Tehnologie
DS a înțeles că formele fără fond nu au ce căuta în segmentul compact. Prin urmare, a căutat să ofere multă tehnologie, la pachet cu designul exclusivist.
Așa ne-am trezit cu un nou sistem multimedia, denumit inspirat DS Iris. Are un meniu nou, mult mai intuitiv și simplu de personalizat. Simțul tactil este bun, dar francezii au căutat să ne ofere un ușor delay ca parte a farmecului tehnologic. Într-o lume atât de agitată, această întârziere romantică, fluidă, elegantă ar putea să-i enerveze pe unii.
Sistemul multimedia continuă să preia funcțiile climatizării, ceea ce nu este neapărat un lucru bun. Iarăși trebuie să umbli prin meniu și să-ți iei ochii de la drum. E bine însă că DS a căutat să compenseze cu tehnologii ajutătoare. Avem acum o recunoaștere vocală mult mai bine antrenată ca să identifice comunicarea umană și comenzile.
Mai avem și un ecran ceva mai mic, pe consola centrală, chiar în fața zonei pe care îți sprijini mâna. Acesta are o dimensiune redusă și are rolul de a oferi un acces rapid la 6 scurtături pe care le definești tu. Spre exemplu, poți crea o scurtătură către apelul soției sau către navigarea spre adresa de acasă.
Ecranul acesta poate fi folosit și pentru a recunoaște scrisul de mână, atunci când vrei să introduci o adresă.
În spatele volanului, DS 4 ne oferă un ecran de 7 inch, care nu excelează prin grafică. Are câteva opțiuni de personalizare, dar este cu mult în urma soluțiilor futuriste oferite de Mercedes-Benz MBUX și Audi Virtual Cockpit.
Am apreciat în mod deosebit sistemul Head-Up Display, care are o dimensiune uriașă: 20 de inch. El proiectează și informații de realitate augmentată și chiar îți poate oferi posibilitatea de a urmări navigația direct pe parbriz. Uiți de ecranul sistemului central. Are o grafică bună și devine foarte util pe distanțe lungi. Pe lista de opționale, DS 4 oferă scaune încălzite, ventilate și cu masaj, iluminare ambientală, precum și un sistem audio Focal, cu 14 difuzoare.
-
47000 ?, miercuri, 29.09.2021 00:19
a ajuns sa ni se para normal ca un hatchback costa cat o garsoniera
-
ds, miercuri, 29.09.2021 08:39
In stilul DS, elegantă. Și uite că și o grilă mare poate fi de acolo ;))
-
Kirotractor, miercuri, 29.09.2021 09:19
Nu înțeleg cum de ”marca are o cotă din piața globală de 1.3%” cu 0% în China (doar 427 exemplare vândute cu chiu cu vai în 2020) și cca. 0,3% în Europa. Noroc cu piața franceză. Altfel, mașina-i reușită ca stil ext./int. și are tot ce-i trebuie ca să pompeze ego-ul hexagonalilor semi-parveniți (e doar o constatare post-observare a frecvenței atributelor ”flatteur/euse” ori ”valorisante” din testele lor.) Nici nu-i prea scumpă (raportat la echipare și concurența bineștiută), dar tot cred că va rămâne o apariție exotică.
-
adi_10, miercuri, 29.09.2021 10:46
Sunt multe de spus cand te uiti la masina asta. As incepe prin a spune ca are un plus fata de Audi, BMW sau Mercedes, comparand evident compactele lor. Atat la interior cat si la exterior masina asta chiar vine cu lucruri noi, nu au copiat pe nimeni ( cum fac de vreo 5 - 7 ani multe marci de masini) si se vede aerul premium de la distanta. Dar cum nimic nu e perfect pe lumea asta, ajungi sa dai 40k+ de euro pe o masina compacta care nu are o cutie de viteze premium (o cutie de viteze premium nu te bruscheaza cand retrogradeaza) si care are un instrumentar de bord invechit. una peste alta mie mi se pare un pret cam exagerat avand in vedere ca vorbim de o compacta totusi. Si cum spunea si kiro, nu vom vedea f multe masini de genu' pe strada, la 40k de euro ai alte variante cu masini mai confortabile si mai spatioase, este adevarat, nu atat de futuriste precum acest DS.
