Motor / Transmisie
Gama de motorizări disponibile pentru modelul Duster nu este extrem de mare, dar satisface nevoile clienţilor interesaţi de acest model. Cei care vor un Duster cu motor pe benzină pot alege între clasicul propulsor de 1.6 litri de 105 CP sau 1.2 turbo de 125 CP. Amatori de diesel pot alege propulsorul de 1.5 litri dCi în două variante de putere: 90 sau 110 CP.
Modelul testat de noi era echipat cu motorul diesel de 110 CP şi avea tracţiune integrală. Transmisia puterii către cele patru roţi se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte. Motorul este ceva mai capabil faţă de cel pe care îl ştiam de pe modelul Duster fără facelift. Este ceva mai vesel, urcă mai rapid în ture şi oferă reprize absolut decente pentru un automobil de gabaritul modelului Duster. Nivelul de sunet în cabină este la un nivel decent, deşi motorul îşi face simţită prezenţa atunci când este împins spre turaţii superioare. Există, de asemenea, vibraţii sesizabile în volan, dar nimic enervant. Pentru cei care vor parcurge distanţei lungi, sau vor să folosească potenţialul de off-roader al modelului Duster, acest motor este cel care trebuie ales.
În ceea ce priveşte cutia de viteze, aceasta este etajată extrem de scurt pentru a facilita uzul în condiţii de tracţiune redusă. Însă în viaţa de zi cu zi, devine destul de enervant să schimbi din prima în a doua treapă după ce ai parcus doar câţiva metri. Cu un pic de antrenament, te poţi obişnui şi cu acest aspect. Aşteptăm cu interes şi ziua când Dacia va oferi ca opţiune şi o cutie de viteze automată.
prost antifonat, si consum relativ mare, scaune fara confort la drum lung!in rest acceptabil