Dacia Duster

1.2 Benzina Turbo (TCe) 125CP 4x4 Man6 Laureate

Motor / Transmisie

4.5

Nu știu câți dintre fanii Duster s-au bucurat când au aflat că SUV-ul va primi un motor pe benzină de numai 1.2 litri turbo. Probabil foarte puțini, în condițiile în care suntem o țară prea săracă să privim mai departe de un diesel economic.

Recunosc că eu m-am bucurat să aflu că ”Prințul deșertului”, așa cum îl botezasem în cadrul primului test internațional, va împrumuta un propulsor pe care mare parte din redacția Automarket l-a apreciat atunci când l-a testat pe micul Nissan Juke.

AM TESTAT: Nissan Juke - ”Gândac ferchezuit”

Așadar, premize bune pentru benzinarul cu patru cilindri și 125 de cai putere. Primul motor turbo benzină instalat pe Duster aduce SUV-ul românesc în era downsizing-ului. Fără a-l priva însă de resurse generoase. Cei 125 de cai putere sunt completați de un cuplu motor de 205 Nm, resimțit de la 2000 de rotații. Prin urmare, rezerve suficiente pentru un SUV care impresionează și printr-o masă redusă.

Resursele puse la dispoziția șoferului îl recomandă ca o alegerea mai bună în fața deja învechitei unități de 1.6 litri 16 valve, care a suferit întotdeauna la capitolul cuplu motor. Duster pare mult mai vioi, iar motorul este dornic de drum indiferent de turații.

Personal, consider că dacă așezăm noul motor lângă celelalte opțiuni din gamă, noul benzinar de 1.2 litri poate fi cea mai echilibrată soluție în materie de rafinament și resurse.

Noul motor de 1.2 litri este asociat unei transmisii cu șase rapoarte, care nu impresionează prin precizie, etajată destul de scurt, pentru a favoriza accelerația.

  • Andy, marţi, 11.08.2015 13:16

    Nu inteleg de ce la alte modele de la firme gen Hyundai, Kia, Ford, Renault, Fiat, Chevrolet etc. ziceti ca finisajele sunt mediocre in timp ce la Dacia spuneti ca sunt decente. Primele exemple sunt la ani lumina in bine fata de Dacia. 2 stele jumatate era un punctaj mult mai corect pentru Duster la capitolul respectiv tinand cont ca plasticele respective nu rezista in timp (dupa 2-3 ani arata urat si paraie din toate incheieturile - scuzabil ca e totusi low-cost insa punctajul vostru nu e scuzabil). In rest e ok. Chiar si modelul 4x4 cu dCI e departe de a fi un baiat rau. La urma urmelor nu are sute de cai si nu e vreu pick-up american sau vreun Land Cruiser.

  • seva, marţi, 11.08.2015 13:52

    pai normal...consum ridicat,logic.sa muti un suv de ici colo cu un motor de drujba,cine dracu si-ar cumpara asa ceva?imi doresc un duster 1,5 110cp...in curand il voi avea, e drept second

  • xxx, marţi, 11.08.2015 15:02

    Va rog sa treceti preturile corecte, un 4x4 full ajunge lejer la 20000E. Eu am 4x4 1,5 dci 107cp pe care am dat 18600E aproape full din 2010 (fara "piele") este o masina onesta, 3 lucruri ma jeneaza, stergatoarele fac un zgomot infernal( poti sa pui si mama stergatoarelor dupa 2 luni rezultatul este acelasi, sa schimbi de 3 ori intr-un an este cam mult), zgomotul in rulare la 130km/h si consumul mediu este de 7,2 cam mult, departe de ce s-a anuntat. Ca sa fiu corect daca costa 16000E era masina perfecta

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 11.08.2015 15:43

    Mama ce consumuri, asta depaseste lejer accordul lui tata de 2.0 la consum, cred ca de "vina" este atat sistemul 4x4 cat si rapoartele scurte pentru tractare cred. Am observat asta la un Duster 1.5 dci facelift 2014, unde puteai pleca cu a 2-a lejer, prima treapta fiind mai mult pentru pante abrupte, in a 6-a la 2000 de ture avea 60km/h, ma gandesc ca varianta pe benzina este asemanatoarea in aceasta privinta.