-
Octavian, miercuri, 29.09.2021 10:47
La cat au ajuns sa coste masinile noi eu zic sa trageti de astea pe care le aveti acum. Chiar ieri am vazut un documentar facut de CNBC la americani cu titlul "Why The American Car Fleet Is Getting So Old"
-
eu, miercuri, 29.09.2021 12:27
o masina extrem de eleganta, de lifestyle, pentru rasfatul hedonistei/-ului fara copii si al anturajului sau cu care colinda boutique-urile pariziene, chateau-urile din zona Loire sau plajele si localurile de pierzanie din sudul frantei. pentru scopul in care a fost creata, e perfecta. familistii care cauta un mijloc de transport cu ceva practicalitate si intamplator au citit testul, pot sa uite de acest DS4, fiindca le este total inadecvat, inclusiv/mai ales ca pret. @adi_10: cutia de viteze automata de la DS4 este de provenienta Aisin, una dintre cele mai fiabile si care se pune inclusiv pe marci premium precum Volvo, BMW cu motoare transversale, etc
-
Andrei, miercuri, 29.09.2021 13:17
Superbă!
-
Florin, miercuri, 29.09.2021 14:07
Ansamblul propulsor este acelas ca pe Grandland si 3008. Deci si bateria e la fel. Despre vanzari, nu stiu ce sa zic, romanul a ramas cu obsesia masinilor germane si in special sa aiba BMW sau Mercedes. Prețul unei masini hybrid si in special electrica este exagerat si din aceasta cauza nu gasesti decat echipari premium, tocmai ca sa nu ai ce comenta. Ca o compacta a ajuns sa coste cat un apartament, asta e discutabil pt ca prin vestul Europei un apartament e jumate de milion de euro.
-
@Florin, miercuri, 29.09.2021 16:04
Romanul care își permite își ia BMW. Cel care nu își permite își ia BMW din Germania. Dacă nu și-l permite nici pe ala, își ia un Golf condus de o bunicuță în in Germania, de acasă pana la piață. Ăștia care își iau Renault, Peugeot sau Citroen sunt niște ciudați care nu au bani de mașină germană. Sunt oameni care prefera sa stea în 2 camere la periferia orașului dar sa aibă masina mai scumpa decât locuința. Snobism. Culmea e ca și cei care nu își permit tot snobi sunt. Din păcate pentru DS, nu cred ca vor vinde multe. Dar înțeleg ca nici nu își propun.
-
pipo, miercuri, 29.09.2021 18:02
Personal m-as feri sa asemuiesc un automobil cu...frisca !..mai ales unul frantuzesc si mai ales cu cea Chantilly (naturala). Pt. mine frisca = un aliment pe cat de atragator pe atat de fragil din cauza ca se altereaza si topeste repede !! Daca asta a vrut si B.M. sa sugereze, nu stiu. Dar , da, arata foarte bine si interiorul este chiar mult peste competitie as spune. Dar doar ca design, ca si fiabilitate doar timpul ne va spune sau un test mai amanuntit unde sa fie luat serios la puricat orice detaliu. Cam exagerate totusi punctajele la unele capitole, chiar si la design - nu m-as arunca totusi la un 5 stele ,mai ales cu acele evacuari false ,oricat ar fi ele in trend. Aaa..si Aisin sau Neaisin ,cutia aia trebuie sa functioneze ireprosabil tati la banii astia ,in orice stil de condus. Apropos B.M - te-ai cam agatat in text de detaliul asta (intr-adevar important la orice automobil daramite la unul cu asa pretentii) dar totusi la sfarsit la "nu ne-a placut" nu este prezent acest detaliu ! Ei iaca...asta face frisca, aia buna naturala, acopera gustul blatului sau al umpluturii !! Acuma, la modul serios si ca sa nu se supere sau sa interpreteze gresit fanii Citroen/DS, chiar as analiza serios achizitia acestui model daca chiar as dispune de acest banet si as fi obligat ( ca altfel nu as face-o la banii astia) sa cumpar un model din acesta clasa .
