ușor dezlânată și o direcție care nu are mare legătură cu precizia. Doar atunci când selectezi modul Sport ea devine ceva mai rigidă și pare că te implică mai mult. Despre comunicarea unor informații referitoare la suprafața de rulare nu poate fi vorba. Direcția are însă și avantaje: este ușor manevrabilă la viteze mici și face din C5 Aircross o mașină cu care te descurci prin oraș.

De altfel, orașul este destinația pe care C5 Aircross își propune să o viziteze cel mai des, pentru că, în ciuda faptului că vorbim despre un SUV, nu există tracțiune integrală (ea vine abia în 2019 pe versiunea hibridă). Asemeni fratelui de concern Peugeot, există un selector al mai multor moduri de rulare (zăpadă, nisip, All-Road sau ESP Off), care dozează diferit cuplul trimis către puntea față și limitează intervenția sistemelor electronice. Astfel se maximizează tracțiunea și C5 Aircross oferă o aderență ceva mai bună pe porțiuni de drum dificil. În Maroc am avut destule.

Nu vă așteptați însă la acte de bravură în off-road. C5 Aircross este acel tip de SUV care gustă un drum forestier, un macadam sau un drum acoperit cu zăpadă, dar fără provocări dificile.

În concluzie, C5 Aircross este SUV-ul confortabil pe care clienții îl așteptau de multă vreme. Într-adevăr, pe piață există și Renault Kadjar, un concurent cu trăsături similare, însă în cazul lui C5 Aircross vorbim despre o suspensie mult, mult mai bine antifonată, cu un comportament omogen. Putem spune că C5 Aircross a ridicat foarte mult ștacheta în materie de confort resimțit într-un SUV. Bineînțeles, cu unele compromisuri în materie de dinamică.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...

  • Marius, duminică, 23.06.2019 20:46

    Eu am comandat deja una