  • gogu, marţi, 11.08.2015 15:55

    @automarket era interesant era daca autorul mentiona si un consum urban orientativ, nu doar ca sistemul start-stop functioneaza ok E greu daca si vrei 4x4, si consum bun in oras, dar si consum bun la viteza maxima pe autostrada. Plus ca nu te obliga nimeni sa mergi cu 130-140 la ora pe autostrada, se stie cat de mult conteaza o viteza redusa cu 10-20 km/h la o masina nu tocmai aerodinamica. Din cate stiu eu, consumurile la Duster, mai ales 4x4, nu au fost prea mici cu nici o motorizare.

  • hazard, marţi, 11.08.2015 16:59

    Cu motorul de 1,2 tce eu o prefer pe cea cu tractiune doar pe fata...

  • Lui, marţi, 11.08.2015 20:00

    comparatia cu Vitara dezanvantajeaza clar Dusteru. cu doar 700 de Eu in plus (varianta Passion ) ai o masina clar mai buna si mai dotata. vezi chiar test Automarket Probabil ar fi cazul sa mai lase din pret .

  • S, marţi, 11.08.2015 20:07

    Gusteru e o masina si nimic mai mult. E inconfortabila, consuma mult, rugineste foarte tare, calitatea este indoielnica. Atat ca este fiabila. De altfel, o masina 4x4 adevarata e cea cu diferentiale blocabile si reductor, astea sunt un fel de marionete, care daca le fortezi un pic le prajesti ambreiajul.

  • raku', marţi, 11.08.2015 22:01

    Este normal ca sa comentati toti.La fotbal,femei si masini romanii sunt cei mai mari cunoscatori.Nu sunteti posesori.masina proasta,rugineste,nu este fiabila,este urata,are plastice urate,Toti aveti rable SH ,dar sunteti mari comentatori la o masina cu o motorizare noua iesita acum 2 luni. Daca comparati rabla de Vitara cu chifteaua de Duster,ganditi-va ca intretinerea la japoneza este dubla ca la autohtona. Motorul de 1,2 tce va fi pus si pe cadavrul de Logan.Cu 125 cp sub capota ,la caroseria de 900 kg,va fi ghiulea rapandula. Inainte de a comenta inutil despre o masina noua,mergeti la un drive test,comparati preturi,cum se comporta masinile testate.Apoi scrieti coemntarii.Ati vazut pe strada Duster 1,2 tce si stiti clar ca nu este buna rabla ?

  • Roger, miercuri, 12.08.2015 09:19

    Interesant drive-testul, doar ca ar fi mai interesant cu un Duster fara tractiune integrala si pe un traseu mixt autostrada-oras-drum national la ore de varf si fara viteze ridicate ( gen viteza legala pe autostrada ) care sa ne indice un consum cat mai strans legat de realitatea de zi cu zi. In rest, fiecare se pricepe la masini dupa experienta si cultura auto pe care o are sau a capatat-o. La cat mai multe drive-teste cu masini "decente" si care sa corespunda cerintelor pietei auto romanesti!

