Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 109CP 4x4 Man6 Laureate

Motor / Transmisie

4.0

Gama de motorizări disponibile pentru modelul Duster nu este extrem de mare, dar satisface nevoile clienţilor interesaţi de acest model. Cei care vor un Duster cu motor pe benzină pot alege între clasicul propulsor de 1.6 litri de 105 CP sau 1.2 turbo de 125 CP. Amatori de diesel pot alege propulsorul de 1.5 litri dCi în două variante de putere: 90 sau 110 CP. 

Modelul testat de noi era echipat cu motorul diesel de 110 CP şi avea tracţiune integrală. Transmisia puterii către cele patru roţi se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte. Motorul este ceva mai capabil faţă de cel pe care îl ştiam de pe modelul Duster fără facelift. Este ceva mai vesel, urcă mai rapid în ture şi oferă reprize absolut decente pentru un automobil de gabaritul modelului Duster. Nivelul de sunet în cabină este la un nivel decent, deşi motorul îşi face simţită prezenţa atunci când este împins spre turaţii superioare. Există, de asemenea, vibraţii sesizabile în volan, dar nimic enervant. Pentru cei care vor parcurge distanţei lungi, sau vor să folosească potenţialul de off-roader al modelului Duster, acest motor este cel care trebuie ales.

În ceea ce priveşte cutia de viteze, aceasta este etajată extrem de scurt pentru a facilita uzul în condiţii de tracţiune redusă. Însă în viaţa de zi cu zi, devine destul de enervant să schimbi din prima în a doua treapă după ce ai parcus doar câţiva metri. Cu un pic de antrenament, te poţi obişnui şi cu acest aspect. Aşteptăm cu interes şi ziua când Dacia va oferi ca opţiune şi o cutie de viteze automată. 

  • joe.giorgica, vineri, 09.01.2015 11:21

    prost antifonat, si consum relativ mare, scaune fara confort la drum lung!in rest acceptabil

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 09.01.2015 12:22

    Daca modelul precedent costa 18.000, uite ca asta se aprope de 20.000. Deja m-as gandi la alternative sh din 2013 (Nissan Qashqai, Tiguan, ix35, etc). De ce ? O sa ziceti ca si de banii unui Qashqai nou imi cumpar X5, insa Dusterul comparativ cu cele mentionate nu-l putem numi chiar o masina calitativa si confortabila. Are tabla extrem de proasta, rugineste repede, motorul ala e cam micut si totusi este o masina low-cost.

  • mmda, vineri, 09.01.2015 14:32

    Domnilor de la AM, in manualul acestui autovehicul o sa "descoperiti" ca prima treapta de viteza este destinata zonei "offroad", plecarile in "plat" sau pana la un anumit gradient al rampei se fac direct cu treapta a 2-a. (studiati va rog viteza in fiecare treapta la 1000tr/min ....)

  • mmda, vineri, 09.01.2015 14:42

    "Dacia Duster este cel mai ieftin model din segmentul său, preţurile de achiziţie pornind de la 11.000 euro (TVA inclus) pentru modelul de bază cu motor pe benzină" -> dar este versiunea 4x2, un fel de logan suprainaltat... "Pentru situaţii mai dificile există şi poziţia Lock, care blochează diferenţialele" -> parca nu are diferentiale blocabile Dusterul... sau poate exista la versiunea face-lift....

  • SnowM3, vineri, 09.01.2015 17:12

    Am mai spus-o si o repet: atunci cand testati un SUV e foarte important sa mentionati cat e garda la sol, unghiul de atac si de degajare, daca are scuturi metalice pe dedesubt si eventual adancimea vadului traversat. Cum puteti sa spuneti ca v-au placut 'aptitudini in off-road' cand nu i-ati facut nici macar testul rolelor. Don't take me wrong, Duster e un model foarte cunoscut in Romania, mare parte din datele de mai sus sunt stiute de multi cititori dar haideti sa fim mai profi !

  • vianu, vineri, 09.01.2015 17:17

    @SnowM3...:)) ce procent din cei ce isi cumpara SUV stiu sau sunt interesati (la achizitie) de garda la sol? Asta plus ca Duster e deja pe piata de ceva ani si ar trebui sa stie fiecare dintre noi ca aceasta garda la sol este de...stul de mare :D

  • Azazel, vineri, 09.01.2015 17:57

    19000 de euro? Ma scuzati, dar deja pot sa ma uit la Nissan Quashquai, Toyota Rav 4, Mitsubishi ASX, Mazda CX-5, Ford Kuga, VW Tiguan, Skoda Yeti sau Skoda Octavia 4x4 vechi de 2-3 ani si pana in 50-60000 de km care noi au fost peste 25000 de euro si in general nu sunt niste masini low cost. Sa dai atatia bani in Romania pe un Duster inseamna nebunie. Imi cer scuze posesorilor, dar Duster este un SUV low cost si oricat ar incerca Renault sa ascunda asta, se simte in detaliile care fac diferenta (confort, tinuta de drum, siguranta, caroserie galvarizata care nu exista etc.) Bine, pe alte piete gen Germania unde un neamt da 5-6 salarii pe asa ceva este o super afacere. Dar nici Germania nu e Romania.

  • 1., vineri, 09.01.2015 19:02

    Cu reduceri de 30% la pretul dat poate facem vreun drive-test ca sa vedem ,,minunea,, off-road.

  • Andi, duminică, 11.01.2015 10:15

    @Azazel - ce neamt iti vinde tie masina aia cu 50-60.000 km? Adica cine si-o cumpara sa se joace putin cu ea si s-o vanda peste unu, doi, trei ani la jumatate de pret aproape noua ca si rulaj?... :) Chiar crezi tot ce vezi? :) N-o fi imposibil, dar e atat de putin probabil sa existe ceea ce zici tu ( in mod real ) incat sa nu prea reprezinte o solutie asa cum o oferi tu...

  • Robotzelu, joi, 30.06.2016 23:45

    Comparatia voastra intre Duster si Jeep Renegade nu este corecta, in conditiile in care Renegade este de 2 ori mai scump (ma refer la cea mai ieftina varianta 4*4). Jeep este o marca premium, e normal sa aiba alte dotari, motoare mai eficiente etc. Duster ramane in continuare pe primul loc pe lista "Prima mea masina"- si cand va aparea Duster 2, cu siguranta ca nu va mai putea fi detronat de nimeni :)