Motor / Transmisie

4.5

Dacia Duster Extreme este disponibil cu trei combinații de motorizare și transmisie. Cea mai accesibilă va fi, paradoxal, singura variantă cu o cutie de viteze automată. Aceasta poate fi achiziționată doar cu motorul de 1.33 litri în 4 cilindri, supraalimentat, pe benzină, care dezvoltă 150 CP. Din păcate, această versiune nu poate fi echipată și cu un sistem de tracțiune integrală, așa că va trebui să te mulțumești cu un Duster tracțiune față.

Dacă vrei neapărat tracțiune integrală, va trebui să mergi pe varianta cutiei manuale, iar in acest caz vei avea la dispoziție atât motorul menționat mai sus, cât și clasicul diesel de 1.5 litri cu 115 CP. Noi am beneficiat de calitățile propulsorului pe benzină și de tracțiunea integrală, ceea ce înseamnă că schimburile de viteze au fost făcute manual.

Nu e cea mai mare problemă din lume, mai ales că transmisia lui Duster este una foarte ușor de exploatat. Timoneria e precisă, iar treptele sunt ușor de găsit. Poate o cursă ceva mai scurtă ar fi fost de apreciat și eventual un pic mai mult feedback din partea pedalei de ambreiaj. Aceasta nu-ți dă nici cel mai mic indiciu cu privire la momentul când cuplează sau decuplează, lăsându-te pe tine să apreciezi cât și cum să-ți dozezi efortul.

Motorul este, fără îndoială, cel mai bun montat vreodată pe un model Dacia. Nu degeaba este folosit și de cei de la Mercedes-Benz pentru modelele entry-level. Acesta este rafinat, silențios și bine echilibrat. Mai mult, livrează puterea constant pe toată plaja de turații, fără sincope, și se simte puternic în orice situație. În sfârșit avem un propulsor care îți permite să spui că „mai ai pedală” chiar și la viteze mai mari.

Cuplul, de 250 Nm, este livrat de la 1.700 RPM iar asta face orice Duster echipat cu acest agregat un model cu o elasticitate destul de mare. Prin urmare, și cu o schimbare de trepte ceva mai relaxată din partea șoferului, mașina va continua să livreze bine.

Cel mai plăcut lucru a fost faptul că, acest motor îți permite să atingi viteze de croazieră destul de repede și să mai ai pedală chiar și pentru depășiri din scurt. Resursele sunt mai generoase decât de obicei și, cu 150 de cai putere la dispoziție, chiar poți să mergi ceva mai alert. Sigur, nu e nevoie să te hazardezi, pentru că fenomenul de torque steering își va arăta fața destul de repede. 

  • Nsrei, marţi, 12.07.2022 21:08

    Hollyshit . Twenty five thousands iero. This not good, really. Preț nesimțit. De banii ăștia mi aau bemweu 2018 seria 5 xdrive sub o sută de mii de km. Reali. De fapt ce vorbesc. N am avut niciodată 25 de mii sa dau pe o mașină. Eu sunt sarac, cumpăr mașini care costa jumate din aia 25000. Dar na de ia Duster cu douăzeci și cinci de mii. E de doamne ferește. Toți vrem mașini, noi bune. Dar ho. Nici chiar așa. ... Traim vremuri interesante.

  • CiprianBi, miercuri, 13.07.2022 10:08

    Si pana la urma de ce e Extreme? Iar marketing...

  • ds, miercuri, 13.07.2022 10:14

    Nu zic că nu-mi place, chiar am cochetat cu ideea unui Duster la un moment, dar de la 23.650 euro deja intrăm pe un segment de prețuri unde ți se deschid alternative mai interesante și superior calitative. Protecția cromată ce dă ocol mașinii, spate, praguri și bară față, plus al doilea rând de proiectore, cele de lângâ număr, dau impresia de adăugire after market, post vânzare. În rest nu arată rău deloc.