  • mishazaitev, miercuri, 12.08.2015 09:48

    @gogu Duster nu este 4x4 permanent. Prin urmare orice legatura intre faptul ca este 4x4 si consum poate fi justificata, doar printr-o greutate ceva mai mare a modelului 4x4. si oricum este nesemnificativa. In rest ai dreptate, nu te obliga nimeni sa-ti iei Duster si sa gonesti, In rest, pentru o familie care mai detine o masina de oras, mi se pare chiar o achizitie ok, pentru o iesire la iarba verde, o padure, sau chiar un concediu intr-o zona in care trebuie sa mai parasesti asfaltul. Nu as spune neaparat ca ne aflam in fata unui "daunsaizing". In primul rand, duster nu este o masina atat de grea incat sa consideram un motor de 1.2 si 125 cp unul foarte mic. Sa nu uitam ca exista off roadere veritabile cu motorizari de dimensiuni similare (Daihatsu Terios, Suziki Jimny ). Nu imi spuneti ca sunt mai mici pentru ca au greutati similare. Si apoi in randurile producatorilor francezi masinile cu caracter polivalent, cu abilitatii off road , cu o greutate relativ redusa si cu motorizari mici au o traditie destul de veche. Sa nu uitam ca, as zice celebrul, Citroen Mehari (ca tot ati scris despre el recent) si mai putin cunoscutul la noi Renault Rodeo aveau motorizari si mai mici si mai putin puternice si totusi au facut fata cu succes scopului pentru care au fos destinate. @S Tu iar vorbesti fara sa stii. Ce inseamna masina 4x4 adevarata? Ca Audi Quatro nu era 4x4??? Daca prin 4x4 intelegi off roader veritabil, ei bine a zis cineva ca Duster ar fi off roader veritabil?!!! Este doar un SUV care merge mai bine in off road comparativ cu alte SUV-uri. Si are diferential blocabil! Ai habar la ce foloseste rductorul? Treapta intai de la Duster este atat de scurta si turatia la roata este atat de redusa incat chiar nu este nevoie de reductor. Dar pentru ca tot vorbesti de off roadere, da-mi voie sa te intreb, ai mers vreodata la limita cu un RAV 4, de exemplu? Te asigur ca nici nu visezi pe unde poate sa mearga masina aia. Reductor? Ei bine Subaru Forester are reductor. Asta nu o face cu nimic mai buna in off road decat Dusterul. Dar e foarte usor sa-ti dai cu parerea despre off road cand singurul off road pe care l-ai facut in viata ta a fost sa te sui cu masina pe bordura.

  • dew, miercuri, 12.08.2015 11:51

    vreti crossover Dacia 4x2 care sa consume putin?Luati un Sandero Stepway 1.5 dci

  • gogu, miercuri, 12.08.2015 13:26

    @misha alta explicatie pt consum ar putea fi si anvelopele. un coleg de serviciu si-a luat duster 2 si i-a venit din standard cu anvelope Continental all-season, cu rating E pt consum. Nu vad f bine in pozele de la test, dar n-ar fi exclus sa avem acelasi tip de anvelope si aici

  • numeprenume, miercuri, 12.08.2015 15:00

    Dusterul pe motorina, cel nou, Euro 6, nu mai consuma atat de mult: in rodaj, cam 5.5 la drum, si in jur de 6.5 in oras. Si in timp, dupa cateva mii de km, valorile astea vor mai scadea! Intr-adevar, insonorizarea, desi a progresat fata de primul model, lasa inca de dorit...n-am mers inca cu 130+ km/h, masina fiind in rodaj, dar la 110 km/h deja incepe sa se auda, deci clar ca de la 130 in sus poate deveni deranjant...oricum, viteze de peste 130 km/h sunt atinse destul de rar... In schimb, in teren accidentat e alta treaba fata de alte SUV-uri (de ex. ix35 si altele din aceeasi categorie)...pe drumuri forestiere pe care cu un ix35 poti merge cu 30 km/h, ca altfel te zguduie din toate incheieturile, cu Dusterul mergi lejer cu 60 km/h si nu prea simti nimic! In oras e iar foarte buna, e usoara, destul de mica ca dimensiuni, consuma in jur de 6-6.5 (ix35 nu prea scade sub 9 in oras, ma refer la motorul diesel de 2 litri, 184 de cai, 4x4), urci borduri inalte fara frica, iarna pe zapada n-ai niciun fel de probeleme... Interiorul e destul de slabut calitativ, dar asta e...si pretul e pe masura...e o masina de "frecat", care indura multe abuzuri, o masina foarte buna de zi cu zi, cu care iti faci treaba, fara fitze! Tot ce am scris e referitor la Dusterul diesel, de 110 cai, 4x4! Eu unul nu vad rostul unui Duster pe benzina, decat eventual cu tractiune fata (desi modelele 4x4 nu sunt asa permanent, practic in marea majoritate a timpului si la ele tot fata trage)...oricum, din cauza consumului ridicat nu as cumpara modelul pe benzina! In orase aglomerate cred ca se duce consumul spre 10%, extrem de mult pentru asa o masina usoara si motor de 1.2...

