Mercedes-Benz Clasa A Sedan

1.5 Diesel Turbo (A180d) 116 CP Aut7

Motor / Transmisie

3.5

Motoarele diesel încă nu și-au spus ultimul cuvânt. Nu o spunem noi, ci specialiștii și șefii companiilor mari, care sunt convinși că motoarele diesel moderne vor putea conviețui în pace alături de suratele lor electrice.

În cazul de față, Clasa A Sedan a fost echipat cu cel mai mic motor diesel din gamă (A 180 d): 1.5 litri capabil să dezvolte 116 cai putere la 4.000 rpm și 260 Nm începând cu 1.750 rpm. După cum probabil bănuiți, avem în față motorul diesel care a făcut carieră pe modelele Grupului Renault.

Însă odată cu introducerea în gama compactă Mercedes-Benz, inginerii producătorului german nu au stat cu mâinile în sân, ci au propus câteva modificări discrete menite să schimbe comportamentul și reacțiile unității diesel. Mercedes-Benz spune că turbina oferă acum un răspuns optimizat, sistemul de răcire a fost îmbunătățit, iar per total, motorul este mai silențions.

Deși la o primă vedere ai fi tentat să spui că acestea sunt doar chestiuni de marketing, vei observa diferențele imediat ce apeși butonul care trezește la viață cei patru cilindri. În habitaclu, vibrațiile și zgomotele specifice unei unități diesel sunt estompate. Abia după ce turometrul digital indică 3.000 rpm te vei convinge că sub capotă se află un diesel.

Motorul cizelat de Mercedes-Benz se comportă bine în oraș, este destul de agil și oferă reprize destul de rapide. Totuși, la viteze de autostradă, dă semne de sufocare. În funcție de nevoile de moment, motorul poate fi setat în trei moduri: Eco, Comfort și Sport. În modul Eco vei descoperi o versiune anesteziată, gata să-ți tempereze apăsările grele ale pedalei de accelerație. Modul Sport nu vine cu explozii de resurse (nici nu ar avea de unde), însă exploatarea puterii existente are loc într-un mod mai agil.

Pentru gestionarea celor 116 CP și a celor 260 Nm, Mercedes-Benz a pregătit o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Cutia dispune și de un mod manual care poate fi exploatat prin intermediul padelelor aflate în spatele volanului. Transmisia pusă la dispoziție de constructorul german are momente în care smucește la pornirile de pe loc și apar chiar și situații în care se "bâlbâie" în timpul retrogradărilor.

  • Vlad, joi, 31.10.2019 10:13

    115 Cp - 43000Euro? E o greseala?

  • Parere, joi, 31.10.2019 10:32

    Plastic peste tot. Frumos colorat, nu am ce comenta aici, dar tot plastic ramane. Rusinica Mercedes! De fapt, se vad aceste lucruri la toti producatorii germani. Mai deunazi, Golf-ul pare o masina coreeana la interior, plastice tari in zone la care nu te asteptati in trecut. Cost reduction peste tot. Trebuie sa platesca amenzile de undeva si doar nu o sa reduca din marja de profit.

  • DanG, joi, 31.10.2019 10:42

    Am dat click pe articol doar ca sa vad pretul, si nu am fost dezamagit :-) Si-au luat-o demult in cap producatorii premium cu preturile, acum 5 ani cred ca luai un C-Klasse destul de bine dotat la banii astia, acum iti iei un A Klasse de 1,3 si 115 cai. Masina arata beton si interiorul este la fel, dar imi poate cineva explica ce este premium la acceleratie 10,6 secunde pana la 100 si Motor de 1,3? Stai in masina ta de 43000 Euro si tremuri de fiecare data cand trebuie sa faci o depasire sau sa schimbi banda pe autostrada. Nici consumul nu ma da pe spate, scot aceleasi valori cu hulitul 2.0 TDI de pe Golf 7. Cred totusi ca Mercedes si-a facut bine temele si stie ca pentru clientii A-Klasse motorul este lipsit de importanta, aspectul trebuie sa primeze.

