Dacia Sandero Stepway 2020

Consum

3.5

Dacia anunță un consum mediu mixt de 4.9 litri/100 km pentru Sandero Stepway 1.0 TCe 90 CP, iar această cifră va atrage atenția multor clienți care vor călca showroom-urile mărcii în toată Europa. 

Lucrurile nu vor sta însă așa și în realitate. Bineînțeles. În regim extraurban, la o rulare în ritm mediu, așteptați-vă la un sincer 7.5-8.0 litri/100 km și adăugați un litru dacă drumurile voastre se suprapun des pe autostradă. Pentru regim urban, așteptăm un test separat.

În segmentul mic și în zona motorizărilor pe benzină de 90-100 de cai putere, vorbim de un consum de nivel mediu. Pe cifre oficiale, Suzuki Swift profită de tehnologia mild hybrid de pe versiunea de 1.2 litri și de cei doar 83 de cai putere pentru a deveni campionul absolut  (3.9 litri/100 km) al unui segment în care consumul e criteriu important la achiziție. De altfel, modelul japonez va fi unul dintre adversarii direcți ai lui Sandero pe piață atunci când potențialii clienți vor frunzări ofertele dealerilor la achiziție. Vom vedea asta și la capitolul Preț, ceva mai jos.

  • Moldovean, luni, 23.11.2020 09:53

    Bravo, Mircea! Mă bucur că ai abordat și demontat multe dintre preconcepțiile cu privire la Dacia care încă există la mulți români și care după 15 ani încă nu vor să înțeleagă poziționarea Daciei pe piață. Dar mai știți ce? Dacia nu bagă în seamă oamenii care o țin cu ”mai bine îmi iau SH” sau cine știe ce BMW cu km dați peste cap sau lovit pe care dau și mulți bani la întreținere pentru că acești oameni nu sunt publicul lor țină. Și la rândul lor, acești oameni probabil că nu vor cumpăra niciodată Dacia. Dar stau și comentează de pe margine. Apoi, îi mai vezi pe unii care comentează că e scumpă. Adică primești platformă nouă nu una din anii 90 ca până acum, multe tehnologii, siguranță crescută, airbag-uri cortină, Android Auto, AppleCar Play și multe altele, iar lor li se pare scumpă o mărire de preț de doar 600 de euro doar pentru asta! Păi după ideea asta, scumpe erau generațiile trecute care nu ofereau aceste lucru, nu generația de acum. Alt lucru e faza cu tamburii pe spate. Nu înțeleg obsesia asta anti-tamburi. Când veți pricepe că pe o mașină ușoară de 90-100 CP de clasă mică nu are rost economic să pui discuri? Și mulți din concurenți tot tamburi au. Multe mașini electrice tot tamburi au. Penibil e să pui tamburi pe o mașină de clasă mai mare de vreo 1400-1500 kg, dar nu pe una mică și ușoară. Dacă puneau discuri, se plângeau apoi acești oameni că e prea scumpă la întreținere. De asemenea, îi vezi cum râd că la 10.700 euro, Sandero pe echiparea de mijloc are geamuri manuale pe spate. Polo chel e mai scump și tot geamuri manuale are. Și alte modele din clasă tot geamuri manuale au pe echipările mai inferioare. O Skoda Fabia cheală e peste 10.000 euro și oferă un motor 1.0 aspirat de doar 60 CP, dar ei se plâng și râd de Sandero chel care oferă un motor similar, dar cu 65 CP și la un preț de 8.600 euro parcă. Dar de Skoda nu râd, ci doar de Dacia. Asta ca să le vezi lipsa de imparțialitate. Alții compară Sandero full cu alte modele chele din clasă ca să arate ce scump e Sandero. Alții hulesc Dacia pentru noile motoare fără să ia în considerare că nu are Dacia o plăcere să le chinuie lor visele de motoare mari oferind ”ascuțitori” cum le zic ei, ci că toate astea se întâmplă la majoritatea producătorilor presați de normele de emisii ale UE. Și am putea continua. Bravo, Dacia pentru noile modele și sunt sigur că vor face o figură frumoasă la vânzări.

  • Feisbuceala La Max, luni, 23.11.2020 10:24

    Sandero Stepway ESSENTIAL la 12.000 Euro sau Sandero normal ESSENTIAL la 10.750 Euro au OGLINZI MANUALE bune de razuit iarna :)))

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 10:39

    "Dacă apostolii SH aveau multe argumente în acest sens până acum, avem toate premisele ca anul 2020 să fi adus o generație Logan-Sandero-Sandero Stepway care să se scuture de probleme la aceste capitole." Cine se duce la reprezentantele asiatice de la noi(m-ai uitat rapid chiar acum,online,mai ales la cele de prin alte orase)si vad ce au la vanzare de max. doi ani vechime si cu garantie,o sa inteleaga de ce e mult prea scump Renault-ul asta asamblat la noi si de ce nu isi justifica banii dati.@Moldovean,de tamburii pe spate,mult succes sa schimbi usor sabotii pe spate la o masina de peste 60000km si sa nu strici ceva sau sa mai iasa la testul de frane pr stand ca la inceput + ca au prostul obicei sa ramana intepeniti iarna sau pe ploaie daca ai lasat-o mai mult timp cu frana dr mana trasa la maximum,sa ramana ei intepeniti nu cablul cum se poate intampla rar la cele cu discuri.

  • Moldovean, luni, 23.11.2020 11:08

    @Tatraurs Am un Astra J ST cu discuri pe spate, evident, și un VW Fox pentru oraș (al soției, dar merg și eu des cu el prin oraș că nu folosesc dieselul în oraș decât în cazuri de forță majoră) care are frâne spate pe tamburi. Saboții mi i-au schimbat destul de repede la service și a fost ieftin. De înțepenit, da, mi s-a întâmplat, un cilindru de frână mai exact și asta la 144.000 km. Deblocarea lui, curățarea + verificarea frânelor pe stand m-a costat 190 lei. Deci ieftin. Cu frâna de mână nu au fost probleme. Dar știi ce e nedrept? Că mulți producători au cam aceleași așa-zise minusuri ca Dacia pe modelele mici sau de bază (tamburi, geamuri manuale, plastic tare, motoare mici etc.), sunt și mai scumpe ca Dacia, dar nu primesc nici pe departe ura pe care o primește Dacia. Și asta vine doar din preconcepții și nu dintr-o analiză cu adevărat argumentată. Exemple: Seat Ibiza? Plin de plastic tare, inclusiv planșa de bord. Mitsubishi Space Star la fel. La crossovere cu Stepway: VW T-Cross plin de plastic tare, inclusiv planșa de bord. Fratele mai mare T-Roc la fel. Dar, hei, lor li se poate ierta, deși se dau modele mai cu pretenții, dar Dacia care nici măcar nu pretinde a avea pretențiile celor de mai sus, primește un amalgam de pietre înspre ea.

