Consum

4.0

Cei de la Dacia declară, pentru Bigster 4x4, un consum mediu de 6.1 l/100 km, cifră de care, sincer, nu prea am putut să mă apropii. În oraș, mai ales în zone aglomerate, consumul sare de 9l/100 km, un lucru de înțeles până la urmă având în vedere că tragi după tine un dulap pe roți.

În zonele extra-urbane poți scoate un consum între 6 și 6.5 l/100 km, iar pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul în bord era de 7.7 l/100 km.

Chiar dacă Bigster nu se simte ca o mașină submotorizată, trebuie să înțelegem că are un agregat micuț, din care sunt extrase niște resurse mai mult decât decente. Prin urmare, consumul tinde să fie mai mare.

Când vine vorba de rivali este puțin mai complicat. Desigur, trebuie să ne uităm la modele de segment C care vin cu tracțiune integrală. Totuși, datorită prețului accesibil pe care îl are Bigster, se cam află într-o ligă proprie.

Chiar și așa, am reușit să găsim 3 modele cât de cât apropiate. Astfel, Ford Kuga cu motorul de 1.5 litri și tracțiune integrală are un consum mediu de 6.8 l/100 km. Nissan Qashqai, în versiunea 4WD are un consum mediu oficial de 6.9-7 l/100 km, iar Volkswagen Tiguan cu motorizarea diesel și tracțiune integrală, are un consum mediu cuprins între 6.2 și 6.5 l/100 km.

  • Matei_cel_nou, vineri, 25.07.2025 11:23

    O mașină extrem de reușită, deja se vinde peste toate așteptările. Designul, proporțiile, prețul. Poate la siguranță se putea mai bine dar sigur ar fi crescut prețul.

  • Jian de la Calafat, vineri, 25.07.2025 12:20

    ANPC-ul doarme si la aceasta ora ?!? Smallster se impunea sa se numeasca, Bigster reprezinta o grava insulta la adresa consumatorului. 1)- motoare obscen de minuscule (3 pistoane), dovedite betege daca nu-s mentinute exclusiv in plaja de cuplu maxim, care-i si aceia intr-atat de ingusta incat tre' sa posezi aptitudini de echilibrist. 2)- siguranta activa este o notiune abstracta pentru 2025, recentul moose-test -64km/h patetici- a dovedit ca produsul este un real pericol pentru soferii care n-au absolvit cursurile unei scoli de pilotaj. D-le Irimia, constat ca sanctionati zestrea redusa a stelelor la EuroNCAP. Nu va pun la zid, este optiunea dvs, doar ca tre' sa revenim insa la esenta. Macar cea activa sa se fi regasit la cote mai mult decat rezonabile, dar, ce sa vezi, acolo e chiar jale.... 3)- privarea obsesiva de singura motorizare care-ar scote Dacia nu doar din letargie, ci, vital pentru Dacia, tocmai din anonimat. Evident, este vorba de delicioasele dCi. Cu un viril 2.0 dCi (160- 190 CP) sub capota, parca merita sa poarte titulatura de Bigster, cu un rahitic 1.2 Tce, Smallster este unica optiune, asta doar pentru a nu face o notiune abstracta din deferenta minimala care se impune sa fie oferita consumatorului. ANPC, wake up !!!

  • dan_grc, vineri, 25.07.2025 12:50

    Într-adevăr, Bigster reprezintă apogeul gamei, prețul în segment este foarte bun, poate ar merge si-un motor cu 4 cilindri pe viitor, măcar benzină, cu putere ceva mai mare, știu că există în varianta de top, sistem hibrid cu 1.8 aspirat, dar acest motor turbo până în 200 cai ar fi ceva ce Dacia n-a avut niciodată și s-ar potrivi pe o mașină mare .

  • nsrei, vineri, 25.07.2025 13:56

    producatorul sa ne explice de ce vinde dacia duster 2025 la moldoveni cu motorul 1.5dci. Auzi apogeul marcii , poate hipogeu. ANPC, sub umbrela noii conduceri trebuie sa se indrepte de indata cu controale asupra firmei dacia care face masinile la limita de jos a sigurantei, si atat de proaste ca nu pot trece in mod satisfacator nici macar testul elanului.