  • Kap, miercuri, 13.07.2022 12:05

    Când am început să citesc impresiile lui Gabriel Nica despre Duster (a propos, exprimarea sună frumos, dar n-a rafinat nimic Renault, a luat trenul de rulare 4x4 de la X-Trail și cel mult a adaptat platforma B0 pentru el) eram gata să pun pariu că marea problemă e prețul. Și nu m-am înșelat, apoi am verificat și eu: SsangYong Tivoli 1.5 163 CP Style AWD - 18.700 EUR (fără roată de rezervă are 311 litri de portbagaj, nu 427 cât are versiunea 4x2) Suzuki Vitara 1.4 129 CP Passion Allgrip - 22.000 EUR Și ca referință doar: Opel Crossland 1.2 130 CP Edition 4x2 - 23.130 EUR Skoda Cammic Style 1.5 TSI 150 CP 4x2 - 22.804 Și pentru o comparație corectă hai să vedem și de la cât pornește Dusterul de 150 de cai cu 4x4: Dacia Duster 1.33 TCe 150 CP 4x4 Expression - 21.050 EUR În condițiile în care Dusterul e o mașină polivalentă, cu TCe-ul proiectat și folosit împreună cu Mercedes, cu 4x4 de concepție japoneză, gardă și capacități offroad reale și incomparabile cu ale jucăriilor din lista de mai sus, întreb și eu ce naiba mai e scump la 21.000 de euro în condițiile actuale ale pieței? Nu mai departe de săptămâna trecută apărea testul cu n S-Cross comparabil de 28.000 de euro pe Transbucegi....

  • ds, miercuri, 13.07.2022 12:56

    @Kap Mazda CX 30 - 23.290 eur VW T Roc - 21.130 eur (cu rabla) VW T Cross - 16.330 eur (cu rabla) Personal aș da oricând Dauster-ul în favoarea Mazda CX 30

  • Kap, miercuri, 13.07.2022 13:02

    De acord, fiecare după preferințe. Numai că eu am pus prețurile de listă, cu rabla și Dusterul scade sub 20.000. Iar CX30 e o jucărie mică și dotată bine, făcută pentru șosea, pe când Duster duce confortabil 4 persoane cu bagaje în vacanță, inclusiv la plaje mai izolate.

  • DanG, miercuri, 13.07.2022 14:39

    @Kap De acod cu ce spui, Duster-ul duce 4 oameni in vacanta si in locuri mai izolate, nimic de comentat, dar pretul tot mai ridicat ii fura Daciei insasi esenta: spatiu si portbagaj mai mari la un pret mult mai ok fata de concurenta. La banii astia nu mai este atractiva. Este ca un langos de 15 lei, poate ca este mai satios comparativ cu alte oferte, dar intra aici la bataie cu niste sandviciuri chiar ok si eu unul nu as alege un aluat prajit in loc de un sandvici corect. Cu alte cuvinte, de oras sau nu, prefer oricand o Skoda sau o Mazda la banii astia.

  • Andrei, miercuri, 13.07.2022 14:49

    Toate masinile sunt mult mai scumpe decat acum cativa ani.. chiar nu se vede? Nu doar Dacia a scumpit, TOTI producatorii au scumpit, din multe motive (nu o sa le expun acum). Voiam doar sa zic, legat de cum incepe articolul, ca "Dacia a descoperit avantajele unui catalog bogat in accesorii". Cred ca de fapt autorul articolului a descoperit abia acum ca Dacia are accesorii. De ce spun asta? Eu am luat un Logan in 2007 si in catalogul de accesorii exista (la vremea aceea) optiune de ecrane in tetiere, plus alte lucruri. Asa ca Dacia a oferit mereu accesorii , nu doar acum 's-a trezit'.