  • ds, luni, 23.11.2020 11:10

    Ca unul care are și experiența unui motor mic în trei cilindri pe mașina pe care o folosesc doar în oraș, clar ma poziționez pro motoare de acest tip. Atunci când am folosit-o și în exterior te duce la 130 km/h ora, pe autostrada, fără probleme, in rest pe șosele 110 este suficient. Și vorbesc despre un motor aspirat, modest. Deci, din start aș opta pentru Stepway varianta 1.0 TCe 90 cp 12.950 euro Ce găsim SH la banii ăștia? Păi, hai să vedem: Audi A4 Allroad 2.0TDI Quattro , EURO 6 . - An fabricație 2016 , 199.000 km , Carte service … - Preț : 15.650 Euro sau: - Volvo XC60 2.4 D5 AWD, 205 cp , Momentum . - An fabricație 11.2009 , 261.000 km - Preț: 14.500 euro sau: - Vw Passat CC 2.0TDI , 170 cp , DSG , 4Motion - An fabricație 2013 , 96.500 km , Carte service ... - Preț : 15.450 Euro Câți ați da banii ăștia pe ceva cu kilometraj incert și vechime bunicică, fără garanție și cu costuri de întreținere mari spre foarte mari? În gama mașinilor noi ar fi de ales între: - Peugeot 308 echiparea de baza motor 1.2 - 12.127 eur - Ford Fiesta 1.1 aspirată - 14.050 euro - Opel Corsa 1.2 aspirată - 75 cp 13.190 eur. - Kia Rio 1.2 - 84 cp - 13.084 - model basic

  • Kap, luni, 23.11.2020 11:12

    Ca să evităm minciunelele sau cazuri particulare luate ca exemple, am asistat personal la verificarea saboților și tamburului pentru mai multe dacii, ultima având în jur de 120.000 km. Uzura era sub 50% iar platoul de frână în perfectă stare, aplicându-i-se doar o curățare. Câte seturi de plăcuțe de frână trebuiau schimbate la 120.000 km dacă avea discuri? Cine cere discuri de frână pe o mașină ușoară cu putere de 100 de cai are înțelegerea unui puștan care n-a priceput mare lucru dar aspiră la sh-urile germane modificate de băieții din cartier. A apărut deja apostolul care a scotocit reprezentanțele asiatice după mașini comparabile la preț însă a găsit mașini de maxim 2 ani adică tot sh. Numai că alegând sh ratează folosirea unui cupon rabla care scade din prețul oricum foarte bun al unei dacii noi.

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 11:16

    @Moldovean. Din partea mea primesc cel putin aceeasi ura,nu iert nici alte marci:).Am un prieten care a fost singurul dintre toti care intr-o iarna a ramas cu masina la munte uitandu-se la ea,avea un Subaru Forester de 3 ani vevhime si bineinteles cu tamburi pe spate care,surpriza,au ramas blocati de la zapada,tamburii nu cablul . Ps. Dacia 1100 avea in 1968 discuri fata +spate si suspensie independenta fata+spate,dupa cateva zeci de ani...

  • Moldovean, luni, 23.11.2020 11:21

    @ds Pe lângă cele menționate de tine, compară costurile de întreținere la un A4 Allroad, XC60 sau chiar CC cu cele ale unui Sandero. Care are și 3 ani garanție. Știi ce e ciudat? Că am ajuns să comparăm mere cu pere, adică A4 sau BMW sau VW CC cu Sandero pentru că românul vrea o mașină care să impresioneze în timp ce locuiește într-un mic apartament. Din păcate, ca mentalitate suntem încă departe de civilizație. La noi, impresionatul celorlalți și a arăta lumii că ”ai reușit în viață” (asta dacă a avea un BMW sau Audi înseamnă reușită în viață - pentru mine nu) încă predomină viața multora. Fiesta chel costă cât un Sandero Stepway full.

  • ds, luni, 23.11.2020 11:22

    @Tatraurs, n-au de unde sa intelega ca discurile spate se pun nu pentru ca vrea muschii lu' nu-stiu-cui, ci doar in urma unor criterii&caracteristici tehnice ce trebuiesc indeplinite.

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:22

    Nu va luați după acest moldovean, actuala Skoda Fabia nu a avut niciodată motor de 60 cp, chiar acum m-am uitat la ei pe configurator și cel mai mic motor are 95 cp... in plus acest motor este turbo... polo are geamuri electrice pe fata in varianta standard, iar mașinile electrice au tamburi pentru a nu duce prețurile unei electrice banale la valoarea unui audi A8... oricând un BMW cu km dați înapoi E mai bun decât orice “conserva” de asta cu condiția ca proprietarul sa și asume și sa nu se vaite apoi ca se strica...apropo ați uitat S-o lăudați ca are mufa usb și ca aceasta creste siguranța cu doua stele EuroNCAP ...

  • ds, luni, 23.11.2020 11:23

    @Kap, nu Tatraurs, scuze, din graba.

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:24

    @ds... da știm... sa fie mai ieftină...

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 11:24

    @kap. Nu mai comentez parerea ta la parerea mea dar o sa comentez treaba cu cuponul rabla. Cine il foloseste e naiv tare,crede ca a iesit in castig,nu stie saracu' ca Dacia a marit cu peste 1000e preturile la masini in comparatie cu cele din Ungaria,Bulgaria,Cehia,Franta doar ca da ii arda pe romanasi la cupon,mare castig,wow.Ps. Honda,Kia,Mitsubishi,Suzuki au oferte bune la second daca te duci la reprezentante,de max doi abi,sub 50 000km si garantie,ba mai mult,in vara puteai sa iti iei Hyundai Elantra noua de 1.6 la promotie cu 13000e cu dotari la care dacia nu poate visa. Nu laud secondurile dar pana acum am avut doar masini noi care n-au meritat banii si devalorizarea+ ca am platit in service de patru ori mai mult o revizie fata de cat era nomal si am plecat si cu platforma de ceva ori.

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:27

    Cum ma sa compari costurile între un allroad și un Sandero?... un motor poate de 3 litri cu unul de 1 litru...pai in felul acesta Țiriac de ce și-a mai cumpărat avionul?...are cineva costurile de exploatare a unui avion vs sandei 1 litru?

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:30

    Știe cineva de ce tabla de pe Dacia nu se găsește pe nicio alta marca auto?

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 11:38

    @ds," n-au de unde sa intelega ca discurile spate se pun nu pentru ca vrea muschii lu' nu-stiu-cui, ci doar in urma unor criterii&caracteristici...",cu tot respectul,poate imi explicati si de ce hyundai-ul i20 de 80cai si 11000e al unei prietene are discuri pe spate.

  • Moldovean, luni, 23.11.2020 11:40

    @ dci Așa este, probabil cel de 60 era pe modelele mai vechi. M-am uitat și eu acum. Dar tot uitându-mă acum, observ: - varianta cheală a Fabiei 1.0 TSI 95 CP e 13.706 euro. Sandero 1.0 Turbo 90 CP e 14.000 în varianta full și Stepway!!! - Sandero normal full 1.0 TSI 90 CP e 11.850 Euro, pe când Fabia cheală e 13.706 Euro. Deci +2000 euro și fără dotări. - Sandero normall full 1.0 TSI 90 CP are cutie manuală cu 6 TREPTE, pe când Fabia are doar 5 trepte. - Ba mai mult, Sandero full automat e 12.950 euro, adică chiar mai ieftin decât Fabia cheală cu 5 trepte. - În momentul de față configurez Fabia automată (DSG) cu jante pe 16 (nu am pus de 17) și i-am pus cam aceleași dotări ce le are și un Sandero full. Știi ce preț a rezultat? 19.768 EURO! Da? 95 CP automat. Compară cu cei 12.950 ai lui Sandero (diferență de aproape 7.000 euro!!!) sau cu cei 14.050 ai lui Stepway (diferență de 5.700 euro) în condițiile în care Fabia nu e versiuni înălțată ca Stepway.