  • masca, joi, 31.10.2019 10:42

    Am o cunostinta care are modelul vechi luat de nou,nu e mutumit absolut deloc.Acum are o dorinta clara :Duster! Din punctulo meu de vedere masina de fite pentru pițipoance,in Cluj e plin de fufițe cu cla-uri...

  • DanG, joi, 31.10.2019 10:54

    @Parere Golf-ul nu pare masina coreeana (inca) la interior, dar nu se stie cum este Golf 8. Am vazut ca au eliminat telescoapele de la capota, acum trebuie sa pui tija ca la Skoda. Are plastice tari doar sub cotiera si, cel mai deranjant, deasupra usilor din spate. Ma gandeam la nesimtirea managerului care a venit cu ideea asta, dar pana la urma o economie de 10 Euro/masina sunt 10.000.000 Euro/an la cate Golf-uri se vand. El primeste o prima babana si pleaca fericit in concediu si noi ramanem cu un produs inferior.

  • 418561, joi, 31.10.2019 11:05

    una dintre cele mai interesante masini din prezent, pentru cine isi permite un Mercedes, desigur tot ce iti poti dori: confort, lux, stil, eficienta (n-am cum sa nu-i dau dreptate lui @PMC), rafinament, tehologie, siguranta. doar daca ai trai in Germania si ai umbla mult pe autobahn-uri ti-ai dori (poate) ceva mai multa putere, dar pentru conditiile traficului din RO, puterea micului diesel este perfect suficienta. de mi-as permite, as alege aceasta masina cu clasa, cu precizarea ca as opta pt versiunea hatch, pt mine mult mai adaptata ca dimeniuni si nevoi de spatiu de bagaje

  • Anonim, joi, 31.10.2019 11:15

    Din pacate toti producatorii au crescut preturile si au scazut pe alocuri calitatea materialelor folosite . In schimb exista muult mai multa tehnologie la bord ca acuma 10 ani , mai multe sisteme de siguranta desigur ca si astea costa . Este totusi un Mercedes nu are cum sa coste putin si marca locala Dacia are deja masini in portofoliu care trec de 20 de mii de euro deci..... se poate

  • Tatraurs, joi, 31.10.2019 11:24

    Acelasi motor de pe logan,punte spate de caruta,jante de tabla in versiunea standard.Si nu e doar 43000e,daca mai pui optionale sare lejer de suma asta. Nesimtirea constructorilor nemti de masini nu are limite,nici prostia clientilor lor. Sa ceri 3500e pe o navigatie si un sistem audio mai ok mi se pare marlanie pe fata. Versiunea pre facelift avea tija la capota,am vazut asiatice dd 10000e cu amortizoare telescopice. Cate sute de euro mai costa covorasele?

  • Moldovean, joi, 31.10.2019 11:34

    Asiatice cu amortizor? Ba mai mult, modelele Dacia au amortizor! Eu am amortizor pe Lodgy și cred că și Logan are.

  • zet, joi, 31.10.2019 11:52

    la dacia, la nemtoaice sau la frantuzoaicele troace e normal sa aiba amortizoare la capota, petreci destul de mult timp acolo, deschizi de multe ori capota. la asiatice, deschizi doar sa pui lichid de parbriz, lipsa amortizoarelor e de inteles si e un compromis acceptat. am ras de ala cu interioarele de coreene. tati, interioarele coreenelor contemporane sunt bune, plastice moi acolo unde pui mana, imbinari excelente. de curiozitate, ai vazut vreun interior de reno? dar vreunul de suzuki? dar de fiat? acolo intr-adevar zici ca esti teleportat in timp la 'mase plastice'

