Consum

4.5

Desigur că atunci când vorbim despre un model electric, autonomia este cea mai importantă caracteristică. Versiunea electrică vine cu o baterie de 44kWh, iar asta înseamnă o autonomie în ciclul WLTP de 320 de kilometri. În mediul urban exclusiv, autonomia crește până la aproximativ 450 de kilometri.

Citroen a declarat că modelul are un consum mediu de 16.6 kWh/100 de kilometri. Vreau să menționez că în cei 200 de kilometri parcurși cu e-C3, am avut un consum mediu de 13.1 kWh, iar asta înseamnă o autonomie reală de 335 de kilometri.

Totodată, Citroen a venit cu o premieră în grupul Stellantis. Spun premieră, pentru că e-C3 este primul model al grupului care folosește baterii LFP (litiu-fier-fosfat). Capacitatea de încărcare rapidă la 100 kW permite încărcarea de la 20 % la 80 % în 26 de minute. Încărcarea de la 20 la 80%, la o priză de curent alternativ cu o putere de 7kW, durează aproximativ 4 ore și 10 minute. La o priză de 11 kW, timpul scade până la 2 ore și 50 de minute.

Probabil cel mai mare rival pentru acest model în România este Dacia Spring, chiar dacă oferă doar jumătate din putere. Asta dacă vorbim despre versiunea cu 65 de cai putere. Spring are o autonomie WLTP de 228 de kilometri, dar are o baterie de doar 27.5 kWh. Consumul mediu declarat este de 13 kWh. Un rival direct din același grup ca Citroen este Peugeot e-208 cu bateria de 46.3 kWh, cu o autonomie de 362 de kilometri și un consum de 15.4 kWh.

Un model lansat anul acesta, rival cu e-C3, este Renault 5 E-Tech, despre care am vorbit mai multe aici. Luăm în calcul versiunea cu baterie de 40 kWh, care are o autonomie de 300 de kilometri. Consumul nu a fost încă anunțat.

Avem și un competitor din Italia, sub forma lui Fiat 500e. Modelul italian are o baterie de 42 kWh, cât și o autonomie de aproximativ 320 de kilometri. Consumul declarat este de 14 kWh/100 de kilometri. Aproape aceleași cifre ca Citroen e-C3.

  • PMC, miercuri, 12.06.2024 15:30

    Aualeu, 120 Nm. Pai nu accelerau electrocaZnicele de-ti scranteau gatzii? :)) Acum nici atat nu mai primesc electrosuckerii. Peste 10 secunde pana la suta! :)) Dai 25000 pe un Shpring fara confort care te duce iarna 200 de km cu emotii si in frig. Kakaia tiehnika!! :))))) Acum daca e sa discutam serios, cine totusi se incumeta la un utilaj de genu', mai bine un Pejo 208 sau Resho Zoe. Parerea mea...

  • spaclu lu manole, miercuri, 12.06.2024 19:42

    Citroen face prima incercare spre masinile electrice de masa. Raza e foarte mica, dar pentru oras e suficienta. Daca sunt clienti pentru Dacia Spring, de ce nu ar fi si pentru masina asta? Ramane de vazut cum reactioneaza omul la pret.

  • ., miercuri, 12.06.2024 21:48

    Mai, da' urata mai e. Urasc Dacia, dar Spring e mai fainutza.

  • !!!, joi, 13.06.2024 09:54

    Ce chinezarie sinistra!

  • .i., joi, 13.06.2024 10:00

    Foarte urata masina

  • Lucian, joi, 13.06.2024 10:59

    Un cunoscut vloger auto prezenta medelul in discutie si spunea ca dumnealui ii place cheia. Hai, bre, pe bune, 28600 E pe o masina electrica la care in 2024 sa ma scormonesc prin buzunare dupa cheie pentru ca sa o rasucesc in contact ca la o termica si sa "pornesc" motorul. Da-o-n rahat de treaba. Macar springul e sensibil mai ieftin, una e 20k, alta 29k. Se apropie de mg4, de r5 e-tech.. Hai cu reducerile masive, ca altfel citroen va vinde doar masini de showroom catre reprezentante.

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:11

    @!!! Chinezarie e Dacia Spring. Asta e facuta in Europa , in Slovacia in fabrica in care se facea altadata C1. De luna viitoare se vor introduce taxe vamale in toata Europa pentru masinile import China ( inte 10 si 38% , nu stiu criteriile de departajare , abia a fost votata hotararea asta in Parlamentul E U ). Dacia va fi taxata , asta nu va fi taxata

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:27

    @ spaclu' lu' manole Autonomia de 320km e aia medie si in teste a iesit chiar mai bine ( am mai vazut si altele cu rezultate similare cu asta) . WLTP CITY - doar in oras-e 450km !!! si iti spun din punctul de vedere al unuia care utilizeaza o electrica de aproape sase ani ca este suficient. Nu prea merg la drum lung mai mult de 250-300km fara sa opresc si atunci ce ma opreste sa si incarc? Pe DC asta baga pana la 100kwh-daca statia e capabila ( are 100kw incarcare DC standard spre deosebire de Spring care are doar 30kw optional , daca platesti suplimentar 600euro)

  • Flavius, joi, 13.06.2024 12:38

    @Lucian 28.600euro e pretul maxim si fara subventie. La 23.300euro , pretul de baza , are un nivel de echipare echivalent ( cel putin) cu echiparea medie de la Spring. La 3000 euro in plus fata de pretul actual al Springului cu echipare echivalenta (pretul actual pentru ca de luna viitoare se baga taxe vamale la Spring , nu si la Citroen), Citroenul are in plus: un loc (e de 5 locuri , nu de 4); 113cp in loc de 65cp , 44 kwh baterie in loc de 27kwhhcat are Springu' si prin urmare autonomie medie REALA dec 320 in loc de 220 si strict urbana de 450 in loc de 300. Mai are incarcare DC STANDARD de 100kw in loc de 30kw optional si contra cost ;si incarcare AC standard la fel ca la Spring dar , spre deosebire de Dacia , optional pentru 200euro se poate comanda incarcare AC de 11Kw. Sprigul o sa aiba viata grea , daca o sa mai aiba!

  • spaclu lu manole, joi, 13.06.2024 16:21

    @Flavius, ma refeream la varianta de baza, care or sa o scoata, de 200km. E putin, chiar si pentru oras, dar si pretul va fi de 20k. Daca bateriile au tehnologie LPF, rezista foarte bine in timp, dar isi pierd 40% din capacitate pe timp de iarna. Daca accepti asta de la cumparare, e alegerea fiecaruia. Oricum, per total, mi se pare o masinuta reusita pentru fatzaiala in oras. Literalmente nu ai nevoie de mai mult, iar incarcarea rapida e bineveninta.

  • Ady, vineri, 14.06.2024 07:44

    Urata din fata, anosta din spate. Interior oribil. Performante vai mama ei, dar na, masona de oras. Atumci de ce costa atat?

  • Ion, sâmbătă, 15.06.2024 20:21

    Bravo Citroen, the best ❤️‍

  • Seriff, luni, 17.06.2024 15:55

    Vai ce hidosenie, ce interior are, mai bine mergi cu lastunul

  • Ion, joi, 04.07.2024 19:10

    Ce se oftica românii , care nu cunosc fiabilitatea unei mașini, Citroen a fost și este the best forever , asta să știe panaramele care comentează ca niste nenorociți