  • ds, luni, 23.11.2020 11:43

    @dc... atât ai înțeles? Nu mă miră că bați câmpii în toate comentariile. Din păcate nu pot să-ți desenez ce și cum. Era vorba despre ce oferte ai la suma aia de bani și cam ce vor românii. Te-ai prins? Hai să-ți mai dau un indiciu: uită-te pe șosele că nu ai loc de audi, bmw și alte alea cu motoare de avion, SH of course, dar sărmanii proprietari stau în apartamente confort 2 din blocuri construite în anii '60. Despre asta era vorba. Adică costuri. Sau, mai bine zis, caracteristici, avantaje, beneficii. Lucruri pe care trebuie să le iei în calcul când faci o cheltuiala. Dacă este prea subtil pentru iq-ul tău nu-i vină mea.

  • Moldovean, luni, 23.11.2020 11:43

    @ dci Dacă e vorba de mine, am comparat A4 Allroad cu Sandero (cu mențiunea clară că comparăm mere cu pere) tocmai pentru că mulți români spun că decât să dea 13.000 pe o Dacie, de banii ăia își iau BMW sau Audi. Deci cei care spun așa compară mereu cu pere și nu se gândesc la diferențe de costuri de întreținere și multe alte aspecte.

  • dan_grc, luni, 23.11.2020 11:52

    Dacia si-a betonat segmentul, care nu se mai numeste low-cost, ci smart buy, asta dupa ultima inventie de marketing. Ca pret este imbatabila la masinile noi, discutiile eterne cu second hand sunt doar discutii subiective, strategia Dacia oricum se bazeaza pe export, piata noastra este secundara. Progresul este evident, putin cam trase de par motorizarile, ii este cam prea teama lui Renault sa nu intre Dacia peste vanzarile lor, dar daca vor mari preturile la Renault, asa cum vor, Dacia oricum va musca si din felia lor mai mult ca inainte.

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:55

    Mai DS. Afla ca dețin doar trei vehicule luate de noi... nu sunt fan absolut sh... dar siguranța pe care o oferă Dacia e zero, nu-ți doresc sa constați asta pe oasele tale asta... nu încerca jigniri ieftine fumate de mult vino și tu cu ceva nou... și dacă stau (nu eu) într-un confort doi ce?... eu prefer sa rămân in pana cu mașina pe câmp decât sa se urce unu cu un golf 4 și sa ma facă praf intr-o mașina noua... da ce sa zic... tu tragi speranțe ca vei fi mai frumos cu oase rupte într-o mașina noua... da ...dacă mergeam singur pe drum indiscutabil logan...

  • dCi, luni, 23.11.2020 11:59

    Mai ales ca are mufa usb

  • ds, luni, 23.11.2020 12:07

    @Tatraurs, am vazut cu ceva vreme in urma explicatia unui inginer ce lucra in proiectare la un constructor de autoturisme. Este vorba de calcule foarte complexe ce implica forta de franare in raport cu distributia maselor, greutate, greutate/cp, etc. Daca gasesc articolul o sa pun un link.

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 12:17

    @ds. Multumesc de raspuns!I20 ul e si mai putin puternic si mai usor dar fie,daca asa zic inginerii inseamna ca asa e.

  • dCi, luni, 23.11.2020 12:19

    @ds...autocamioanele dac 665 cu tracțiune 6x6 de ce nu au discuri ci doar tamburi?... oare aceste camioane nu au nevoie de forța de frânare mare?...au cumva greutatea unui Tico?... nicidecum... răspunsul e ca România nu avea tehnologia necesară, in plus tehnologia cu tamburi este una mult mai ieftină dar mult mai puțin eficientă și fiabila... sa nu crezi tu ca dacă era mai ieftin sa pui discuri mai găseai mașini in ziua de azi cu taburi, ori ca dacă discurile erau ma ieftine mai produceau ăștia mașini electrice cu tamburi...concluzia e ca nu folosesc discuri pentru ca e scump, iar forța de frânare poate fi reglata din dimensiunea discurilor, mărimea plăcuțelor și a pistonaselor... așa ce sa vezi ...Dacia montează componente nu low cost ci Smart buy

  • dCi, luni, 23.11.2020 12:23

    Personal n-am nicio problema cu tamburii... dar e clar ca e o soluție “Smart buy”

  • SILE, luni, 23.11.2020 12:37

    S-au cramponat toti de tamburi dar chiar nu a observat nimeni CONSUMUL ONEROS ????? : "Dacia anunță un consum mediu mixt de 4.9 litri/100 km pentru Sandero Stepway 1.0 TCe 90 CP....................Lucrurile nu vor sta însă așa și în realitate. Bineînțeles. În regim extraurban, la o rulare în ritm mediu, așteptați-vă la un sincer 7.5-8.0 litri/100 km și adăugați un litru dacă drumurile voastre se suprapun des pe autostradă."

  • ironR, luni, 23.11.2020 12:43

    Probabil ca daca mergi 3-4000km / an e mai bun un sh, nu pierzi la revanzare mult (desi e o mica discutie si aici, cine naiba iti mai ia masina mai veche de 15 ani) - dar mai bine poti folosi optini de car-sharing. Daca mergi 20-30-50k km / an, cum sunt flotele (si nu numai), nu iti permiti sa stai cu ele prin service pt 1-2 zile de lucru in conditiile in care flota trebuie sa circule, nu sa stea in service, caci altfel in loc sa aduca bani firmei tale aduce bani service-urilor. Indiferent ca un rulment costa 3 lei sau 300 de lei, masina e blocata in service. Daca iti permiti sa pleci week-end de week-end prin diverse staiuni si foarte des in concedii cu masina, mi se pare o prostie sa iei ceva SH, pt ca se considera ca iti permiti o masina noua si stand destul de mult pe drumuri, nu cred ca cineva cu modul asta de viata isi doreste sa fie nevoit sa ajunga acasa cu masina pe platforma. Pentru 90% din pretentile reale ale romanilor sandero e peste medie.

  • ccmax, luni, 23.11.2020 12:45

    Cu siguranta Dacia a evoluat in directia buna, cred ca nu se poate contesta acest lucru. Dar ca proprietar de dacie cumparata de noua acum 4 ani (tocmai pentru ca nu am vrut sa risc la loteria sh), am cateva comentarii: 1. Masina de noua este mai ieftina dar intretinerea este extrem de scumpa in cadrul reprezentantelor Dacia. Orice interventie/revizie este cel putin la dublul pretului altor prestaori de servicii care ofera bon fiscal si factura 2. Eliminarea motorizarilor diesel este un mare minus pentru mine care parcurg in medie 30000 km pe an. 3. Ergonomia interiorulul lasa mult de dorit: confortul scaunului soferului, solutia pozitionarii cotierei, lipsa becului din torpedou, lipsa sistem de reglare luminozitate bord, ... Stiu ca Dacia nu va fi pozitionata la acelasi nivel cu Renault. Dar micile elemente de confort lipsa si costurile mari de intretinere, ma fac sa ma gandesc mai bine daca sa continui cu Dacia sau sa ma orientez catre altceva.