  • Tatraurs, joi, 31.10.2019 12:00

    @zet Vezi ca mercedesul de fata are motor de frantuzoaica

  • 5+65, joi, 31.10.2019 12:22

    @DanG: iti inteleg uimirea legata de preturi, dar hai sa ne gandim ce contine o masina de azi fata de una de acum 5-10-15 ani. Cate sisteme, cate accesorii, cate reglementari trebuie sa intruneasca astea noi fata de cele din trecut...inca ceva...nivelul general de trai in toata Europa a crescut, inclusiv in RO. Nu-i asa ca castigi incomparabil mai bine azi fata de acum 5 ani? Esti un cost semnificativ pentru angajator / daca cumva lucrezi la M.Benz atunci vei fi de acord ca un A-Klasse sa fie mai scump, ca Benz sa iti poata plati un salariu indestulator (fa abstractie de numele firmei) Legat de putere, repet, daca nu esti cumva vreun incepator crispat, puterea este absolut suficienta pt conditiile noastre. Cei mai multi soferi nu ajung sa-si cunoasca vehiculul suficient de bine pentru a-l exploata pe deplin si nici situatiile de trafic potrivite pentru respectivul vehicul. Asa se intampla si accidentele: se baga in depasiri la risc ca si cand ar conduce o racheta Porsche de 500 CP apoi dau vina pe masina ca n-ar putere sau ca nu trage. Tija aia pentru capota intotdeauna va fi mai fiabila decat telescopul, care se mai poate bloca, mai pierde ulei :) zic sa vedem partea plina a paharului @masca: Duster dupa MB??? nu prea imi vine a crede. De curiozitate, care au fost nemultumirile cunostintei tale? Iar punctul tau de vedere este chiar pozitionarea oficiala si explicita a MB: marca premium (de fite, daca vrei sa zici asa), deci nimic nou.

  • andrei, joi, 31.10.2019 12:41

    ca posesor de golf care are un interior ok, imi pica falca de fiecare data cand vad interiorul de a classe. imi place la nebunie. dar MB cu motor renault nu mi-as cumpara in veci. pe banii mei pot fi si eu pretentios. daca imi cumpara masina altcineva accept si motor de renault, pe ai mei nu.

  • lucas, joi, 31.10.2019 12:50

    @andrei: stai linistit ca motorul e scula, e complet revizuit de ei. Nu dadea Benz Genehmigung-ul daca nu era ceva realmente bun.

  • Andrei, joi, 31.10.2019 12:54

    Pare bine finisat, dar cam incarcat interiorul, mai ales in dreptul consolei inferioare. Nu inteleg rolul sedanulului. Cu motorizarea asta e o masina strict de autostrada sau de companie. Masina e prea grea pentru acest motor, imi aduc aminte cand am condus 116d de la BMW tot 1.5 Diesel/automat ca mergeam cu cutia in Sport si pe acceleratii lipeam pedala de mocheta, altfel te rogi de ea sa accelereze. La ce bani ajung astfel de masini, nu e de mirare ca, in scurt timp, masinile vor ajunge sa fie inchiriate/share-uite.

  • andrei, joi, 31.10.2019 13:00

    stau foarte linistit. ramane cum am stabilit. nu e cu motor MB, nu sunt interesat. dar interiorul ala e de vis. si cu gurile alea de aerisire de zici ca e avion. nu pot revizui prea mult la el, ca ii creste pretul mult in final. si oricum e ca si cum fac vreun amg din dci.

  • andrei, joi, 31.10.2019 13:01

    erata: voiam sa zic ca NU e ca si cum fac vreun amg din dci.

  • DanG, joi, 31.10.2019 13:56

    @5+65 Ai dreptate dar da-mi voie sa te contrazic :-) Nu cred ca salariile din Vest tin pasul cu cresterea preturilor, urmaresc si Auto Bild, AMS si Auto Zeitung si vad si acolo foarte multi nemti/austrieci nemultumiti la preturile unui Golf de exemplu, lasa comentarii pline de venin. Nu mai zic ca acest Mercedes costa mai mult de 43000 Euro la ei, in Germania sau Austria masinile noi sunt mult mai scumpe decat in Romania. Referitor la dotarile pe care le are azi un A, de acord, este mult mai dotat fata de modelele din trecut: display-uri mai mari, mai multe briz brizuri, mai multe sisteme de siguranta, dar si producatorii folosesc aceeasi platforma la mult mai multe modele decat in trecut. Uitat-te la MQB pe Wikipedia, cred ca VW a bagat platforma asta la vreo 30 de modele de masini. Eu in ecuatia asta vad in primul rand actionari si sefi multumiti, prime mari la manageri si taieri de costuri exact pe partea pe care mai demult se punea pret: motoare, suspensii, izolare fonica, materiale la interior.

