Tinuta de drum
Cupra Born este și se simte în majoritatea condițiilor ca o mașină "normală". Iar asta va fi o senzație care va câștiga clienți pentru marca ce încearcă acum să își facă un nume.
Iar asta se întâmplă și datorită unui concept dinamic excelent, care începe cu o platformă tehnică cu roți motrice spate. Concentrat în general pe confortul pasagerilor, modul în care au fost setate suspensiile este unul echilibrat și filtrează toate elementele naturale, care bat organizarea autorităților când vine vorba de suprafața de rulare. Chiar și cu acele jante de 19 inch, destul de generoase, dar superbe din punct de vedere estetic, mașina este digerabilă, echilibrată și coerentă când vine vorba de modul în care pasagerii percep confortul la bord.
În oraș vei fi uimit de diametrul cercului de bracaj, atunci când Born îți va dovedi că e posibil să întorci din prima acolo unde până acum făceai trei manevre. În afara orașului, vei comuta între modurile de rulare Eco, Comfort și Sport fără să simți modificări radicale între ele. Poate în cazul Eco, acolo unde Born devine destul de sedat și lent. În rest, nu-ți imagina că modul Sport inventează turbina și compresorul în lumea auto electrică. Pe viraje, Born se va înclina acceptabil în dansul ruliului și își va face simțită masa de 1700+ de kilograme, echivalentă cu cea a unei compacte pe benzină cu toate locurile ocupate de pasageri.
Nu mi-a plăcut însă lipsa de feeback din sevodirecție și nici modul în care funcționează pedala de frână. Aceasta are două trepte, destul de ușor de simțit atunci când treci de pe frânarea regenerativă pe cea mecanică. Din fericire, Cupra Born are un mod de frânare regenerativă adaptiv, ceea ce înseamnă că nu va trebui să insiști de multe ori cu piciorul pe pedala de frână. Mașina va încetini mai mult sau mai puțin folosind motorul electric de pe puntea spate, conform cu situația din trafic.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???