  • dCi, luni, 23.11.2020 12:49

    Întreb și eu fanii masinilor obligatoriu noi... cati și-au cumpărat case noi fie ele și la periferia unei localități?

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 12:50

    @sile. N-o sa vada nimeni asta,probabil "injinerii" de la Dacia s-au gandit sa creasca fiabilitatea motorului printr-o postinjectie de benzina care ajuta la racirea pistoanelor si de acolo consumul de 9 in oras la mers normal. :))) Consuma cat un suv de doua tone si 3000cmc:))) . Ps Dacia Logan de1.4 prindea suta in 13 secunde si pur si simplu te rogi de ea,atat de puturoasa e,cine a condus si zice ca nu,mananca dulce turcesc. In 2021,dacia pune turbo pe un motor de ascutitoarr care prinde suta in 12 secunde si consuma probabil 12 alergatabin oras,performanta,evolutie,ce mai vrei.La fiabilitate sigur n-o sa bata anticul 1.4.

  • dCi, luni, 23.11.2020 12:52

    @ccmax... ai scos porumbelul... atenție vor sari talibanii pe tine... ca uite are mufa usb și faruri led

  • ccmax, luni, 23.11.2020 12:57

    @dCi - traim intr-o tara libera si fiecare are propriile sale valori. Comentariul meu reprezinta doar opinia mea ca un client actual Dacia si potential interesat de continuarea "relatiei". In rest cred ca ar trebui sa ne respectam mai mult unii pe altii si sa postam cu cap.

  • dCi, luni, 23.11.2020 13:01

    Pe acest articol e doar o joaca... stai sa apăra fanii electricelor pe un articol dedicat...și printre altele cum au început sa se vaite ca e scumpă încărcarea... ca e aproape cât benzina

  • xxx, luni, 23.11.2020 13:33

    Din punctul de vedere al unui proprietar de Duster (mai 2010 este diesel, 20 000km/an, vreau sa-l schimb la anul in martie, noul STEPWAY ar fi o varianta) si utilizator marca Dacia (mașină de serviciu un STEPWAY 0,9 cutie robotizata 45 000 km/an) impresiile mele ar fi: 1. Interiorul este un pas înainte, dar nu mă da pe spate (atenție nu caut plastice moi), mai ales consola centrala îmi da impresia de mult spațiu „cheltuit” degeaba mănâncă din zona pasagerului din dreapta 2. Nu am înțeles unde este radio-ul, s-ar putea sa avem o surpriza după cum arata manetele de lângă volan, am impresia ca afișajul va fi intre cele 2 cadrane de la bord 3. Pneuri de 205/60/R16 le găsesc un pic exotice dar pe drumurile patriei vor fi un mare avantaj 4. 1cm la umeri si 4 la genunchi (mai ales aceștia) spațiu interior generos 5. Pedala de accelerație mi se pare ca este foarte aproape de consola centrala 6. Motorizare este onorabila ținând cont ca noile reglementari CO2 care sunt drastice eu aștept testul cu CVT (m-am puturoșit, nu mai vreau sa mestec levierul de viteza)

  • dCi, luni, 23.11.2020 13:45

    @Xxx... ce mesteci?

  • xxx, luni, 23.11.2020 14:20

    @dCI Este adevărat ca m-am dezobișnuit sa folosesc cutia manuala, totuși la Duster după 10 ani de frecuș in București, eu cam caut poziția corecta (trebuie s-o duc in service s-ar putea sa fie ceva slăbit, deși pe mașină cam scrie Rabla, soția care o folosește are 3km dus/întors pana la munca, motorul suferă)

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 14:26

    @xxx pentru trei km dus/intors pana la munca,un turbo cu injectie directa e cea mai proasta afacere,n-are timp sa se incalzeasca motorul,o sa mearga numai cu uleiul diluat cu benzina.

  • horea1979, luni, 23.11.2020 14:59

    @dCi Am o intrebare, daca toata lume ar cumpara BMW second si nu s-ar mai cumpara masini noi, tu de unde ai cumpara masini ??? Pertinenta intrebarea, nu ?

  • Lucian, luni, 23.11.2020 15:41

    Cum sa dai cca 12500 euro pe o mașină cu asa performante. Eu am dat la dealer 7100 euro pe un logan seria limitata plus prin programul rabla pt motorul 0.9 tce 90 cai care sta mai bine la performantele dinamice. Din câte văd singurul plus e un oarecare confort mai bun dar și 5000 euro în plus WTF????

  • dCi, luni, 23.11.2020 15:59

    @xxx eu intrebam cu poți mesteca levierul schimbătorului

  • dCi, luni, 23.11.2020 16:00

    @horea1979... reformulează te rog

  • Edikkk, luni, 23.11.2020 16:18

    Eu cred că evoluţia Dacia este bună ! Deja treptat vor întrece cândva Suzuki unguresc Bine că există, se produce, se exportă Inutile comparaţiile cu Skoda noi sau cu Mercedes / BMW fumigene SH Maşina nouă e maşină nouă. Vorba aia urâtă, dar adevărată: Nu a tras nimeni altcineva înainte băşini în ea.

  • dCi, luni, 23.11.2020 16:24

    @tatraurs... despre cine vorbești de injecția directa?

  • dCi, luni, 23.11.2020 16:27

    Mașina noua e mașina noua... dar cant te duci cu ea la garanție și pleci cu ea demontata pe jumătate... ori când te duci la reparat cum au pățit atâția și se inventează diverse scuze...cine crede ca are mașina noua și a scăpat de griji se înșală amarnic

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 16:27

    @dci. Ii raspundeam celui semnat xxx despre ce patesc masinile pe benzina cu injectie directa la drumurile scurte.

  • dCi, luni, 23.11.2020 16:34

    Pai el nu are injecție directa...

  • xxx, luni, 23.11.2020 17:08

    @ Tatarus nu are cum sa fie mai rău decât un diesel cu filtru de particule. Atenție nu zic ca motorul a avut probleme, atât timp cat a fost exploatat cat de cat normal, a fost OK (anul asta mașina a făcut 1034km, astea au fost condițiile). Daca nu era drumul periculos București- Târgoviște (1300m), soția își dorea scuter electric (nu glumesc). Alta varianta este mersul pe jos, dar cam greu sa o conving! SH NU clar, o teapa este suficient!

  • pipo, luni, 23.11.2020 17:14

    Personal am avut asteptari usor mai mari de la comportamentul dinamic al acestor noi modele, daca tot se folosesc de noua platforma a lui Clio, dar din ce vad aici si din ce am vazut din testul lui BM cu Logan difuzat alaltaieri , nu pare. Desi atat BM cat si MM incearca sa ne convinga ca este totusi o diferenta semnificativa cred ca o usoara "exaltare" la un prim test e de luat in seama cand faci comparatie cu vechea generatie.De altfel imi pare exagerata nota primita aici la sectiunea "Tinuta de drum" tinind cont de ce anume scrie in cadrul ei . Pai daca modelul asta a luat 4 stele atunci ce nota dam la competitie care cam toata sta mai bine la acest capitol ?..le dam la toti 5 stele ?! In rest , ce sa zic, e ok , sunt progrese evidente la toate capitolele ,iar diferenta de pret fata de vechea generatie este clar acoperita de acestea si de noi tehnologii/briz-brizuri aparute pe ea. Daca vechea generatie s-a vandut bine nu vad de ce aceasta sa nu o depaseasca chiar. Pt. clasa subcompacta "cocotata" e de departe cea mai buna oferta , altii pt. un "pachet cocotat" ca asta iti iau mult mai multi bani. Consumul este totusi o problema , este foarte mare pt. un model din aceasta clasa si cu asemenea performante, inca o data (daca mai era nevoie) se dovedeste ca downsizingul extrem + turbina este marele fiasco al industriei auto din ultimul deceniu , o mare manipulare ce acum se intoarce in capul producatorilor care sunt nevoiti sa arunce pe piata motorizari de toata jena din punct de vedere al performantelor, fiabilitatii, consumului ,doar pt. a rezista la limita legalitatii/reglementarilor.