  • vianu, joi, 31.10.2019 14:24

    poate ca unii dintre voi ar putea avea bunul simt sa intre pe un configurator de la Mercedes din Germania, Franta, etc sa se lamureasca care sunt dotarile si preturile unui A Klasse si asta inainte de a deschide gura succesuri

  • adi_10, joi, 31.10.2019 15:02

    vai cata dezamagire in ceea ce priveste motorul. Pai puteti opta si motorul de 2.0 daca vreti mai multa putere. in rest masina este superba, am vazut-o cateva minute si este o bijuterie, sunt convins ca vor avea vanzari f mari. Pretul nu mai este un impediment, o tot repet. Un audi a1 cu motor de 1.0 (un fel de carucior cu motor) costa 30.000 de euro. raportat la masina aia, restul masinilor par ieftine.

  • OVIDIU, joi, 31.10.2019 19:15

    STAI LINISTIT DOMNULE ANDREI SI TOTI CEI CA EL MEMTII DESTEPTI DE LA MERC SI BMW STIU CE FAC DE ACEEA AU LUAT MOTOARE DIESEL MERC DE LA RENAULT SI BMW DE LA PEUGEOT-CITROEN AU LUAT CE ESTE MAI BUN FIABIL SI EVOLUAT LA CAPITOLUL MOTOARE DIESEL DIN LUME BINEINTELES IN CLASA LOR DE CAPACITATE SI PUTERE

  • OVIDIU, joi, 31.10.2019 19:16

    NO COMENT DE CE

  • PMC, vineri, 01.11.2019 07:34

    In ciuda carcotelilor generale, acel motor Diesel de la Renault e un hipersucces! Asta e si motivul pentru care Mercedes l-a luat si l-a montat pe anumite modele. Cu alte cuvinte, nu Mercedes isi coboara standardele adoptand si adaptand acel motor, ci Renault primeste o uriasa bulina rosie din partea producatorului permium mondial nr 1. Renault si Peugeot au facut intotdeauna motoare Diesel ireprosabile, si germanii ai recunoscut ca pe langa TDIurile si motoarele de BMW care erau ca niste tractoare cu ceva ani in urma, francezii produceau Dieseluri rafinate si foarte fiabile in timp. In rest, de acord si eu cu parerea generala ca pretul e absurd. Contrar aparentelor, nici macar in tari ca germania sau Franta, cainii nu mai umbla demult cu covrigi in coada si nici cu carnatz Frankfurter in bot. Occidentalii europeni traiesc tot mai prost in ultimii ani, "gratzie" socialismului tot mai labartzat care o sa ne si ingroape pe noi cu frumoasa noastra Europa multi-kulti, in curand. Dar asta e alt subiect, n'asha? :)

  • PMC, vineri, 01.11.2019 07:43

    Inca 2 precizari mai am de facut 1. Cine isi doreste cu adevarat o masina ca asta si nu are pretentii precise de configurare, o poate lua de pe stoc din Vest cu preturi reduse cu pana la 7000 de eur sau chiar mai mult. Cum spunea cinva p'aici, preturile de lista n+au legatura cu pretul platit, daca nu esti fff pretzios, repet. 2. As avea si eu o carcoteala la o formulare din articol: nu Dieselul va convietui alaturi de suratele electrice, ci invers. :)