  • nsrei, vineri, 25.07.2025 13:59

    in plus dacia trebuie sa explice numai decat cum o masina ca duster dezvoltata pe o platforma simplificata de sub compacta pe numele ei CMFB-LS ( L:S Low specification) poate sa coste 3 zeci de mii de euro. Este ceva ce trebuie investigat cu ajutorul ANCP

  • Exagerari, vineri, 25.07.2025 14:47

    Silvian, asa'i că cei 3 pasageri aveau împreună 70 de kg? Iar bagajele lor constau în cate o sticla de apa de 0,5 l? Oricât aș vrea să te cred, realitatea dovedește că exagerezi. Dacă ești singur în mașină, merge, dar când pui în mașină 4 adulți, fiecare cu câte o valiză de 10kg, aproape atingi capacitatea maximă de transport și timpul de reactie a motorului se dublează! Plus turație și consum mare, uzura accelerată. Înțeleg că nu ia 5 stele ncap ca'i lipsesc sisteme sofisticate de asistență, dar o protecție a pasagerilor sub 70% este chiar jenant.

  • dan_grc, vineri, 25.07.2025 15:02

    @nsrei Este destul de simplu, Republica Moldova nu este în UE, 1.5 dci este Euro 6, în vreo doi ani intra Euro 7, ar fi devenit si mai scumpă, puteau sa-l ofere până în 2027, poate că merita, poate nu, așa au hotărât.

  • Jian de la Calafat, vineri, 25.07.2025 15:21

    @dan_grc 1.5 dCi se muleaza perfect pe Sandero, Logan, posibil Jogger. Un bicilindru de 730 cm3 dCi este ireprosabil pentru Spring. De ce este cantanota Dacia in jumatati de masura pentru modelele SUV? ...Asta daca motorizarea 2.0 dCi poate fi perceputa ca usor burgheza.... E nevoie de o minima luciditate pentru ca raportul performante/gabarit/satisfactii sa se afle la cote acceptabile, Renault detinand un dCi aproape nou, 1.7dCi, lansat la sfarsitul deceniului trecut, in doua versiuni de putere, 120 si 150 CP. Cu un astfel de motor, capabil sa ofere 340 Nm, lucrurile functioneaza intr-o alta liga pentru potentialul posesor, aceia a firescului, a deplinei normalitati, a atat de dezirabilei ireprosabilitati.

  • eu, vineri, 25.07.2025 15:57

    deja e obositor sa tot vad dileala asta cu dCI... am avut masina diesel si acum am una hibrida si nu m-as mai intoarce la diesel pentru nimic in lume. Si cam asta e trendul si in toata Europa, se vede ca cele hibrid au tot crescut la vanzari pe cand diesel o ia la vale.

  • Bălăceanca, vineri, 25.07.2025 16:12

    Jenică, azi primești doză dublă de siropel, ca să dormi liniștit. Și șervețele să te ștergi de spume la gură.

  • Kap, vineri, 25.07.2025 18:35

    Atâtea comentarii și atâta venin împotriva mărcii românești (da, a Renault, că oricum a prezentat mai mult din modele Renault) nu se explică decât prin interese la concurență, că necunoaștere n-are cum, numai dacă citea comentariile noastre aici la articole despre Dacia, orice om normal se informa cât de cât. Vi s-a-nchis gura cu airbagurile, cu dotările dar tot ar trebui să fie aproape moca orice dacie. De ce nu vă vedeți voi liniștiți de modelele concurente aflate la zeci de procente din preț distanță (mii bune de euro) sau de chilipirurile cu care veniți când vă-ntrebăm și noi profanii care ar fi variantele echivalente la preț comparabil? M-am săturat să combat minciuna de Vitan cu ”dacie de 30k” (Duster poate fi luat cu sub 20.000 EUR) și toate cârcotelile la mintea elanului scornite la adresa modelelor Dacia. De ce vă mai pierdeți timpul de semințe cu noi, mari experți în Ssang Yong și SH-uri? PS: ANCP? Ați înființat Asociația Naționaliștilor Cârcotași la Păcănele?

  • Matei_cel_nou, vineri, 25.07.2025 18:49

    @kap Ai o bere virtuală de la mine.

  • Matei_cel_nou, vineri, 25.07.2025 18:53

    "Un bicilindru de 730 cm3 dCi este ireprosabil pentru Spring" Ninonino :))

  • Al Bundy, vineri, 25.07.2025 22:39

    Bun, se pare că e la moda propulsia hibridă (benzină - curent electric)... E ok în oraș dar nimeni nu spune despre uzura prematură a motorului din cauza repetatelor porniri și opriri ale acestuia (motorul termic). De aici rezultă că parametrii optimi de funcționare nu sunt atinși iar în scurt timp apare fenomenul de diluție ulei cu benzină. Asta e valabil la toate mărcile, inclusiv Toyota. Mai departe nu mai scriu, știți cu toții ce se întâmplă când uleiul nu mai lubrifiază corect lagărele, manetoanele, etc... Nu sunt hater, am scris doar despre problemele întâlnite. Ceea ce se economisește cu consumul de carburant, se pierde la reparațiile capitale.