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 17:14

    @Xxx Din pacate cam are. Toate masimile turbo cu injectie directa patesc ce a patit Honda de sunt dati in judecata in unele tari(ghinionul lor ca au pus senzor de nivel de ulei care arata si cand depaseste maximum pe joja nu numai cand scade sub min.). fuel dilution in oil se numeste pr oblema la straini,e plin google ul de ele. Se intampla mai ales iarna cand se merge prea putin cu masina,cand nu apuca sa se incalzeasca,iar cele cu injectie directa si cu turbo au cele mai mari probleme cu asta.

  • dCi, luni, 23.11.2020 17:28

    Acel duster nu are cum sa aibe injecție directa

  • dCi, luni, 23.11.2020 17:28

    Acel duster nu are cum sa aibe injecție directa

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 17:38

    @dci. Stiu ca n-are injectie directa,omul spune ca s-a saturat de Duster si ca-l intereseaza un stepway de 0.9 care are injectie directa.

  • netam-nissan, luni, 23.11.2020 17:58

    nimeni vad ca nu observa hiper-latimea de 1,85 m.

  • dCi, luni, 23.11.2020 19:04

    @tatraurs... a spus ca vrea un Sandero și ca are la serviciu un Sandero 0,9 nicidecum ca vrea un Sandero 0,9... de altfel nici nu va avea cum de 0,9 ci doar de 1 litru

  • dCi, luni, 23.11.2020 19:07

    1 litru injecție indirecta

  • Tatraurs, luni, 23.11.2020 20:24

    @netam-nissan. Acum am observat latimea,nu-mi vine sa cred,e mai lata ca un Megane Sedan 4 care are o latume de 1814 mm. O Skoda Superb Combi 2020 are 1864mm latime.

  • Andrei, luni, 23.11.2020 20:40

    In continuare Dacia face progrese mici de la o generatie la alta, mai ales la nivelul sigurantei. Eu sunt dezamagit de masina. Pare ca designerii si-au complicat inutil opera cu tot felul de linii de toate formele, iar motoarele lasa de dorit, inadmisibil sa nu ai un motor ceva mai potent. Risca mult cu flotele, fara motorizare Diesel.

  • Assur, luni, 23.11.2020 23:07

    Recomand expertilor in discuri de frana sa se uite la dimensiunea acestora cand trec pe langa o motocicleta, vor constata ca cele mai multe au doua discuri mari pe fata si unul mult mai mic pe spate. Nu este pentru a face economii de doi lei ci pentru ca spatele contribuie cu maxim 20% la efortul de franare. De unde si tamburii pe spate la unele marci auto, e o alegere perfect rationala. Alte marci prefera sa puna discuri, nu schimba cu nimic ecuatia stoparii autovehiculului.

  • @assur, luni, 23.11.2020 23:25

    Iti rcomand cand mai privesti o motocicleta sa te uiti bine de tot la sistemul de franare unde e total separat cel din fata de cel din spate,mai pe inteles,daca vrei sa mergi cu frana pusa pe spate,lichidul de frana nu o sa-ti fiarba,nu o sa ai efect de fading si pe fata.Poate te mai uiti si la un Ducati si nu numai care are disc pe spate,iti garantez ca daca nu era lantul avea doua.Asa,domnu' expert,recomandati ca la Mobra Hoinar tamburul si pe fata?

  • dCi, marţi, 24.11.2020 00:45

    Știe cineva ce se întâmpla cu frânele când se supraîncălzesc și care dintre sisteme se încălzesc mai repede

  • io, marţi, 24.11.2020 09:54

    referitor la latimea masinii, desi avusesem un soc cand am vazut latimile de la noile generatii de Seat Ibiza sau Renault Clio, da, probabil acum noile Sandero/Logan sunt cele mai late din clasa, dar asta e tendinta in prezent, toate sunt late, la toate clasele, cel putin europenele. asta e realitatea curenta, masinile de clasa mica din prezent sunt mai late decat erau cele de clasa mare de acum 15-20 ani, gen Mercedes E Klasse, Audi A6, BMW Serie 5. desi cativa chitibusari, printre care si eu, comenteaza negativ la adresa latimii exagerate, majoritatea covarsitoare va aprecia latimea sporita a lui Sandero/Logan, pentru ca le ofera un spatiu interior mai amplu, care conteaza mai ales pe bancheta din spate daca ai 3 pasageri, probabil o latime mai mare inseamna si o stabilitate mai mare in curbe stranse sau la viteze mari de autostrada. inca mai exista si masini din clasa mica cu latimi mai reduse, pana in limita de 1,70 metri, in principal japoneze, asta datorita unor incadrari aparte in clase, acolo in Japonia - Mazda 2, Toyota Yaris. Cea cu latimea cea mai redusa ar fi se pare Mitsu Space Star, dar masina aia nu e deloc atragatoare, nimeni nu o cumpara in Europa, pentru ca e atat de terna si invechita ca conceptie. Desi am vazut-o mentionata in test, ca reper la capitolul preturi, cu tot respectul pentru japonezii de la Mitsu, noile Sandero/Logan sunt incomparabil peste acel Space Star, la toate capitolele.

  • Kap, marţi, 24.11.2020 10:09

    Știe cineva în ce condiții de exploatare frânele se supraîncălzesc? Sau adaptarea vitezei la condițiile de drum e valabilă doar pentru fraieri, iar hakkinenii închipuiți au voie să conducă la limită mașini prost întreținute pe care nu le stăpânesc? de Ce-I așa greu de priceput că vorbim de mașini de stradă, nu de tunning pe genunchi și curse ilegale? Faceți petiție la Renault pentru niște discuri ceramice, eleroane sau ce mai considerați că ar trebui să aducă de la divizia RS pentru mașini de 10.000 de euro și 100 de cai.

  • ds, marţi, 24.11.2020 10:30

    "Știe cineva ce se întâmpla cu frânele când se supraîncălzesc și care dintre sisteme se încălzesc mai repede". Bănuiesc că e o întrebare, deși în mod normal ar fi trebuit să aibă semnul "?". Da, mă! Știu proiectantii!