  • Kirotractor, vineri, 01.11.2019 09:38

    1. @sirca_maria: Nu înțeleg ce căutați, stimată doamnă, pe articolul ăsta cu Merțane -- doar avem skode fabii câte vreți cu Remat. :-))) 2. Mașina-i mișto ochiometric, nu contest -- dar, repet, în viziunea mea NU este un Mercedes. Și zic asta nu din cauza motoarelor Renault (egal dacă 1.33 TCe sau 1.5 DCi, nu contează -- sînt f. bune-eco-fiabile toate.) ...Argumentul meu (și nu numai al meu) e însă altul: o marcă de calibrul / panașul Benz nu ar avea ce căuta în clasa compactă. 3. Strict financiar-rapace-contabil vorbind însă, nișa asta nouă e exploatată cu maxim succes de toți așa-zișii premiumiști. Cu excepția Lexus poate, dar găsesc curând și japii formula cu priză subliminal-psihologică la orgoliul *semi-parveniților* cu ceva gen UX, după semi-eșecul CT. 4. Garda la sol a declinărilor A-Klasse non-SUV de cca. 11 cm (sau 9,8 cm în cazul AMG-Line, f. prizată la public deși 99% comandate cu motorașe anemice -- deh, *Mehr Schein als Sein* :-)) mă lasă în continuare ca la dentist. 5. Mega-tableta îmi pare la fel de kitschoasă, mulinetele aeratoarelor așijderea (Shimano? Daiwa? Chong-Xi?:-)) -- chiar dacă, nimic de zis, atât de căutata *finisare* e impecabilă (am și condus unul... evident că 180d, dar AMG-Line de-ți golește contu pe briz-brizuri și-ți tasează vertebrele cu jantele pe 19.) 6. ...Dar mai bine tac și-mi văd de Suzuchiu meu. :-)

  • Seth, vineri, 01.11.2019 10:03

    Nu conteaza ce ai sub capota, conteaza ce crede lumea ca ai sub capota. :))) Masina facuta special pentru snobul din tine.

  • PMC, vineri, 01.11.2019 12:06

    @Seth: nu neaparat. Sunt enorm de multi clienti pe care chiar nu-i intereseaza ce e sub capota, ca e Diesel, ca e Otto, ca e de la Renault sau SsangYoung. Vor Mercedes. Si daca si-l permit pe asta si se intampla sa le si placa, il iau si nu mai stau sa-l caute la dintzi. Recunosc, si eu visez un C Klasse, nu pentru ca nu mi-as permite un E Klasse, ci pentru ca C chiar imi place de mult timp si ma uit cu jund la el. Dar stiu ca unul configurat decent e pe la 45000, si oricat de mult cresc ficatzii, tot nu se justifica un asemenea purcoi de bani...

  • s.com, vineri, 01.11.2019 13:12

    @DanG: La intrebarea ta: ce este premium la acceleratie 10,6 secunde pana la 100? eu iti raspund asa: poate pentru o marca premium iti pare putin astazi 10,6 secunde, dar daca te gandesti mai bine e o valoare buna. Era o valoare obisnuita de acceleratie pentru masini de clasa medie de acum 15 ani cand traficul era mult mai lejer. Azi, pe drumuri din ce in ce mai aglomerate ce faci cu masini rapide? Poate doar impresie vizuala si accidente, atat! Am avut pana de curandd un ford Focus luat de nou in 2016, echipat decent, care prindea suta in aproape 13 secunde, decci o masina normala pentru oameni normali, nu pentru raliuri, ci pentru mers in limitele legale. Poate cu banii aia puteam sa imi iau ceva premium second hand de 6-7 ani vechime si mult mai rapida, dar nu am nevoie de asa ceva. Stii care e treaba: eu mergeam normal, iar pe langa mine vitezomanii cu masini scumpe si rapide treceau ca fulgerul, de credeam ca eu stau pe loc. Si nu de putine ori mi s-a intamplat sa-i prind apoi din urma, ei fiind cu masinile infipte in vreun copac, tamponate intre ele sau rasturnate in santuri. Deci cine a ajuns primul la destinatie in cele din urma: eu cu masina mea lenta sau ei cu rachetele lor bengoase? Intre timp am dat FOcusul din nevoi marite de spatiu si mici suparari cu masina si am luat o Skoda, tot nuoua, tot decent echipata, cu un motor de baza. E nitel mai rapida, cu circa 11 secunde pana la suta, fata de 13, dar istoria se repeta, fii atent: Acum doua saptamani la iesirea din Buc spre Piteste, eu mergeam normal si inca de la ierisrea din oras un Audi Q5 sau probabil SQ5, cu roti foarte late , oricum ceva super fortos, imi da flashuri disperate sa ma dau la o parte. Ma dau, trece pe langa mine cu cred ca nu exagerez daca zic 200 km/h si se pierde in zare. Pe la benzinaria OMV de la km 50 ghici cine era cu Audi-ul facut zob? Exact, grabitul flaashuitor, care intrase grav intr-o dubita. M-am amuzat copios. Acum, sa te intreb si eu pe tine, ce e premium in a-ti face masina zob din prostie si aroganta? Premium inseamna atitudine, in primul rand. Adica stii ca masina ta prinde sutta in 5 secunde, nu inseamna ca trebuie sa dovedesti asta cu fiecare ocazie. CU +20k cat am dat pe sKoda sigur gaseam sa imi iau si eu ceva sh de prins suta in 5 secunde, dar eu am optat pentru confort si siguranta, nu pentru riscuri inutile si figuri. M-am lungit, dar sper ca m-am facut inte;es. Stima!

