Motor / Transmisie
Exemplarul de test este un Sandero Stepway echipat cu motorul diesel 1.5 dCi de 90 CP asociat cu cutia de viteze robotizată Easy-R cu șase trepte. Este una dintre combinațiile mai puțin populare, în ultima vreme clienții favorizând motorizările pe benzină asociate cu cutia robotizată Dacia.
Motorul 1.5 dCi nu mai are nevoie de nici o prezentare. Este unul dintre cele mai cunoscute unități din banca de organe Renault. E un motor care se regăsește pe numeroase alte modele Dacia, Renault și Nissan, iar varianta de 90 cai putere dezvoltați la 4.000 rpm este una dintre cele mai economice. Deși nu este foarte zgomotos, motorul își face simțită prezența mai ales când turometrul urcă peste 3.000 rpm.
În ceea ce privește transmisia Easy-R, aceasta este singura variantă de cutie (să-i spunem) automată oferită de Dacia pentru modelele Logan și Sandero. Este de fapt o cutie robotizată, adică o manuală fără levier și ale cărei trepte sunt schimbate de un robot computerizat. Pedala de ambreiaj lipsește, iar levierul are doar pozițiile R, N și D plus o poartă manuală. Treapta de viteză este indicată permanent pe display-ul din bord, iar motorul nu poate fi pornit decât atunci când levierul este mutat în poziția N.
Schimbările de treaptă se fac lent, iar cutia necesită un pic de obișnuință. În nici un caz nu este recomandată celor care vor să abordeze un stil mai sportiv de condus, ci doar celor care au nevoie de o mașină comodă cu care să înfrunte traficul cotidian fără a mai avea și grija schimbării treptelor de viteză. Din acest punct de vedere, sistemul Easy-R este suficient de prietenos, lucrează bine împreună cu sistemul Start-Stop și îl scapă pe cel de la volan de "amestecatul" constant în cutia de viteze.
Oare ar fi asa greu de pus motorul de 1.6 aspirat de pe Duster pe modelul asta?Ar fi fost combinatia perfecta pentru cei care nu vor diesel.