-
Florin, miercuri, 29.09.2021 22:42
Pt domnul @Florin ca asa a invatat sa se semneze cand jigneste o persoana, sunt si eu unul din ciudatii aia de isi cumpara masini frantizesti. Am avut un C4 vreo 13 ani, imi permiteam si BMW si Merț nou dar am preferat sa stau mai modest si sa imi cumpar apartament mai prin centru orasului (Bucuresti ca sa nu interpretezi). Acum mi-am schimbat masina, am un Grandland X Hybrid4 Ultimate, te las pe tine sa vezi pretul, pe care l-am luat cu discount ca era de anul trecut+ prima de la stat. Asta ca sa poti calcula corect, pt ceilalti de nu mor de invidie ca tine nu ii interrseaza cat am dat eu pe masina. Ai putea zice ca acum am masina germana, gresit, e un 3008 facut in Germania, si e o masina foarte buna, cel putin pana acum. Ca sa te lamuresc de ce nu ma incolonez ca tine sa sufar dupa un BMW, este pentru ca am ramas in camp cu un Passat ca i-au murit injectoarele, pt ca masina precedenta ni mi-a cerut prea multe piese si reparatii, iar motorul merge ceas si acum ( a ramas in familie masina). Aici am comentat despre articol, nu am injurat pe nimeni si nici nu imi face plăcere sa fiu injurat. Data viitoare poti sa te si semnezi.
-
@Florin, joi, 30.09.2021 02:29
Scuza-ma, dar e cineva care crede ca Opelul e masina germana? Opel a murit demult. Ai reusit sa alegi poate singura marca mai proasta decat cele frantuzesti mentionate, si te mai si lauzi cu cat ai dat pe el :)))
-
pipo, joi, 30.09.2021 10:39
Personal m-as fi asteptat sa vad la competitori pe Cupra Formentor in versiunea VZ Phev .Parca are in comun mult mai multe cu acest DS decat trio-ul german de compacte de mai sus. Ma refer la pozitionare/clasa /pozitionare de pret. Ca si ala e un SUV adevarat asa cum e acest DS hatchabck adevarat. Basca ca amandoua au devenit marci de sine statatoare relativ recent si amandoua "ataca" cam acelasi nivel de pret si chiar asa merge mai departe si as spune ca acelas target de clienti. Si @AM - pe cand un test cu Formentor ? Chiar am vazut cateva bucati prin Bucuresti si arata bine tare spaniolul.
-
andrei, joi, 30.09.2021 10:52
scumpa, dar e ok la ce ofera. plus ca nu te obliga nimeni sa iei plug-in si cu multe dotari. asa, daca iti puneau dotari posibile de inca 30k, ajungeai si la 80k, dar nu scrie nicaieri sa le pui pe toate. intrebarea e cum sta la fiabilitate si cum iti place dupa ce se mai duce factorul wow. ca suspensia e confortabila inteleg, dar ca nu prea simti unde e aderenta nu imi place deloc.
-
Nicu, joi, 30.09.2021 11:14
Pentru ca vad ca multi se leaga de pretul mare al acestui PHEV, si chiar este mare pentru ca masina este una premium burdusita cu fineturi, sa mai asteptam putin si vom putea lua in curand hibride de familie, la preturi mai abordabile. Ma refer la Dacia Jogger hibrid aici si chiar daca nu este PHEV, eu unul o astept cu mare interes. Ma scuzati daca v-am innebunit deja in ultimele mele postari cu Jogger-ul hibrid, dar masina asta se anunta una cu un raport excelent pret/beneficiu, iar la beneficiu includ tot: tehnica hibrida ultra moderna, spatiu enorm pentru toti pasagerii plus portbagaj urias in varianta cu doar 5 locuri si versatilitate foarte buna in varianta cu 7 locuri, confort la condus datorat cutiei automate, siguranta nu de 5 stele, dar structural, garantat foarte buna, pentru ca este pe platforma noua de Renault. Din 2023, pentru cei interesati.