  • zarnesteanu, vineri, 01.11.2019 14:32

    @s.com, Respect! Perfect adevarat ce spui. Trebuie sa fii serios dus cu capul sa tragi tot timpul de o masina care face 100 km/h in 5 secunde. E foarte buna sa te ajute din cand in cand sa iesi dintr-o situatie mai stransa. Dar sa mergi ca la Formula 1 pe soselele publice, denota prostie crunta si sfidarea vietiilor celor din trafic. La mine in sat daca faci asa ceva, lumea te raporteaza la politie si te aia au grija sa te astepte la urmatorul exit. Mi s-a parut totdeauna ridicol cat de tare se marche-aza pe 2-3 zecimi de secunda diferenta intre diferite marci. Pai astea le pierzi instant la timpii de reactie, la stilul de condus, la incarcatura masinii, presiunea si temperatura cauciucurilor, etc etc. Dar cel mai tare ma distreaza cand dupa ce ai invatat dinamica traficului pana la lucru si inapoi, stii exact cand si unde sa schimbi o banda sau alta. Si smecheri de smecheri care taie fata la milimetru oricui, ii vezi ca raman in urma cand traficul se taraste cu 20-30 km/h la urmatoarea infundatura. Ultima oara cand am fost in Romania, mi-a luat o ora jumate sa traversez Brasovul. De la Rasnov la Brasov pur si simplu se merge in coloana ca furnicile. La ce iti trebuie o masina mare si puternica? Una electrica mi se pare ideala pentru congestiile din Romania. Nu sunt scuze pentru performantele "slabe" ale A Class-ului, dar fiecare zona de pe glob isi are clientela ei. Aici la mine, oferta Mercedes incepe de la 2.0L turbo si ajunge pana la maximul gamei. Pentru ca ai spatiu sa te desfasori si consumul nu e un factor in capul listei decat pentru foarte putina lume. Eu cred ca Mercedes a estimat foarte bine piata pentru Europa de Est.

  • DanG, vineri, 01.11.2019 15:10

    @cei de mai sus Nu cred ca m-ati inteles. Eu am intrebat ce e premium la acest motor de 1,3 si acceleratie de anii 80 dat fiind faptul ca masina este construita de Mercedes si costa 43000 Euro varianta testata. Nu as avea nimic impotriva daca era pus pe un Polo, Logan, Megane, etc. Drept dovada, contraexemplul dat este cu Focus si Skoda, la alea da, se poate pune acest motor pentru ca sunt departe de acel pret si nu sunt considerate masini premium.

  • -59+-*5456, vineri, 01.11.2019 15:36

    DanG, nu stiu de ce te axezi asa mult pe motor. e un motor foarte bun, cu putere suficienta. diferenta de pret pentru a trece la un motor superior nu e asa semnificativa (valabil la orice marca, cu conditia sa pastrezi aceeasi echipare, acolo unde e posibil), in schimb in pretul ala de 43000, ai, dupa cum spuneam si eu mai sus: tot ce iti poti dori: confort, lux, stil, eficienta (n-am cum sa nu-i dau dreptate lui @PMC), rafinament, tehologie, siguranta., ceea ce la masinile enumerate de tine (Polo, Logan, Megane, Focus, Skoda) nu vei gasi vreodata, fiind masini relativ modeste, de masa, cu limitarile lor stabilite clar inca din faza de proiectare, pentru a putea fi ieftine. MB inseamna calitate si prestigiu plus enorm de multa investitie in R&D, la alt nivel fata de masinile populare.