  • ciocarlie, marţi, 24.11.2020 10:32

    Aici, in tara cu cele mai multe accidente cu morti din Europa si cu cel mai necivilizat trafic, sunt uimit sa aflu cati piloti de raliu nedescoperiti si nerealizati avem printre noi, si cat potential zace in noi, omisori carora nu le ajung 90-100 CP si stramba din nas la tamburi pe spate, ca cica se supraincalzesc... Lipsurile nu sunt sutele de cai sau nu stiu ce discuri de frana ceramice perforate, ci creierul si judecata, aia lipseste. Incepeti prin a intelege traficul, prin faptul ca si voi insemnati trafic, intelegeti un drum cu masina ca pe ceva asumat pentru intreaga calatorie, nu luati decizii doar pentru portiunea de drum care se vede prin parbriz, intelegeti-va masinile, invatati sa conduceti, invatati regulile si riscurile, invatati sa apreciati viata pe care inca o aveti cand va urcati la volan si cand terminati calatoria. Ca ai un motor de 300 cai, ca ai facut cateva depasiri la limita, care te-au gadilat la orgoliu pe moment sau ca ai putea ajunge cu 10 minute mai devreme acasa e egal cu zero barat. Inca vad in Romania depasiri riscante in trafic extraurban aglomerat (care doar sacadeaza si perturba mersul fluent al sarpelui de masini) pentru ca la sfarsitul unui drum de 2-300 km, ce sa vezi?? sa regasesc masina aia tot langa mine, sau poate la 3-4 masini distanta mai in fata. Poate la un motor puternic e nevoie sa realimentezi pe drum si pierzi timp, nu castigi (de cate ori nu am experimentat asta!!), poate una dintre acele depasiri nu o sa iti iasa data viitoare si faci accident, nu doar ca nu mai ajungi mai devreme acasa, ajungi mai tarziu sau poate deloc si blochezi si tot traficul in jurul tau. Lasati prostiile si ganditi. Toate celelalte se vor rezolva de la sine apoi.

  • Pana, marţi, 24.11.2020 10:52

    Oare cand vor intelege unii ca Dacia nu este gandita sa se compare cu nimic? Comparatii gen cat costa Fabia, Polo, Corsa, se fac cu Renault. Au trecut atatia ani si in continuare sunt amuzante aceste comparatii si pareri ferme de atotstiutori. :))

  • xxx, marţi, 24.11.2020 11:01

    @Tatarus/dCi Nu am spus ca m-am saturat de Duster, are 208 000km, in condițiile date, de făcut o reparație (are multe zgârieturi si mici lovituri, pneuri) plus întreținerea (trebuie sa schimb si distribuția) pentru ca sa o folosesc încă 4 ani mă va costa vreo 6500 lei. Calcul meu îmi zice ca trebuie s-o schimb, va fi Rabla sau ajunge pe șantier la un prieten de-al meu pe suma 6500lei

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 11:13

    Nu e vorba de sportivitate aici ,ca nu iti iei Logan sa alergi cu el pe serpentine iar cine a condus unul pana acum stie ca ai un atac de panica daca tragi mai tare de volan sau incerci sa treci de 130 cu el pe autostrada,defapt,nici la 120 nu se simte ok pe autostrada si asta in linie dreapta.Personal,putin imi pasa de franele Daciei ca oricum nu as conduce din start asa ceva in afara de cativa km din curiozitate,nu m-am legat eu de ele,rad doar de id4 de la vw ca are tamburi si costa de la 40 000euro in sus,de Dacia nu,e o coaja lowcost cubtehnologie de acum 30 de ani.Treaba era,cine e dispus sa dea peste 12000e pe o masina cu cateva optiuni bifate care sa aiba tamburi pe spate si doar 65 de cai in 2021,masina care e si mai scumpa la noi cu 1000e fata de cat se vinde prin alte tari europene? Ca personal eu as alege un second in garantie de la reprezentante decat asta pe care in 80 000km o arunci la Remat Si sa n-o bagati p'aia ca suny de ajuns 65 de cai in oras ca masina nu prea e de oras,e lata cat o Skoda Superb Combi. Versiunea de nai sus de 90 de cai are performante de logan de 1.4 de acum 15 ani si consum de suv de 3000cmc,sunt curuos cu prastia de cutie cu variatie continua cum o sa se descurce,probabil o sa prinda suta cu vreo trei secunde mai tarzi,o sa fie tot moartea pasiunii.

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 11:16

    @Xxx Eu personal nu m-as inhama la rabla,sunt atat de paatit incat nu mi-as mai lua niciodata nici masina noua. Duster-ul costa la noi cu 1200e in plus fata de cel de la francezi,facuta aici,exportat acolo. D'aia nu ma amuza njci cuponul lor,nu e niciun castig,din contra,masina noua,devalorizare,iar reprezentante care iau 4 piei de pe clienti,iar certuri.

  • @Tatraurs, marţi, 24.11.2020 11:33

    Vezi ca trebuie sa te uiti si la versiuni, nu doar la pret. Nu doar Duster, ci oricare Dacia este altfel configurata in Ro fata de Franta. De exemplu, ei accepta „oglinzi cu băț”, cum spunea cineva recent, in timp ce in România versiunile (chiar si cea de bază) sunt mai bine echipate. Te asigur că in România nimeni nu ar cumpăra Dusterul ăla cu 1200 de Euro, pe care francezii nu au nicio problemă să il ia.

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 11:38

    @ciocarlie. Daca n-ai autostrazi ai nevoie de un motor potent.O depasire de autotren cu patru oameni in masina care depasesti la peste 70km/h devine periculoasa cu mai putin de 100 de cai,nu e vorba ca ne credem pilotibde raliu.

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 12:07

    @ M-am uitat si la versiuni,la francezi Dacia Logan Acces e Ambiance-ul de la noi,la ei nu se vinde versiunea cheala cu b are negre si fara geamuri electrice si radio.Te asigur ca daca intrii la unguri pe site(care au sibtva-ul mai mare decat il avem noi)pe Dacia.hu,la bulgari pe Dacia.bg,la cehi pe Dacia.cz...vei vedea ca sunt mai ieftine ca la noi si la acelasi nivel de echipare,identice la echiparile in standard.

  • xxx, marţi, 24.11.2020 12:19

    @Tatarus Atenție nu spun ca nu ai dreptate! Alegerea unei mașini este o chestie extrem de complicata. Îți spun din experiența mea trista, am avut SH (nu dau nume ca sa nu explodeze discuția pe aici, mașina luata de la reprezentanta) cu nivel de echipare 3 clase peste ce face Dacia, mașina avea 6 ani vechime si m-a costat mult mai mult decât un Logan full nou in 2005. După 25000km si fix un an si 4 săptămâni, cutia de viteza s-a blocat si trebuia schimbata, la cat costa am renunțat la ea. Acum ce sa spun, cat de specialist trebuie sa fiu sa-mi dau seama cat de bun este un SH?! Mașină îmi cumpăr ca-mi trebuie, nu o iau sa mă fălesc cu ea! Am făcut calcul cat m-a costat Dusterul meu pe an (preț cumpărare + întreținere + asigurări) =1600+200 (întreținere fără alte mici reparații)+400(RCA + Casco media pe 10 ani)=2200€ O sa spui ca găsești la 12000€ SH extraordinare, OK, dar este o ruleta pentru 1800€/an Eu nu mă pricep foarte bine si nu am timp pentru exercițiul acesta, accept, eventual idee ca Dacia sau alt constructor poate profita de mine ca sa-mi cumpăr mașină noua!