  • mishazaitev, miercuri, 12.08.2015 15:22

    @gogu S-ar putea. Dar sa fim serios, cat pot influenta anvelopele all season consumul. Daca mergi cu anvelope eco reduci consumul cu maxim un sfert de litru la suta. Dusterul 4xe venea cu Conti CrossContact, parca. Nu sunt niste simple cauciucuri all season, ci, pe langa aceasta calitatea sunt cauciucuri pentru SUV. Este o mare diferenta. Dar pana la urma nu iti iei SUV sa-i pui cauciucuri eco si sa-l folosesti exclusiv pe asfalt. Pentru ca, vezi tu, asta-i gresala pe care o fac majoritatea celor care isi cumpara 4x4. Ei de fapt nu au nevoie de o asa masina, dar si-o iau pentru ca da bine sa ai SUV si dupa aia nu pot concepe ca datorita designului (coeficient aerodinamic slab). tractiunii integrale) permanente (daca este cazul), anvelopelor, masina consuma ceva mai mult decat o masina normala de aceeasi putere.

  • numeprenume, miercuri, 12.08.2015 15:48

    @mishazaitev "Dusterul 4xe venea cu Conti CrossContact, parca. Nu sunt niste simple cauciucuri all season, ci, pe langa aceasta calitatea sunt cauciucuri pentru SUV" -> da, modelele 4x4, cel putin dCI-ul 110 cu astea vin: Continental CrossContact M+S Eu i-ar pune chiar si niste MT-uri, dar avand in vedere ca sunt utilizabile in 1% din situatii, nu merita, pentru ca in restul de 99% din timp n-ai ce face cu ele, pe asfalt sunt un cosmar...eventual niste AT-uri, desi si alea sunt destul de zgomotoase si rigide pentru rulatul pe asfalt, fata de astea stock... Oricum ar fi, eu sunt foarte multumit de consumul Dusterului 4x4 dCI 110...media de maxim 6.5 urban in rodaj e foarte ok, fata de 9-10% cat aveam inainte...

  • xxx, miercuri, 12.08.2015 17:42

    Daca faci sub 20 000km pe an, va spun ca trebuie sa va gandati la benzina. Daca mi-as mai cumpara Duster (depinde ce vor scoate in viitor) sigur va fi 4x2 benzina (in 2010 am avut nevoie de un 4x4 stau pe un deal, drum neasfaltat in perioada aceea, din 2012 are asfalt si eu am masina de servici, nu depasesc 14000km/an acum o luna mi -sa blocat vana EGR din fericire un prieten a deblocat-o dar tot trebuie s-o schimb 2200lei altfel schimb si turbina, nu reprosez nimic sotia se duce la servici cu ea 2,5km), 4x4 il folosesti 0,01% din timp, hai sa zicem ca este folositor un pic iarna

  • gogu, miercuri, 12.08.2015 19:54

    @misha sunt total de acord si asta am incercat sa spun si eu. avem o masina 4x4 si se pune prea mult accent in test pe ce consum scoate pe asfalt, mai ales la viteze maxime legale de autostrada

  • mishazaitev, joi, 13.08.2015 09:43

    @numeprenume Da. Daca stii pentru ce-ti cumperi masina asta si, mai ales, la ce sa te astepti de la ea, chiar nu poti fi nemultumit de Duster. Insa, daca te astepti, asa cum fac unii, ca in 17 -20 000 de euro sa ai confort de Discovery, vei fi nemultumit. Eu la una dintre masini folosesc niste cauciucuri de suv M+S. Nu le-asi spune MT-uri pentru ca nu au un profil atat de agresiv. Nu le-as schimba pentru nimic in lume. Iarna cand nu mai practic acele activitati care a determina sa merg cu masina in afara asfaltului pun cauciucuri de iarna normale. Amuzant este faptul ca foarte multe comentarii confirma meteahna forumistului auto roman. Majoritatea dintre cei care critica nu au avut niciodata un buget care sa le permita sa se gandeasca macar la ub Duster nou. Majoritatea celor care vorbesc despre performantele off road nu au intrat niciodata cu masina intr-un noroi atat de mare incat de la bun inceput sa stie ca exista riscul ca au sanse sa nu poata iesi de acolo cu forte prorprii. Dar isi dau cu parerea si se considera experti.

