Interior
Cum te diferențiezi de fratele tău de platformă atunci când vrei să îți croiești un drum propriu în industrie? Căutând să te îndepărtezi cât mai mult de versiunea germană, bineînțeles. Cupra Born are un interior care, deși are proporții similare cu ale lui iD.3, vine cu o identitate proprie.
Punctul central e reprezentat, cu siguranță, de scaunele sportive din față. Cu tetierele integrate în spătar și sigla Cupra pompos afișată, nu ai cum să le ratezi. Nici tapițeria de Alcantara nu ai cum să o ignori și, per total, acestea au fost unele dintre cele mai confortabile scaune pe care le-am experimentat până acum pe mașini fără pretenții premium. Susținerea laterală este excelentă, iar șezutul și spătarul nu sunt rigide deloc.
Alcantara mai poate fi regăsită și pe panourile ușilor, iar pe bord găsești un material textil numit Dinamica, al cărui rol este să mai reducă din suprafețele acoperite de plastic. Ce-i drept, acolo unde dai de eternul plastic senzația nu e foarte plăcută, acesta fiind destul de neprietenos la atingere.
Mi-au plăcut și toate detaliile aurii de la bordul lui Born. De la aeratoare, la cotiere, acestea puteau fi observate peste tot, inclusiv pe volan, unde butucul este făcut din „fibră de carbon”.
Spațiile de depozitare sunt chiar generoase, de la panourile ușilor până la cotiera destul de adâncă și torpedoul încăpător. În portbagaj s-ar fi putut mai bine, 385 de litri fiind destul de puțin, mai ales comparativ cu cei 420 de litri ai lui Nissan Leaf. Nu-i nimic, se poate și mai rău, Kia e-Soul fiind oferit cu 315 litri de stocare.
Din fericire, pentru pasageri vei avea destul de mult spațiu. Chiar și patru persoane de peste 1.8 metri vor avea loc în Cupra Born, fără probleme. În spate, podeaua plată te poate face să crezi că ai putea înghesui trei adulți acolo. Însă, deși vor avea loc la picioare, lățimea lui Born va fi factorul limitator.
Ergonomia este, probabil, cel mai slab punct al acestui interior. Ca și pe alte modele construite pe platforma MEB, lipsa butoanelor fizice este un calvar de multe ori, transformând chiar și o operațiune simplă, precum reglarea temperaturii interioare, într-o corvoadă.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???