  • Moldovean, miercuri, 13.07.2022 15:03

    Da, e tot mai scump... Pe de altă parte Vitara are 4,18 m lungime, iar Duster 4,34 m. Diferența e destul de mare. Apoi, Vitara și Tivoli sunt mai mult de fâțâială prin oraș, Duster e mai de corvoadă și umblat prin... praf (vezi numele). Ca să nu mai zic că Duster are o gardă la sol net superioară tuturor din clasă (mai puțin Jeep Renegade cred). Deci, dincolo de preț, rivalii lui nu prea sunt rivali. Oamenii nu prea își cumpără Duster să meargă prin oraș și să ducă copiii la școală cum fac în cazul Vitarei sau a lui Tivoli sau Kamiq (Cam Mic :D) sau Crossland etc. Nu prea am văzut oameni să folosească Dusterul cum sunt folosiți rivalii, adică de fâțâială, ci la muncă ca un cal de corvoadă. Or, în cazul ăsta, Duster nu prea are rivali... totuși, 25.000 e foarte mult pentru o mașină pe platformă veche. Sandero și Logan, deși nu SUV e clar, au interioare mult mai calitative, platformă nouă și sunt cu vreo 10.000 euro mai ieftine în variantă full. Se profită mult și de nebunia oamenilor cu SUV-urile în ce privește prețul. Chiar și pe piața SH, dacă un model e așa-zis SUV (majoritatea sunt crossovere sau breakrui/hatchbackuri înălțate), pac cu câteva mii de euro mai scump decât suratele neînălțate. Deși nu are 4x4, nu are cine știe ce gardă la sol... zic acum de SUV-uri în general, nu de Duster. În final, legat de acest Duster, 18.000 și era de luat. Nu 25 :)

  • Kap, miercuri, 13.07.2022 15:12

    Prețul daciilor este în continuare mai mic decât al concurenței, chit că grila scorurilor auto crește accelerat, mulțumită restricțiilor UE, pandemiei și acum inflației. Renault speculează și crește prețurile Dacia cât își permite să aibă vânzările bune pe care le vedem. Acuma fiecare decide (preferabil după nevoi nu aspirații), dacă vrea un langoș simplist care-l poate scoate și-n afara asfaltului sau o gogoașă pseudo SUV glazurată cu brizbrizuri costisitoare.

  • idic, miercuri, 13.07.2022 15:37

    De aceeași bani poți lua și piftie. Să fiu scuzat, dar să te joci în aceeași gamă de preț cu mașini din care nu mori sigur, e un pariu ciudat. :) Are și o garnitură de la Mercedes și gata, melteanul și-a tras bijuterie. Dacă tot are capabilități off-road nemaiîntâlnite, de ce nu s-a gândit producătorul să-i facă și o structură cât să nu crape ca niște gândaci ocupanții, dacă se întoarce caserola cu roțile în sus? Mă gândesc, așa, din respect pentru specie. La dinamică este aceeași putoare plictisitoare.

  • Kap, miercuri, 13.07.2022 16:22

    Ce ne făceam fără elucubrațiile demne de o materie cenușie pate și piftie. Iese fum de putoare premium (și musai cu stele verzi ncap) de atâta zeflemea de talcioc scremută. Ca de obicei argumentele se ascund ca gândacii sub voturile multiple. Ce ne mai distrăm....

  • @kap de gumă, miercuri, 13.07.2022 16:29

    Când mori oameni de la structura de plastilină, practic ești la masă cu criminalii. Ia repetă... Mercedes, bucșe Mercedes Și de ce te votezi singur, cap de gumă?

  • @kap de gumă, miercuri, 13.07.2022 16:31

    Meltenii cocoțați pe piftia asta au un sentiment de siguranță și se apucă să meargă pe contrasens câteva sute de metri, imitându-l pe Schumacher. Ei, de fapt, trag de o piftie din care ar crăpa 4-5 bucăți dintr-o lovitură cu orice întâlnesc în cale.

  • adi_10, miercuri, 13.07.2022 17:34

    S-au cam intins cu preturile astea, fie vorba intre noi:))...la banii astia iti iei o Mazda CX-30 care e la ani lumina de masina asta plastificata.

  • dan_grc, miercuri, 13.07.2022 21:50

    Pun pariu că niciunul dintre cei care apăra acest preț n-ar da 25.000 euro, următoarea generație ajunge la 30.000 lejer, chiar și la mana a doua sunt scumpe .

  • edi80, joi, 14.07.2022 09:07

    Trebuie sa ai probleme la cap sa dai atatia bani pt un Duster. Degeaba il impodobesc ei ..dgeaba atata marketing, tot Duster e...