-
Florin, joi, 30.09.2021 14:07
@Florin. Mergi tu cu masina aia de a mai condus-o o batranica pana la piata. Noi astia, ciudații, ne mai batem joc de banii nostri din cand in cand doar asa, ca sa ne simtim speciali. Sa iti dau o veste proasta, masinile BMW si Mercedes nu mai sunt de mult germane. Se constriesc mai mult prin Europa de E decat prin germania, de la subansamble la ansamblare finala. Nu a atins-o nici o mana de neamt pana la romanas.
-
GabiA, joi, 30.09.2021 21:02
Cand vezi o masina DS pe strada, prima data te intrebi ce e, apoi vezi DS scris pe ea si daca nu ai auzit vreodata de marca aceasta si nu esti pasionat de lumea auto, ai putea f usor crede ca e a unui producator prin China, la ce design atipic au. Partea din fata a acestui DS mi se pare ca seamana cu Bmw iX, ceea ce nu-i un lucru chiar bun. Partea din spate mi se pare frumoasa, dar totusi, decuplata de ce e in fata. Interiorul, din poze si din relatarile autorului, pare de calitate Cine cauta ceva premium si nu se uita ca e un Citroen sub hainele frumoase, cred ca va fi convins de acest model, mai ales ca e si mai ieftin cu cateva mii de E fata de concurenta si arata mai extravagant. As fi atent, totusi, la confortul scaunelor, inainte de a-l achizitiona. Pentru un model premium mi se pare inacceptabil sa existe probleme la acest capitol!
-
PMC, duminică, 03.10.2021 09:07
Pot sa spun ca-i frumoasa, dar nu-mi place? Are vreun sens? Pe bune, nu fac poante. E faina, dar nu as da banu' pe ea (referindu-ma aici strict la design). Cat despre motorizare, n-as da pe ea nici 20.000 cu motorizarea asta. Masina asta e ilustrarea in obiect palpabil a expresiei "se straduieste prea tare". Celelalte DSuri la fel. Pur si simplu e prea mult, prea incarcat, suprasofisticat fara rezultat estetic. Liniile alea drepte si taioase au "meritul" de a face masina asta sa se adreseze unui numar foarte rastrans de clienti (fani ai marcii eventual). Nu o vad avand succes in alte tari decat Franta, Belgia, Luxembourg, o parte din Elvetia. Sper sa ma insel... Ma mir ca astia de la Citroen n-au dat faliment demult. Nu ca n-ar fi faine masinile in ansamblu, dar eu cred ca se iau decizii gresite in liniile de design. Modificarile continue pe care le-a facut Citroen in ultimii ani a facut clientii sa nu mai recunoasca brandul, sa nu "ramana in capul" nimanui. Cand vezi un band de succes, il recunosti de la distanta. Ba mai mult! Daca un producator asiatic copiaza aceleasi linii spui ca "parca e Audi/Porsche" (si stim cu totii ca asiaticii copiaza, e cam singura lor strategie de design). In ce priveste Citroen/DS, cand le vezi te gandesti ca e ceva chinezarie, exact cum spunea cineva mai sus. Pe mana lor si-au pierdut clientii si ma mir ca nu se duc pe apa raului Sambata.
-
Oglinda Marian spartanul, vineri, 15.10.2021 03:43
Gura săracilor va f ru oglinda Marian spartanul smecher din tata fiu cumpăr 1000 dac vreau aici e vorba de smecheri nu săraci ce mănâncă mămăligă cu borș dispăreți de pe aceste pagini de smecheri cu bani și duceți-vă și tăiați iarba pe câmp aici doar smecheri ca mine comentează sunt print de România și rege de africa
O masina frumoasa, un mariaj reusit intre eleganta designului francez si calitatea de fabricare germana (fabricata la Russelheim!)