  • s.com, vineri, 01.11.2019 15:55

    multumesc, @zarne, echilibrat ca intotdeauna si cu completarile potrivite! @DanG: esti amuzant cu stabilirea cronologica a masinilor dupa valoarea acceleratiei: Deci daca acest A-Klasse cu 10,6 secunde e din anii '80, atunci Skoda mea cu 11 secunde e poate din perioada revolutiei taranesti de la 1907, iar Fordul de dinainte, cu cele 13 secunde ale lui era de pe vremea lui Mihai Viteazu. Urmand pe aceeasi logica, probabil doar Ferrari, Porsche si Lambo pot face parte din prezent, iar Veyron deja soseste din timpuri viitoare. Sa fim rezonabili deci...asa cum zice si @zarne mai sus, diferentele astea de cateva secunde sau zecimi nici nu conteaza in real life. Imi aduc aminte ca un jurnalist englez , (Matt parca de la carwow) testa un Megane RS cu cutie manuala si cat s-a chinuit el sa atinga cele ~6,5 secunde oficiale pana la 100 km/h si tot nu a reusit, mereu ii ieseau 2-3 secunde in plus. La automate poate e mai usor , ca face masina treaba pentru tine, dar la manuale doar un pilot profesionist iti atinge acele secunde. Iar noi nu suntem piloti, nu va mai cramponati de acele cifre.

  • mbz, vineri, 01.11.2019 19:26

    cine sa gandea acum 50 ani ca in 20 20 o sa avem merțane cu osie pe spate si 8 supape?

  • SSS, sâmbătă, 02.11.2019 17:28

    E motorizare de baza, de asta l-au pus aia de la mercedes, nu ca e cine stie ce minune tehnica. Rusinica, cu acest pret imens. Acum 10 ani luai touareg dotat, 3.0tdi v6 mountain parca era versiunea... acuma iei a-class 1.5 dci... Oricum sunt niste prastii cu tractiune fata. Vrei mercedes adevarat, iei de la E-class in sus, dar nici nu vreau sa stiu cat costa unul ...

  • zarnesteanu, sâmbătă, 02.11.2019 18:30

    Adineauri am fost la dealer si mi-am pus fundul intr-un A Class hatch si un CLA. Am ramas surprins cat spatiu interior poate sa aiba. Ochiometric as zice ca e chiar in pic mai mare ca C Class-ul meu (W204). Calitatea interiorului e la ani lumina de C Class-ul meu. Au progresat enorm fata de anii trecuti. Probabil ca se si conduce fabulos. Da, poate ca scumpa dar e un Mercedes adevarat la toate capitolele.

  • adi_10, luni, 04.11.2019 10:14

    @zarnesteanu - nu mai spune ca Mercedes a progresat si ca masina arata super bine. tu nu intelegi ca aici daca vrei sa fii in ton cu "lumea" trebuie sa lauzi Loganul si masinile asiatice? nu ai voie sa lauzi un Mercedes care arata si se conduce impecabil.

