Motor / Transmisie
Dacia Duster Extreme este disponibil cu trei combinații de motorizare și transmisie. Cea mai accesibilă va fi, paradoxal, singura variantă cu o cutie de viteze automată. Aceasta poate fi achiziționată doar cu motorul de 1.33 litri în 4 cilindri, supraalimentat, pe benzină, care dezvoltă 150 CP. Din păcate, această versiune nu poate fi echipată și cu un sistem de tracțiune integrală, așa că va trebui să te mulțumești cu un Duster tracțiune față.
Dacă vrei neapărat tracțiune integrală, va trebui să mergi pe varianta cutiei manuale, iar in acest caz vei avea la dispoziție atât motorul menționat mai sus, cât și clasicul diesel de 1.5 litri cu 115 CP. Noi am beneficiat de calitățile propulsorului pe benzină și de tracțiunea integrală, ceea ce înseamnă că schimburile de viteze au fost făcute manual.
Nu e cea mai mare problemă din lume, mai ales că transmisia lui Duster este una foarte ușor de exploatat. Timoneria e precisă, iar treptele sunt ușor de găsit. Poate o cursă ceva mai scurtă ar fi fost de apreciat și eventual un pic mai mult feedback din partea pedalei de ambreiaj. Aceasta nu-ți dă nici cel mai mic indiciu cu privire la momentul când cuplează sau decuplează, lăsându-te pe tine să apreciezi cât și cum să-ți dozezi efortul.
Motorul este, fără îndoială, cel mai bun montat vreodată pe un model Dacia. Nu degeaba este folosit și de cei de la Mercedes-Benz pentru modelele entry-level. Acesta este rafinat, silențios și bine echilibrat. Mai mult, livrează puterea constant pe toată plaja de turații, fără sincope, și se simte puternic în orice situație. În sfârșit avem un propulsor care îți permite să spui că „mai ai pedală” chiar și la viteze mai mari.
Cuplul, de 250 Nm, este livrat de la 1.700 RPM iar asta face orice Duster echipat cu acest agregat un model cu o elasticitate destul de mare. Prin urmare, și cu o schimbare de trepte ceva mai relaxată din partea șoferului, mașina va continua să livreze bine.
Cel mai plăcut lucru a fost faptul că, acest motor îți permite să atingi viteze de croazieră destul de repede și să mai ai pedală chiar și pentru depășiri din scurt. Resursele sunt mai generoase decât de obicei și, cu 150 de cai putere la dispoziție, chiar poți să mergi ceva mai alert. Sigur, nu e nevoie să te hazardezi, pentru că fenomenul de torque steering își va arăta fața destul de repede.
Hollyshit . Twenty five thousands iero. This not good, really. Preț nesimțit. De banii ăștia mi aau bemweu 2018 seria 5 xdrive sub o sută de mii de km. Reali. De fapt ce vorbesc. N am avut niciodată 25 de mii sa dau pe o mașină. Eu sunt sarac, cumpăr mașini care costa jumate din aia 25000. Dar na de ia Duster cu douăzeci și cinci de mii. E de doamne ferește. Toți vrem mașini, noi bune. Dar ho. Nici chiar așa. ... Traim vremuri interesante.