Tehnologie
DS5 facelift nu mai este la prima tinerețe, iar tehnologiile cu care rivalii germani au venit pe piață par dezvoltate într-o altă eră.
În centrul consolei centrale, francezii au aplasat un ecran tactil cu o diagonală de 7 inch. Imaginea nu este cea mai bună din segment, dar ecosistemul pregătit de DS este ușor de operat. Cu toate acestea, sistemul de infotainment a întârziat de foarte multe ori afișarea informațiilor sau preluarea comenzilor. De apreciat faptul că francezii vin cu tehnologia MirrorLink cu ajutorul căreia legătura dintre șofer, telefonul mobil și mașină se realizează mult mai facil.
În imediata apropiere a parbrizului, DS a montat un Head-Up Display modest. Francezii au optat pentru un petic din material plastic pe suprafața căruia sunt proiectate informațiile esențiale.
Trebuie amintit și de ceasul analog inserat în bord, dar și de posibilitatea de a seta instrumentarul de bord și consola centrală pe un "mod nocturn". Printr-o simplă apăsare de buton, toate luminile de la nivelul habitaclului se sting, cu excepția ceasului care indică viteza de rulare. În trecut, această "tehnologie" făcea parte din arsenalul SAAB, un alt producător care se inspira din lumea aeronautică.
Per total, se vede că DS5 a fost dezvoltat acum niște ani, pentru că "verișorii" din gamele Citroen și mai ales Peugeot i-au cam luat-o înainte la capitolul tehnologie. Așteptă, cu interes, deci, viitoarea generație.
-
Nelu Pantofaru', joi, 29.03.2018 12:02
Eu as incadra masina asta la un Hatchback de segment mediu. Imi place sincer ideea si designul insa are foarte multe minusuri care s-au spus deja.
-
Kirotractor, joi, 29.03.2018 14:46
@vianu: Păcat într-adevăr de stilul reușit și avangardist, cel puțin la data lansării - și p-afară, și-n interior. @Nelu: Poți zice și așa, deși e/a fost mai exact un crossover struțo-cămiloid (coupe-break?!) Nu înțeleg totuși rostul testului, din moment ce producția lui (și-a lui DS4) pare că va fi oprită peste două-trei luni. În fine, și stocurile finale trebuie totuși vîndute... Presimt deci aroma unor rabaturi de +25%. ;-) ...Dar nici vreun înlocuitor nu-i în plan, după *geniala* șefă Citroen Mme Linda Jackson axarea (pseudo)mărcii DS continuînd pe diverse SUV-ulețe și doar DS3 avînd ceva șanse de urmași..
-
vianu, joi, 29.03.2018 15:04
acum vad pozele articolului...alb-negru!? ceva mesaje subtile, experiment foto..? @kiro...am banuiala ca proiectul a ramas la un moment dat fara finante pentru ca s-au inecat fix la mal: au facut eforturi imense cu designul interior/exterior, au facut eforturi legate de asamblare si materiale, au facut eforturi legate de implementarea si dezvolatarea (nu foarte performant) unui diesel-electric si au lasat-o moale cu (exact unde Citroen excela) trenul de rulare. WTF?? @nelu...as spune ca aduce foarte mult cu Sportback-urile de la Audi...nu hatch, nu break intreg ci unul mai potrivit cu o consola spate scurta sa nu para chiar un dric motorizat. Ca si Audi-urile pomenite si DS-ul asta are un profil foarte reusit.
-
Kirotractor, joi, 29.03.2018 16:29
@vianu: Sistemul Hibrid-4 (identic cu al 508-ului RXH) e totuși performant și chiar economic, dar numai la viteze mici, preponderent urbane, cînd și cuplul maxim cumulat atinge cca 450 Nm. Și modul 4x4 pe setarea așa-zisă *sport* e un avantaj. La drum însă - și mai ales la viteze autostradale - mașina devine doar un HDI mai greu de 163 CP, din cauza bateriilor, e-motorului etc (baterii Li-Ion care, btw, sînt garantate doar 5 ani.) Mari probleme de fiabilitate n-au avut totuși niciunul din hibridele astea PSA, cu excepția curelei de accesorii pt. sist. hibrid cam scumpe (+600 euro) care cedează la vreo 70K km - după posesorii de pe forumuri. Și ținuta de drum e lăudată-n general, la fel ca a 508-ului RXH. Concluzie (strict personală): la 35.000 poate m-ar tenta. :-)
-
Scrooge, joi, 29.03.2018 19:24
s-a terminat cartusul color ?
-
Ioan, joi, 29.03.2018 20:28
Mie imi place masina, e deosebita si calitativa. Automarket o testeaza doar acum? Masina asta si a incheiat cariera. Adica in mai, peste o luna se opreste productia. Divizia DS e pe drumul cel bun. DS7 e o bijutierie.
-
aha, vineri, 30.03.2018 08:48
Nu inteleg rostul pentru care fotorgrafiile sunt alb negru. Totusi este prezentarea unui autovehicul, nu o revista de arta fotografica ... Un mare minus !
-
vianu, vineri, 30.03.2018 09:36
@aha pentru ca abia asa iti dai seama de designul deosebit al unui produs, cand e pe o culoarea anosta si care se confunda cu fundalul. Vopseaua (culoarea) si textura iti fura ochii, nu mai "vezi" masina. ca experiment, iti propun sa vezi un desen animat 3D fara sunet. Incredibil cat detaliu poate exista intr-o "amarata" de productie pentru copii doar prin lip sync, miscarea fetei si a corpului personajului. Abia atunci iti dai seama de ce un 3D este sau nu de calitate. In momentul in care ii dai pe sunet totul prinde viata si se completeaza (idem cu vopseaua unei masini) dar ceva ajunge sa fie acoperit.
