Interior
DS caută să devină Bentley-ul mașinilor premium accesibile. Poate părea curajoasă afirmația, dar mi-o asum. De ce spun asta? Pentru că francezii au înțeles cu ce armă pot să aibă șanse împotriva germanilor: artizanatul.
În interiorul lui DS 4 o să găsește mostre frumoase de artizanat, bineînțeles, nu atât de opulente ca într-un Bentley sau Rolls Royce. Tapițeria din piele vine cu o cusătură interesantă, care scoate în relief designul scaunelor. Însă magia se întâmplă pe uși, acolo unde există cinci cusături discrete, care se opresc undeva la marginea portierelor. Acestea sunt realizate manual și necesită cam o oră de muncă. Pielea de pe volan este și ea cusută manual.
Dar până să ajungi la aceste detalii, o să observi pielea moale, fină și de bună calitate. Găsești rar așa ceva în segmentul hatchback-urilor compacte premium. Demonstrația de măiestrie continuă cu inserția de lemn de pe portiere. Este foarte discretă și apare atât pe portierele spate, cât și pe cele față. Ca să protejeze mediul înconjurător (pe scurt, ca să nu taie mulți copaci), dar și din rațiuni de costuri (nu ar trebui să ne ascundem de asta), DS folosește niște bucăți de lemn extrem de subțiri. Sunt la fel de groase ca un carton, prin urmare sunt lipite de elementele din plastic și apoi vopsite. Dau o impresie plăcută, pentru că lemnul e poros și mat. Însă, recunosc, egoistul din mine și-ar fi dorit ca inserția de lemn să fie mai mare.
Pentru cei care vor un DS 4 cu accente sportive, există și opțiunea de a folosi fibră de carbon în loc de lemn. Știm deja că brandul DS vrea să ne predea din nou ergonomia. Chiar dacă noi suntem obișnuiți cu anumite zone ale comenzilor, pentru că în toate mașinile sunt asemănătoare.
Ei bine, în DS o să fie nevoie să te acomodezi cu o altă hartă a comenzilor. Și tocmai aici e farmecul. Să descoperi nebunia francezilor. Spre exemplu, gurile de ventilație laterale sunt incluse în portiere, iar gura de ventilație centrală este atât de bine mascată, încât pare inexistentă. Sunt câteva zone reglabile, dar sunt bine incluse în designul general. Scaunele sunt extrem de frumoase, însă, trebuie să recunosc, au devenit ușor inconfortabile pe o distanță lungă. E nevoie de suport lombar.
Antifonarea habitaclului este foarte bună, asta și pentru că mașina vine încă din standard cu geamuri laterale cu izolare acustică. Pe locurile din spate primești spațiu decent la picioare și un tunel median care nu e foarte înalt. La nivelul capului, lucrurile sunt la limită, asta pentru că structura plafonului se apropie destul de mult.
Surprize la nivelul portbagajului, unde versiunea standard promite 440 de litri. E o valoare foarte bună pentru acest segment. În cazul versiunii testate de mine, volumul de încărcare a scăzut la 390 de litri din cauza bateriei litiu-ion.
O masina frumoasa, un mariaj reusit intre eleganta designului francez si calitatea de fabricare germana (fabricata la Russelheim!)