  • Dizăl Rulz Forevăr, vineri, 25.07.2025 23:31

    Nu e bună. De banii ăștia îmi aduce vărul limuzină dă pă Germania, TDI cu I-ul roșu, 90000km reali-reali. Nici platforma nu o plătesc că are el un tovarăș.

  • Kap, sâmbătă, 26.07.2025 12:03

    Mulțumesc, Matei, o s-o beau în viața reală ca să mă calmez când mai citesc exagerări pe-aici. Dau și eu una la fel dar fără alcool, să poată fi folosită în loc de cafeaua din timpul încărcării bateriei. Poate un pic de hamei în loc de cofeină mai stinge contrele neconstructive.

  • Jian de la Calafat, sâmbătă, 26.07.2025 12:25

    Este mai mult decat evident, am de-a face cu destui diletanti a caror unic scop -voluntar sau involuntar- este sabotarea Dacia. Tocmai de aceea, este de datoria mea sa va cautionez si, deopotriva, sa va demonstrez cu date certe ca Dacia a luat (si) cu Bigster decizii cat se poate de eronate. Asadar, dupa cum probabil habar n-aveti, in toamna urmeaza sa apara un facelift amplu pentru Sandero Mk3, primenire estetica fiind sustinuta de o metamorfoza a motorizarilor care sa indeparteze Sandero Mk3 de ridicol in segmentul B. Motor turbo de 1.2 litri, 3 cilindri, TCe, disponibil în versiuni de 140 și 155 CP, atât în variantă pe benzină, cât și în versiune cu GPL. Este in discutie si accesul pentru Sandero la 1.8 Hybrid. Iata, o citadina primeste aceleasi motorizari -dpdv al CP- precum nava amiral, Bigster. Va las pe voi sa identificati pe unde-i anomalia, la Sandero facelift sau la actualul Bigster. P.S. Nu va grabiti cu raspunsul, este numai in detrimentul vostru sa reconfirmati incapacitatea de a progresa.

  • Bălăceanca, sâmbătă, 26.07.2025 13:29

    Anomalia Gavrilă? E pe etajul 2, aripa hitleriști.

  • Andrei, sâmbătă, 26.07.2025 16:04

    Cei care tot latră împotriva Dacia sunt cei care încearcă să își justifice achiziționarea unui cazan obosit în locul unei mașini noi cu garanție.

  • ds, sâmbătă, 26.07.2025 16:51

    @ al bundy Sunt lagăre cu acoperiri speciale care asigura un număr dublu, chiar triplu de porniri față de cele clasice pentru că se consideră că la pornire nu există presiune de ulei pentru ungere, demaroarele au o construcție mai robustă sau sunt dezvoltate sisteme hibride demaror-alternator. Există producători care au mers mai departe și la pornire aprind combustibilul dintr-un cilindru aflat în poziția potrivită lucru care duce la o pornire rapidă și ușurează muncă demarorului cât și încărcarea electrică.

  • Jon, sâmbătă, 26.07.2025 17:33

    Mare bătaie de joc sa ceri 30.000 de euro și sa nu vopsești compartimentul motor de ca ..... Dacia un ris de masina cu un preț enorm

  • Marin, sâmbătă, 26.07.2025 18:12

    Mult plastic motor de drujba vopsea putina și un preț exagerat pentru ce oferă

  • @jon @marin, sâmbătă, 26.07.2025 18:30

    unu nu-si ia pentru ca nu e vopsita la motor, altu' ca are motor de drujba. jon, nu-i asa ca nu prea ai avut de-a face cu masini noi ci doar cu gioarse de la samsar? Nu de alta, dar ai fi aflat ca sunt masini mult mai scumpe decat Bigster care nu au compartimentul motor vopsit. Nea marine, vezi ca sunt si cu motorizare de 1.8. Si mai vezi ca motorul ala, de drujba, cum va place voua "meseriasilor" sa ziceti, are mai multi cp decat vw tdi, cu i rosu.

  • Nu bate nu trăncăne, sâmbătă, 26.07.2025 21:15

    Au ieșit gunoierii la comentat :))