-
adi, miercuri, 04.04.2018 14:14
50.000 de euro pe un citroen?
-
Ioan, miercuri, 11.04.2018 21:42
@Adi Fiecare face ce vrea cu banii lui. Si da sunt unii care au dat si 80.000 de euro pe un Citroen C6 1... pentru ca noi posesori stim ca e ceva diferit, iar confortu de pe un C6 e unic. Si am fost cu S , Seria 7, A8, A6 etc...dar nu se compara la confort.... asa ca eu unu nu as da banii aia pe o masina germana supraevaluata doar ca sa-si poata plati Mercedes forta de munca scumpa din Germania....
-
John, sâmbătă, 14.04.2018 00:39
Detin un DS Sport 2014, aproape full ca dotari, cutie manuala in 6 trepte, diesel, 163CP. Masina arata 10/10 si este foarte OK pe autostrada, te simti foarte comod, si datorita Cruise Controlului, cutia manuala nu te incomodeaza catusi de putin. Partea proasta vine cand trebuie sa conduci prin aglomeratie, transmisia nu este printre cele mai fluide, amortizoarele sunt inexistente aproape (jante pe 19') si recomand inlocuirea lor cu unele mai bune gen Sachs sau Koni FSD daca este buget mai mare. Camera marsalier este super pe timp de zi, pe timp de noapte nu se vede nimic in ea, dar exista senzori de parcare deci nu e chiar rau. Recomand aceasta masina doar cu o cutie automata si sa includa suspensia reglabila care te scapa de zgomotele ciudate date de jantele mari si suspensia rigida. Cutie manuala, doar daca se merge pe autostrada, in oras masina este greu de manevrat din cauza rotilor mari, asa ca daca gasiti un model cu jante pe 17 ar fi de preferat. Costuri foarte mici de intretinere, comparativ cu modelele din germania. Amortizoare noi spate costa undeva la 4 milioane 2 bucati, revizie destul de ieftina, calitate interior as zice nota 10. Foarte incapatoare din cauza banchetei rabatabile, senzatie de SUV la condus din cauza pozitiei destul de inalte la volan, se poate regla si mai jos daca se vrea o pozitie sport de condus. Plusuri: heads-up display, panorama impartita in 3 arata super, calitate la interior foarte buna, clima automata cu 3 trepte de ventilare, deci n-o sa-ti bata aerul in ochi doar ca sa-ti faca cald sau rece in masina, clima o sa mearga incet dar sigur fara sa te deranjeze prea tare, cotiera cu racire - foarte mare, undeva la 6 cutii de bere, lumini ambientale foarte dragute, faruri adaptive pe viraj, scaun sofer cu masaj, scaunele fata incalzite si electrice, keyless entry si keyless go, consum decent pentru o masina destul de mare zic eu (am 1.70m), nimeni nu stie ce e cand o vede pt prima data si toti sa mira cand vad ce luxoasa este la interior. 0-100 undeva la 8.4 secunde. Atentie, nu are roata de rezerva, asa ca feriti cuiele. Sunet decent, sistem de sunet standar, cel Denon este superior ca si calitate din ce-am citit. O masina mai sigura ca un seria 3 sau C - Class din ce-am vazut la testele Euro Ncap si chiar mai incapatoare, mult mai ieftina de intretinut decat competitoarele. Sper ca nu v-am bagat in ceata prea mult...
-
STV, miercuri, 18.04.2018 16:57
Pai are 1660 kg ca e hybrid, baterii, motor in plus... si voi comparati cu un BMW seria 3 care are cu mult sub 1600kg ca sa nu mai zic Mercedes care la fel, mai usor si mai multi cp. Pana si seria 5 e mai usoara cu 40 kg. Pe langa asta motorul hybrid merge in regim 4x4 pana in 50 km mai mult ca sigur, dupa care cedeaza treaba motorului conventional, deci puterea scade la 163cp.
-
adi, vineri, 20.04.2018 20:20
@Ioan - nu am zis nici o secunda ca trebuie sa iti iei masina germana, ca sa iti faci o idee conduc o Laguna din 2012 de care sunt foarte multumit...dar hai sa fim realisti...masina asta nu merita 50.000 de euro. poate sa imi spuna oricine orice, nu stiam ca deodata asa ca prin minune citroen e cea mai tare masina din lume...GET REAL!
-
UEFA Nations League, marţi, 18.10.2022 20:36
-
John, luni, 01.04.2024 00:49
Inca detin masina, am schimbat toate amortizoarele cu bilstein b4, jante de 19' in continuare, suspensia se comporta mult mai bine, dar pe un drum cu gropi sau denivelari ciudat, tot n-o sa fie prea bine din cauza la jente. Nu am avut inca nici o problema cu masina, nici macar un bec n-a fost nevoie sa schimb. Din 2017 pana acuma am facut cam 50 de mii de km, in total are cam 110 de mii. Deci so far so good. Eu am luat masina la 50 de mii de km, la o traime din pret, din anglia, deci destul de ieftin, nu recomand a se cheltui 40-50 de mii pentru DS sau Citroen, dar 12 mii cum am platit eu, nu este chiar rau.
mare pacat ca nu au putut sa ataseze designului (deosebit din pc meu de vedere) si o platforma tehnica pe masura. Si-au dat cu stangu'n dreptu' oferind un tren de rulare sub asteptari cand citesti (si stii istoricul lui) DS. nava amiral trebuia sa exceleze la toate capitolele dar au facut munca pe jumatate, incepand nonconformist si terminand cu "da-o'ncolo, merge si asa". capitolul DS5 se termina trist....