  • inexorabil, marţi, 24.11.2020 12:37

    MM, de când postura de jurnalist îţi permite să zeflemiseşti piaţa SH din Germania? Dacia post-1310 = gluma auto a acestui secol. Ca să nu apelez la un termen care începe tot cu “G”. @ciocârlie, mă bucur că ne blagosloveşti cu lecţii de civism la nivel “european”. Uiţi însă taman cele mai importante două aspecte ale unei civilizaţii reale, recte…LIBERTATEA şi ASUMAREA RĂSPUNDERII (evident, din postura omului matur, capabil de analiză). Particularizând, eu vreau să-mi cumpăr ORICE îmi place şi să pilotez fix CUM îmi place (ghidat de deviza inspirată din reclama la prezervativ: “Fac ce vreau, dar ştiu ce fac!”). Mă rog, nu precum recentul teribilist cu Cayenne pe care l-am văzut personal că testa străzi ale oraşului cu mult peste 100 km/h. Pe unii pietoni i-a panicat, dar eu, unul, m-aş feri nederanjat şi, din partea mea, rupe-ţi gâtul, neică! Dar numai pe al tău propriu!! Aşa că Dacia să fie băgată pe gât doar…cui ar cere. Şi m-am săturat ca de mere acre de “luptători anticomunişti” cu mintea irigată taman de “etica socialistă” şi de tarele “epocii de aur”. Pentru că, hm, şi dragii de ei au fost educaţi de acelaşi sistem (perpetuat după “revoluţie” – ce credeau?), oricât ar nega! A, da, dacă s-ar posta semeţ în faţa mea un român de origine, dar născut şi crescut de mama Vestului, OK, atunci, umil, aş fi numai ochi şi urechi :D

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 12:47

    @xxx.Masinile personale+cele conduse de alti membrii din familie,luate de noi, toate au avut probleme ,unele chiar grave(nemtoaice).In sevice in garantie am "murit cu dreptatea in mana"(turbine,senzori,filtre...n-au facutbobiectul garantiei,doar injectoarele au fost moca dar cu mukt scandal si cu masina blocatabo luna juma' in service)Amuzant e ca am schimbat atat de multe la ele pana in 150000km,ca apoi pana la 250 000km+ nu s-a mai stricat mai nimic ca era totul schimbat. Stiu ca e o loterie masina second,dar macar o iau la juma de pret sau sub si cu garantie de reprezentanta(cu toate ca din Ro. nu mi-as lua) dar de masina noua eu m-am lecuit. Fiecare e liber sa isi ingroape banii in ce vrea,eu nu vreau sa mai aud de fiarele noi.ps. Am o nemteasca luata de noua,are aproape 90 000 km,masina ,nu-i dau numele,benzina,clasa premium cu o steluta pe ea,are 85 000km acum,trebuie sa-i schimb lantul cu tot cu distributia variabila de pe admisie si evacuare ca s-au mancat dintii de pe ele,puntea spate care a ruginit si a incepu sa crapae ,conductele de frana care sunt ruginite si ele cu toate ca iarna n-a mers pe strazi.A avut o rechemare in Europa pentru"rear frame rust" si schimbat suspensiile carevcurgeau. Bineinteles ca in Romania nu s-a aplicat. Nu ma ofticam daca era second,ma oftic acum ca stiu cat a fost noua si cat am pierdut cu devalorizarea la ea si cati bani am bagat si mai bag in ele.pps.La o masina germana(nu premium) mi-au cerut pe o revizie completa in service+placute fata spate 4500lei,am refuzat,cu cele mai scumpe piese luate de pe piata costurile n-aubtrecut de 900lei.Nu mi-a pasat ca pierd garantia,din diferenta de costuri mi-o repar eu in alta parte mai ieftin si mult mai bine.

  • Moldovean, marţi, 24.11.2020 12:55

    @ Tatraurs Consum de SUV de 3.0? Foxul meu 1.4 benzină și 75 CP consumă vreo 9-10 în oraș cu aglomerație medie și vreo 12 când e foarte aglomerat. Vreo 6,5 extraurban. Dacă Dacia ar lua 9 în condiții de aglomerație, e bine. Dacă nu, atunci probabil ia 12, cam cât ia și aspiratul meu, dar în niciun caz cât un SUV de 3.0. Probabil ai exagerat intenționat ca să arăți că e mare consumul, dar cam așa e la benzinare. Am avut și Megane 1.6 benzină aspirat și îmi lua 10-11 în oraș.

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 13:26

    @Moldovean 3000cmc diesel,am uitat sa zic motorina,sa nu se inteleaga gresit. https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/43-X5.html?fueltype=1&gearing=2&powerunit=2

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 13:28

    @Moldovean. Motoarele mici pe benzina consuma cu mult mai mult ca un motor mare pana la o anumita viteza si turatie.Am condus si motoare mici si mari,surprizele le-am avut tot timpul la cele de cilindree mica.

  • inexorabil, marţi, 24.11.2020 13:34

    Și uitasem, așa că revin. Va gândiți voi, oare (?), în goana voastră de a aduce bani în buzunarele exploatatorilor ce se cheamă constructori de mașini, câte familii trăiesc din vânzarea adevăratelor limuzine SH la mâna a doua? Câți copii sunt privați de bucuria de a veni moș crăciun la ei? Nu fac apologia samsarilor dar, mănâncă și gură lor o pâine. De ce să dai banii pe un sandero, când poți să iei foarte bine, de aceiași bani, ceva cu mult mai rafinat. Ceva care a circulat pe drumuri bune și aautostrazi. Ceva condus civilizat și întreținut, nu bate, nu troncane, uliuri bune și benzină extra. Iar dacă iei un sandero acesta pierde din valoare imediat. V-ați gândit la asta?

  • Assur, marţi, 24.11.2020 13:45

    Exemplul cu franele de motocicleta era pentru cine are un pic de bun simt tehnic ca sa poata face o analogie pentru ce inseamna distributie de mase si acoperirea nevoilor de franare. Complet offtopic, pentru cel caruia ii fierbe lichidul... franarea optimala se face asa pe moto, se incepe franarea cu spatele pentru a dsitribui mai multa masa pe fata, dupa care se franeaza cu fata. Mai baga un ochi la motociclete sa vezi diferenta de diametru intre discurile de pe fata si cel de pe spate

  • Alex, marţi, 24.11.2020 15:55

    Ptr cei care spun că nu e nevoie de frane pe disc pe spate faceti un mic experiment comparați distanța de frânare dintre 2 masini una cu frane pe disc pe toate rotile si una cu tamburi pe spate există și pe youtube astfel de comparatii veti vedea ca merita discuri si plăcute pe spate .

  • @assur, marţi, 24.11.2020 16:41

    Am inteles,maestre,de acum o sa trag frana de mana inainte sa o calc pe aia de picior,mai ales la franarea de urgenta.

  • Fanel, marţi, 24.11.2020 16:46

    Iar m-am semnat cu numele de Inexorabil mai sus,atat pot!

  • MarDark, marţi, 24.11.2020 17:20

    dci tu esti nita mascat ca zorro?