  • Kirotractor, marţi, 05.11.2019 10:49

    Încă una și mă duc -- simțind că-i nevoie de câteva clarificări în plus ref. la justețea sau nu a polarizării sesizate (din nou) și la testul ăsta, între... - badge-snobismul deseori exagerat - badge-bashingul... la fel de exagerat Întâmplător am avut ocazia să conduc recent aceeași motorizare 1.5 DCi și pe A-Klasse 180d 116 CP (hatch, nu sedan, da-i irelevant detaliul) și... Megane, tot hatchback și el, dar cu *numai* 115 CP sub capotă. -- :-))), marketo-abureala să trăiască. ...Ambele, cu nivel de echipare pretențios (dar nu mai psih_analizez asta.) ...Diferența de preț?! -- De la simplu la dublu, și ăsta-i de fapt factorul decisiv al comparației. Merțanul are, indubitabil, unele plusuri (design mai dinamic, ceva mai silențios înăuntru, mai atent finisat și cu scaune mai sportiv-comode... normal cumva, ca AMG-Line.) E și mai greu însă -- chestie pozitivă pentru unii prin prisma siguranței pasive, deși ambele mașini au 5 stele EUro-îN-Cap. D-aia Megane-ul l-am simțit o idee mai vioi, dar clar că nu niște zecimi de secundă contează, ci surpriza unei suspensii superioare A-ului nu doar la capitolul confort (de așteptat vs. AMG-Line cu jante pe 19), ci mai ales ca ținută de drum. ...Inclusiv în viraje era mai puțin subvirator, holy sh.t ! Concluzia -- scurtissimă, că deja m-am lungit nepermis de mult: 3-4.000 € recunosc că ar merita în plus A-Klasse pentru plusurile de stil + calitate percepută, dar nu 20.000. :-P

  • zarnesteanu, miercuri, 06.11.2019 02:14

    @kiro, foarte bun commentul, ca de obicei :). Si mie mi se pare o diferenta enorma de 20,000 de euro fata de un Megane, dar .... totusi gasesc clientela care sa le cumpere marfa. In America de Nord, Renault e inexistent, deci nu prea exista termeni de comparatie, decat cu alti producatori premium. Asa ca o sa le tina figura. Legat de tinuta de drum, fiind mai grea e normal sa fie mai "moale". Iar asta nu e o problema pentru ca e in spiritul Mercedes. Totusi, ce mi se pare alarmant este faptul ca tinuta de drum e penalizata atat de mult din cauza suspensiilor. Dar cum in America de Nord vine doar cu motorizarea de 2.0L, asta inseamna suspensie multi link, deci pe continentul asta nimeni n-o sa bage de seama asa ceva :):):)

  • raduvlase, joi, 07.11.2019 12:04

    Ca un fan infocat Mercedes, ma rusinez si imi vine sa ma ascund cand vine vorba de A, A sedan, CLA cu echiparile de baza cu motor de origine Renault (si nu numai) si preturi de E. Am un prieten care si-a cumparat vechiul CLA250 (de nou), si e mega dezamagit de calitatea interiorului. Si asta ma dezamageste crunt! Pentru ca de dragul marjei de profit si a pretului actiunilor la bursa, se fac rabaturi la lucruri esentiale, care au adus brandul Mercedes acolo unde este astazi. Cursa asta disperata de a avea vanzari cat mai mari, a facut ca unele decizii luate sa fie contrar valorilor Mercedes: calitate premium, confort suprem si fiabilitate maxima. Nu spun ca un model de clasa compacta nu poate fi foarte bun pentru a satisface numarul de modele vandute, dar cand o faci cu motoare de 1,5 litri diesel si cu calitate net inferioara statutului brandului, ceva nu e ok. Si mai ceri si 43 mii de coco...fuck this shit.

  • Gica Petrescu, joi, 28.11.2019 18:18

    Masina e pentru cine isi permite... Vrei eleganta, iti cumperi Mercedes, indiferent ca e A B C E. Vrei tziganie de masina, iti cumperi ca tot romanu un VW break sau un golf cu 10 mii si stai prin service cu ea, da nu stai ca sunt proaste, ci ca au juma de milion de km. Sau iti iei un BMW mai vechi, tot la juma de milion de km, si stai si cu ala numa prin service... ca doar esti smeker. Orice masina noua e scumpa, indiferent ca e renault, mercedes sau mazda, diferenta de pret o fac calitatea si rafinamentul. Daca vrei masina pt 3-4 ani, iei renault, mazda, daca vrei masina pt 10 ani, iti iei mercedes, si dupa ce te saturi de ea, o ia altu pentru inca 5 ani, ca doar e Mercedes. Normal n-ar trebui sa fie nevoie sa faci depasiri ca la formula 1 daca am avea autostrazi mai multe, asa ca mai bine cu motor mai mic, ca sa mai invatam si noi sa fim mai calmi pe drumuri, ca nu suntem pui de Schumcher sa depasim ca pe circuit.