  • mishazaitev, joi, 13.08.2015 09:52

    @xxx Depinde de gust. Asta cu daca faci sub 20 000 de km pe an trebuie sa te gandesti la benzina este un cliseu. Eu personal merg cam in jur de 20 000 de km dar si daca as merge 15 000 tot diesel mi-as lua. Am sps chestia asta si cu alta ocazie. Cand pleci intr-un concediu in care faci 3000 de km si cu banii ecomomisiti pentru ca ai diesel mai platesti 2 nopti de cazare, vezi ce important este sa ai diesel. Legat de faptul ca folosesti 4x4 in 0,01% din cazuri, daca tu ai nevoie de 4x4 doar iarna, eu chiar am niste pasiuni care as zice ca efectiv impun o masina 4x4.

  • LauCalin, joi, 13.08.2015 11:25

    Cand ii aud pe unii ca insonorizarea e slaba, ca are consum ridicat, ca rugineste repede. Bre, este o masina low cost! Este gandita in primul rand sa aiba aibilitati off road cat mai bune (la acesti bani), dotari bune (uneori cat sa iti ia ochii - in continuare ii reprosez ca nu are airbaguri cortina) si sa fie cat mai fiabila. Daca nu va convine, lutai-va, domnilor, LandCruiser sau Pajero ca sa va catarati pe munti. Sau daca vreti sa vedeti soseaua de la inaltime luati-va Tiguan, CX-5, ASX etc. Vreti sa le impacati pe amandoua (off road si sosea) cat mai bine? Va invit sa va uitati la Land Rover, X-Trail sau Tuareg. Cum? Costa cel putin dublu fata de Duster? Aha, naspa viata! Imi place ca proprietarii de Dacia sunt mai multumiti decat "cunoscatorii". Ii reprosati acestei masini ceva ce nu s-a avut in vedere. Fiecare masina are si puncte slabe si puncte forte. Daca esti fara obraz o judeci prin dezavantaje. Daca esti un om cu bun simt iei in calcul si partile bune.

  • antonny, joi, 13.08.2015 20:46

    domne consuma mult ,rugineste .....si romanul circula 14000-20000km pe an.....

  • LR, sâmbătă, 15.08.2015 10:14

    Ar fi interesant dacă în cadrul testelor ați introduce și o probă cu distanțele de frânare. Nu se alta, dar, din câte îmi amintesc, unul din punctele slabe ale Duster-ului anterior ținea de capacitatea de frânare. Așa că îl rog pe autorul acestui articol să precizeze dacă s-a ameliorat ceva la acest capitol. Știu că anvelopele pot influența eficiența frânării, dar mai sunt și alți factori. Chiar și 1 metru contează!

  • xxx, luni, 17.08.2015 09:43

    @mishazaitev Trebuie sa faci pe zi minim 20km ca sa merite diesel (si nu in orase aglumerate), nevasta-mea face 2,5 dus si 2,5km intors, nici nu se incalzeste motorul. Viteza economica la Duster este intre 90-100km, am facut astfel de drumuri si am reusit un consum mixt de 5,6, dar nu prea ai sansa asta in Romania La 130km/h consumul este de 7,5 avand in vedere Cx (daca am vrut SUV asta este) si garda la sol consider ca este mai mult decat onorabil Referitor la capacitatile off-road eu sunt rezervat pt Duster, nu ca nu poate, fata de altele poate mult mai mult. Daca vrei mai mult trebuie sa-ti iei alte pneuri vreo 3200 lei (bonus trebuie sa le schimbi când intri pe asfalt) si daca mai ai inca 1200€ sa-ti iei suspensie speciala, devine costisitor si-ti strici si masina, exista si alte variante