  • dCi, marţi, 24.11.2020 18:06

    eu sunt ipse ma mir ca nu ți-ai dat seama

  • xxx, marţi, 24.11.2020 18:13

    @Alex Repartiția frânari fata/spate este undeva 75%/25% Sincer pe STEPWAY mi-as dori discuri fata cu diametrul mai mare si mai groase, decât discuri pe spate, deoarece un factor important pentru distanta de frânare este temperatura discului sau/si tamburului la care se face frânarea, cu cat mai mica cu atât mai eficienta frânarea (da aceea vezi tu la F1 si mai ales la 24h Le Mans ca răcesc frânele fata in principal) Daca pui pe hârtie forțele si faci un mic calcul vei constata ca tamburul este mai eficient in frânare, DAR se încălzește mai repede si doar atunci devine mai „ineficient” decât un disc care suporta mai bine temperatura. Acum tu vrei pe o mașina care face 12sec ca sa ajungă la 100km/h cu 90 CP,1000kg si un cuplu de 170Nm, discuri spate?! Cererea este normala pentru ca tu ești clientul! Totuși mă repet: discul pe spate este o ineficienta/incompetenta tehnică a constructorilor pe care au transformat-o într-o calitate.

  • Alex, marţi, 24.11.2020 19:17

    Xxx Din experienta îți spun o mica întâmplare, într-o iarna a venit la acelasi mecanic care imi face serviceul la masina un nene mai in varsta cu un aveo luat de nou cu tamburul blocat pe spate - a fost întrebat cati km ai facut cu ea , ai schimbat ceva pe spate la ea si ce sa vezi stupoare era la a 2 a întâmplare in aceeasi iarna ! Ps stiu ca spatele tine 25% si fata 75% . Am avut câteva masini pana acum plus unde am lucrat si unde lucrez am condus diferite masini si cu tamburi pe spate si cu discuri si diesel si benzina si gpl si straine si romanesti . Pt mine o concluzie sinceră este ca Dacia merita diesel ptr flote odată cu dispariția diesel motoarele astea in 3 cilindri care papa ulei ca pe benzina nu renteaza poate cel gpl

  • Fanel, marţi, 24.11.2020 22:01

    Meniul e doar in engleza, indicatiile gps lafel.. wtf?!

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 22:46

    @Alex. Exact asa e,am pstit si eu demult exact la fel. Sa nu mai zic ca sabotii se verifica cu barosul si c uranga,doar asa mai reusesti sa desfaci tamburii sa le verifici uzura cum incep sa rugineasca un pic plus ca n-au nici senzor si nici vizual nubpoti fara sa ii desfaci,doar cand incep sa huruie dar atunci sunt deja fier pe fier.

  • fanel, miercuri, 25.11.2020 08:33

    off-topic... lămuritor 1. de semnat ma semnez "fanel" și nu "Fanel" 2. de comentat am hotărât sa nu o mai fac decât, poate, logat. Acesta fiind ultimul coment ca nelogat 3. inexorabil, stai cool

  • xxx, miercuri, 25.11.2020 12:53

    @Alex Daca îți dorești discuri pe spate este alegerea ta, pentru ca așa crezi tu ca este bine pentru siguranța ta. Pentru mine nu este o opțiune pentru ca: 1. Nu mai conduc agresiv de mult timp (in 25 ani o singura amenda de viteza) Bine nici nu prea am cu ce! 2. Cu piesele care îmi asigura siguranța mea sunt foarte atent, pneuri,..., plăcute/garnituri de frâna. Chiar daca înseamnă un cost suplimentar: schimb plăcutele de frâna atunci cand s-a consumat jumătate din garnitura (la Duster in regim 60% Bucuresti/ilfov înseamnă 25000km), la 2 ani mecanicul îmi curata Tamburul/platou de frâna; garniturile de frâna le schimb obligatoriu la 100 000km chiar daca nu sunt uzate. De asemenea schimb lichidul de frâna/pneurile (aici nu mă uit la preț) la 4 ani Băiatul meu are Megane Sedane in 1,5 ani si 20 000km cam trebuie sa schimbe plăcuțele pe spate

  • Alex, miercuri, 25.11.2020 17:12

    Xxx Cine spune ca daca mergi agresiv faci accident ? Poti sa o patesti si mergând încet. Eu am de peste 10 ani permis si nu am nicio amendă luată fără accident , am facut suficient km sa stiu cand si cum sa conduc agresiv sau defensiv sa apreciez distanțe , etc . Asa este e dreptul fiecăruia sa opteze ptr orice accesoriu legat de masina , siguranță etc . Ptr mine plăcutele și discurile pe spate nu sunt un soi de placebo.

  • SSS, joi, 26.11.2020 14:50

    7.5% extraurban consum ? Nu zice nimeni nimic ? Cu 1.2 pe sandero scoteam 5.5% extraurban la mers putin peste limita legala. Mi se pare mare, se apropie de un 3.0tdi v6.

  • inexorabil, luni, 30.11.2020 18:21

    Măi fănuş, parcă încheiaserăm un pact de neagresiune…Pe care l-ai încălcat cu brio mai sus! Ia zi, când m-am pretat eu la o figură asemenea, recte a mă semna cu nick-ul tău? Credeam că nu poţi fi atât de josnic, dar, mă rog, m-am convins încă o dată că, în acest război interminabil, nu se cade a se stabili reguli! Plus că n-ai nimerit-o cu al meu modus pensandi! De atâţia ani ne ştim pe-acilişe şi tot nu m-ai “citit” ?! Straniu… Ai fi putut să mă “întruchipezi” aşa, dacă tot ţi-ai asumat rolul: “Dacă Renault ar fi închis uzina Dacia post-1310 ca să investească şi mai mult în ameliorarea propriilor autoturisme, cu siguranţă că astăzi eu, inexorabil, aş fi fost un mare aplaudac Renault! Eventual prieten cu @Carlos”. STOP! Chiar aţi înghiţit ce am scris până aici? Doar făceam pe prostul…Normal că n-a intervenit adevăratul fănel (oricât mi-ar displăcea ca persoană, bag mâna direct în reactorul nuclear că sub nicio formă nu s-ar coborî la acest nivel). Este doar un impostor…Căruia îi place să aţâţe focul, că de! de ce să nu savureze scandalul? Numai că nu-i voi da satisfacţie, ci precizez: dacă am ceva de reglat cu cineva, această chestiune mă priveşte doar pe mine şi pe respectivul. “Terţii” să se abţină…Iar dacă stimabilii de la AM nu mi-ar fi blocat accesul la cont (tocmai când le luam apărarea la acel serial eşuat – se confirmă, deci: facerea de bine…continuaţi voi), logic că nu s-ar fi întâmplat această aiureală. În caz că se va repeta, voi dezminţi de ori câte ori voi considera că este nevoie. PS actual. Între timp, Fănel (uh, cu majusculă) s-a logat…Foarte bine!

  • Adrian, joi, 25.02.2021 08:28

    Cat de mult v-a platit Dacia sa o promovati atat de mult? Trecerea peste denivelari este lina? Unde? Toti cei care au testat masina au precizat ca suspensia este foarte rigida. Nu exista zgomote la suspensie? Ba da, exista. Pe drum cu usoare denivelari se pot auzi zgomote de la amortizoarele de pe puntea spate.

  • LucLuc, duminică, 06.06.2021 13:29

    de la un proprietar de Stepway 1.0 cu instalatie pe gaz, pana acum la 2000 km costul cu combiustibilul este de 300 lei.(doar gaz, ca la benzina am facut un plin si cine stie cand voi mai pune)

  • LucLuc, duminică, 06.06.2021 13:31

    Corectie 487 lei, am gresit la adunare